Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Oy!

Beklager å måtte skuffe alle.. da har jeg fått kontrabeskjed! Min bil har kommet UTEN varmepumpe...  >:( Så har fått spørsmål om jeg vil ha eGolf med... Men da lurer jeg litt på kansellering tror jeg. Fikk forresten beskjed om produksjon fra uke 7 av "reelle" biler med VP.

A8

Sitat fra: Oy! på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:11
Beklager å måtte skuffe alle.. da har jeg fått kontrabeskjed! Min bil har kommet UTEN varmepumpe...  >:( Så har fått spørsmål om jeg vil ha eGolf med... Men da lurer jeg litt på kansellering tror jeg. Fikk forresten beskjed om produksjon fra uke 7 av "reelle" biler med VP.
Tenkte tanken, men turte ikke spørre deg om det...  :(
Betyr det at du har bestillt med VP, men fått levert uten??
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Oy!

Det stemmer, bestilt med. Betyr det at det er flere biler som har kommet til Norge nå UTEN varmepumpe hvor kjøper ikke har fått beskjed mon tro? Er isåfall temmelig uproffesjonelt. Må innrømme at jeg vurderer sterkt å kansellere kontrakten. Jeg fikk forresten tilbud om 15.000 i kompenasjasjon i tillegg for fratrekk fra varmepumpa selvsagt (6100). Er usikker på om dette kommer oppå de allerede lovte 10.000 for forsinkelsen.

A8

Det høres ikke bra ut. Har Møller noen forklaring på hvorfor dette har skjedd?
Det er selvsagt en individuell vurdering hvor mye vp er verdt, men for meg hadde 15.000 vært alt for lite. Du får ta bilen nå med avtale om å bytte den inn i en tilsvarende bil med vp når det kommer.  :)

Hvis det ikke er en god forklaring på bakgrunnen for dette, så føler jeg et behov for å kontakte Møller for en eksplisitt bekreftelse på at dette ikke skjer på min bestilling. Det skulle være rimelig unødvendig....
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

K S

Sitat fra: Oy! på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:41
Det stemmer, bestilt med. Betyr det at det er flere biler som har kommet til Norge nå UTEN varmepumpe hvor kjøper ikke har fått beskjed mon tro? Er isåfall temmelig uproffesjonelt. Må innrømme at jeg vurderer sterkt å kansellere kontrakten. Jeg fikk forresten tilbud om 15.000 i kompenasjasjon i tillegg for fratrekk fra varmepumpa selvsagt (6100). Er usikker på om dette kommer oppå de allerede lovte 10.000 for forsinkelsen.

Dette viser hvor sinnsykt sterkt varemerke VW er:

Her står folk pent i kø, i en rekke aldeles på linje og venter pent på at Møller skal komme med den hyggelige beskjeden:

"Nå er bilen Deres klar. Vi har bare brukt litt lenger tid en det som var planlagt og forespeilet. Men det gjør ingenting. For dere får verdens beste bil uansett."

Jeg for min del hadde gitt balla for lengst! Jeg var i kontakt med min tidligere VW forhandler i august, skulle få tilbud, mottok aldri tilbud. Tenkte lenge at jeg skulle ringe og underrette de om at de var litt sløve, men når de tydeligvis har fått for mange kunder, så ga jeg balla i det også. Må tilføye at jeg er kjempefornøyd med forhandleren, har kjøpt tre nye VW fra de før.

Men denne gang ble det Kia, og sjansen for at det blir noe annet enn VW neste gang er relativt stor. Med min opplevelse med Kia Sørvest, og hvis den vedvarer, ja så er det ikke umulig at neste bil blir kjøpt der!

Våkn opp! Gå til masseopprør mot Møller!!! Ikke med e-mail spamming. Gå sammen og kanseller kontrakter, det fortjener de. Ingenting annet!

afo

Dette fikk jeg beskjed om fra Møller for noen uker siden:

De bilene med VP med bekreftet produskjon etter uke 44, ville automatisk få VP fjernet. Der ville kunden få valget mellom å ta bilen uten VP+kompensasjon, eller å kansellere kontrakten. Valgte du dette, ville produktansvarlig hos møller sentralt legge inn ny bestilling med VP, og prøve å "snike" disse inn i produksjonen så fort som mulig. Men tidligst etter at løsning på VP-problemene foreligger.

Siden det ser ut som dette må gjøres manuelt, er det vel en viss fare for at flere havner i samme sitasjon..

Ikke helt det man forventer av europas største bilprodusent og norges største bilimportør.

K S

Sitat fra: Oy! på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:41
Det stemmer, bestilt med. Betyr det at det er flere biler som har kommet til Norge nå UTEN varmepumpe hvor kjøper ikke har fått beskjed mon tro? Er isåfall temmelig uproffesjonelt. Må innrømme at jeg vurderer sterkt å kansellere kontrakten. Jeg fikk forresten tilbud om 15.000 i kompenasjasjon i tillegg for fratrekk fra varmepumpa selvsagt (6100). Er usikker på om dette kommer oppå de allerede lovte 10.000 for forsinkelsen.

Nå vet jo ingen hvordan e-Golf med varmepumpe fungerer.

Kia Soul fungerer i -20 med varmepumpe, i tillegg til å spare strøm, så er Soul raskere varm med varmepumpe.
Ved start trekker varmepumpen nå opp mot 3,5 kW, dette synker til ca halvparten etter 3-5 minutt, for så å stabilisere seg rundt 0,6 til 0,8 kW. Teoretisk kjørelengde med og uten auto klima skiller rundt 5 til 12 km.

Hvis VW klarer å få til en varmepumpe som fungerer like bra som Kia har gjort, så er det galskap å kjøpe bil uten! Hvis den fungerer dårligere, eller at en oppnår liten effekt i form av økt kjørelengde kontra uten varmepumpe, så kan det være det samme. Men da hadde jeg vurdert annen bil.

afo

Dette viser hvor sinnsykt sterkt varemerke VW er:

Her står folk pent i kø, i en rekke aldeles på linje og venter pent på at Møller skal komme med den hyggelige beskjeden:

"Nå er bilen Deres klar. Vi har bare brukt litt lenger tid en det som var planlagt og forespeilet. Men det gjør ingenting. For dere får verdens beste bil uansett."

Jeg for min del hadde gitt balla for lengst! Jeg var i kontakt med min tidligere VW forhandler i august, skulle få tilbud, mottok aldri tilbud. Tenkte lenge at jeg skulle ringe og underrette de om at de var litt sløve, men når de tydeligvis har fått for mange kunder, så ga jeg balla i det også. Må tilføye at jeg er kjempefornøyd med forhandleren, har kjøpt tre nye VW fra de før.

Men denne gang ble det Kia, og sjansen for at det blir noe annet enn VW neste gang er relativt stor. Med min opplevelse med Kia Sørvest, og hvis den vedvarer, ja så er det ikke umulig at neste bil blir kjøpt der!

Våkn opp! Gå til masseopprør mot Møller!!! Ikke med e-mail spamming. Gå sammen og kanseller kontrakter, det fortjener de. Ingenting annet!
[/quote]

Jeg hadde gjort det samme, hvis Kia kunne levert bil ila. et par mnd. Nå er ventelistene alt for lange der også. Zoe, Leaf og i3 er ikke aktuelle (av forskjellige grunner)

Ohm

Sitat fra: K S på tirsdag 18. november 2014, klokken 12:09
Sitat fra: Oy! på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:41
Det stemmer, bestilt med. Betyr det at det er flere biler som har kommet til Norge nå UTEN varmepumpe hvor kjøper ikke har fått beskjed mon tro? Er isåfall temmelig uproffesjonelt. Må innrømme at jeg vurderer sterkt å kansellere kontrakten. Jeg fikk forresten tilbud om 15.000 i kompenasjasjon i tillegg for fratrekk fra varmepumpa selvsagt (6100). Er usikker på om dette kommer oppå de allerede lovte 10.000 for forsinkelsen.

Nå vet jo ingen hvordan e-Golf med varmepumpe fungerer.

Kia Soul fungerer i -20 med varmepumpe, i tillegg til å spare strøm, så er Soul raskere varm med varmepumpe.
Ved start trekker varmepumpen nå opp mot 3,5 kW, dette synker til ca halvparten etter 3-5 minutt, for så å stabilisere seg rundt 0,6 til 0,8 kW. Teoretisk kjørelengde med og uten auto klima skiller rundt 5 til 12 km.

Hvis VW klarer å få til en varmepumpe som fungerer like bra som Kia har gjort, så er det galskap å kjøpe bil uten! Hvis den fungerer dårligere, eller at en oppnår liten effekt i form av økt kjørelengde kontra uten varmepumpe, så kan det være det samme. Men da hadde jeg vurdert annen bil.
Jeg har egolf uten vp, den fungerer helt greit. Har en kompis som har Leaf med VP, kjørelengen er omtrent lik, jeg klarer faktisk litt lenger enn Leafen. Ved forvarming og 22 grader, eco modus, trekke varmeapp. maks 2 kw. Det pleier å ligge på mellom 1-2 kw. Rekkevidden kortes ned med ca 15-20 km. Merker at snittforbruket går ned ved litt lengre kjøring. Jeg kjører stort sett rundt 14-18 km, da blir forbruket høyt. MEN, VP er nok bedre, men jeg lurer på hvor mye bedre den egentlig er/blir på egolf. Det blir spennende å se. Hvis det er 30% økning i rekkevidde, kan man ikke regne det ut fra teoretisk 19 mil. Men si min går 10 mil på vinteren, så går VP golf 13 mil da? Jeg kan i alle fall med sikkerhet si at den ikke går lenger enn min gjør på sommeren. 17,2 mil er min rekord, da med lett bruk av klima og 20 grader utetemp.

Håper inderlig at alt bråket rundt vp snart legger seg og at kundene får bilene sine. Håper også at pumpa er så bra at det var verdt all ventingen og frustrasjonen det har skapt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: nime01 på tirsdag 18. november 2014, klokken 12:31
Hvor mange har faktisk kansellert bilen?
Såvidt jeg kan lese av tråden her noen sider tilbake, så er det iallefall en 3-4 stk...
Jeg har opp'et en avstemning som har gått en stund. Den svarer vel ikke spørsmålet fullt ut, men gir kanskje en pekepinn.

Skulle ønske jeg også kunne kansellere og ta en MB f.eks. Bare synd den ikke har hurtiglading. Kia er sikkert bra, men appellerer ikke. Samme med leaf. Zoe er for liten. Ford er på bærtur. I3 selges kun på rare steder og tesla er for stor.
e-Golf | X75D

runyberg

Fikk nettopp tlf fra Møller om at min E-Golf bestilt med vp, nå er hos forhandler i løpet av uka. Uten vp!!!! Hva  er fornuftig kompensasjon for dette tro? Jeg forventer att jeg kan overta bilen nå å bruke den til de klarer å skaffe bilen jeg har bestilt, eller er det for mye forlangt? Bilen hadde produksjonsuke 44 og noen biler denne uka ble produsert uten vp.

Råde

Hvis det hadde skjer med meg, hvilket jeg ikke håper (tiden får vise, hadde produksjon i 43) så hadde jeg bedt om bilen jeg hadde bestilt og om å beholder den foreløpig leverte bilen inntil da mot en månedlig leie på 2000,-.
e-Golf | X75D

e-Kvaase

Bilen du egentlig skulle hatt må vel bestilles opp på nytt med VP?
Det kan jo bli litt ventetid...
En løsning er jo å overta bil uten VP mot en STOR prisreduksjon.
Er du avhengig av VP må de jo klare å levere dette etterhvert.
Håper du finner en god løsning, og at du slipper å stille deg bakerst i køen igjen.

zapateria

Vil dette si at det plutselig kan være mange Møllere som sitter igjen med uønskede e-Golfer uten varmepumpe? Hvis alle som har bestilt med VP får bilen utlevert uten, og nekter å ta i mot den må de jo selge den ut til andre?

Råde

Sitat fra: zapateria på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:05
Vil dette si at det plutselig kan være mange Møllere som sitter igjen med uønskede e-Golfer uten varmepumpe? Hvis alle som har bestilt med VP får bilen utlevert uten, og nekter å ta i mot den må de jo selge den ut til andre?
Den såkalte varme poteta...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA