Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

eivhelle

Hvis det er så at man har stoppet produksjon av e-golf med VP inntil man har gjort en endelig verifisering i uke 51 vil det være naturlig at det tar noen uker å få startet opp maskineriet igjen. For så lenge man ikke har et godkjent produkt å produsere kan man heller ikke starte innkjøp av deler, så derfor stopper hele logistikk kjeden opp.

Dette derimot skal ikke påvirke e-golf uten VP så sant det ikke har dukket opp problemer som også berører denne.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

valvolainen

Jeg hørte dette fra møller i østfold.
Det er ikke sånn at produksjonen av golf har en egen produksjonslinje. Disse produseres på linjen til fossilgolf, og jeg regner med at det ikke er flere slot'er på denne linjen. fossilgolf er jo tross alt hovedproduktet.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

eivhelle

Sitat fra: valvolainen på lørdag 15. november 2014, klokken 14:32
Jeg hørte dette fra møller i østfold.
Det er ikke sånn at produksjonen av golf har en egen produksjonslinje. Disse produseres på linjen til fossilgolf, og jeg regner med at det ikke er flere slot'er på denne linjen. fossilgolf er jo tross alt hovedproduktet.
Fabrikken i Wolfsburg som produserer Golf, Tiguan og Touran er en av de største bilfabrikkene i verden og har en kapasitet på 3400 biler for dagen. E-golfen produseres på samme samlebånd som den vanlige golfen, men blir rutet innom en spesiallinje som monterer inn batteri og høyspennings elektronikken. Denne linjen benyttes også for å produsere spesialutgaver av biler for utrykkningskjøretøy o.l.

Jeg synes det høres svært usannsynlig at man har stoppet produksjon av "alle" e-golfer frem til uke 7 så sant det ikke har dukket opp andre problemer enn bare VP. Det er ikke sånn at fabrikken plutselig i løpet av en uke kan ta inn etterslepet ved å produsere 2500 ekstra e-golfer den første uka. For å produsere bilene må alt av deler være tilgjengelig og da må en i så fall legge masse deler til e-golf til lager mens en venter på å starte produksjon. Det er en egen fabrikk i Braunschweig som setter sammen batteripakken og de har en forventet kapasitet på 100 batteripakker om dagen. Den vil da kunne levere rundt 500-600 batterier i uka. Den fabrikken må produsere for fullt for å dekke etterspørselen og jeg ser ikke helt for meg at VW har noe bevisst ønske om å ha større lagerbeholdning av deler enn de må. Slik jeg ser det vil det å stoppe produksjonen til uke 7 være det samme som å miste 7 uker med omsetning. Og det gjør man ikke hvis man ikke må.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moonbuggy

VW har hatt problemer med denne produksjonslinjen lenge. Fleksibiliteten har blitt et problem. F.eks. så måtte VW forsterke bunnrammen på e-golf, etter deformasjon i kollisjonstester i USA. VW gjorde da endringer med ekstra metall i rammen. Arbeidere måtte håndholde og levere de ekstra platene til robotene, simpelthen fordi det ikke var plass til ekstra roboter ved samlebåndet. Slike "hickups" har det vært mange av, med mye misnøye blant arbeidstokken. Misæren med VP føyer seg inn i rekken. Så kanskje pausen er mer enn bare VP, kanskje man prøver å rydde unna endel av de andre problemene også ?

eivhelle

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 15. november 2014, klokken 17:35
VW har hatt problemer med denne produksjonslinjen lenge. Fleksibiliteten har blitt et problem. F.eks. så måtte VW forsterke bunnrammen på e-golf, etter deformasjon i kollisjonstester i USA. VW gjorde da endringer med ekstra metall i rammen. Arbeidere måtte håndholde og levere de ekstra platene til robotene, simpelthen fordi det ikke var plass til ekstra roboter ved samlebåndet. Slike "hickups" har det vært mange av, med mye misnøye blant arbeidstokken. Misæren med VP føyer seg inn i rekken. Så kanskje pausen er mer enn bare VP, kanskje man prøver å rydde unna endel av de andre problemene også ?

I så fall må dette være en planlagt pause og ikke en plutselig stopp i produksjonen. Mulig at man på et tidspunkt etter nyttår legger inn en pause for å oppgradere produksjonslinjen, men det er noe helt annet enn at man har stoppet produksjonen. For å så fall vil ikke VW lever flere biler før i Q2 2015.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rolfans

Her var det mange som fortsatt er feilinformert. Det jeg fikk av informasjon om varmepumpa er at produksjonen først ble stoppet til uke 51, men uka etterpå så kom det fram at det er i alle fall til uke 07. Jeg ente med og fjerne VP når den ble utsatt til uke 51, altså uka før det kom fram at det var til uke 07 i alle fall. Og min bil da uten VP blir nå produsert om et par dager, altså i begynnelsen av uke 44. Så jeg får trolig min bil uten VP før jul. Og jeg er veldig glad for at jeg tok det valget og fjerna den. For de som fortsatt har den på bestillinga, kanskje dere er heldige å får de første rundt påske.

valvolainen

Ja vi får nå se. Det er vanskelig når ikke vw informerer nok. Jeg har iallefall fått beskjed om levering i Q2 ved bestilling nå. Uavhengig av Ventepumpe eller ei.
Manglende informasjon er roten til all synsing, og jeg håper naturligvis at jeg er feilinformert.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

4Matic Fanatic

Sitat fra: rolfans på lørdag 15. november 2014, klokken 18:18
... Og min bil da uten VP blir nå produsert om et par dager, altså i begynnelsen av uke 44....
I går var første gang jeg har hørt om uke 7, så det virker rart at noen forhandlere lenge har vært informert om et annet tidspunkt.
Neste uke er ellers ikke uke 44 men uke 47, uten at nå det har noe å si i denne sammenheng.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Hvis de også tenker å holde den bilen jeg har bestilt og som er produsert i den dærre byen jeg glemte navnet på frem til uke 7, så blir det nok adjø herfra.

Sitat fra: rolfans på lørdag 15. november 2014, klokken 18:18
Her var det mange som fortsatt er feilinformert
He he. Kan godt være du har riktig info, men jeg ville vært forsiktig med å mene det var jeg deg. Historien har vist at info fra et hvert sted i møllersystemet er høyst tvilsom :)
e-Golf | X75D

Sidewinder

Synes det var en for en stund siden i denne tråden som fortalte at han hadde fått utlevert bil med VP i Danmark hvor modifikasjonen var utført på verksted. ?

Det er synd og si det, men eneste måten å få korrekt informasjon er vel at noen må gå til media
igjen slik at man kan lokke noen svar ut fra Møller.... Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være og få informasjon fra VW som Møller kan videreformidle?

Tenk at en av verdens største bilprodusenter sliter med noe så enkelt som en varmepumpe, er helt satt ut av hele denne prossessen.

eivhelle

Sitat fra: valvolainen på lørdag 15. november 2014, klokken 19:13
Ja vi får nå se. Det er vanskelig når ikke vw informerer nok. Jeg har iallefall fått beskjed om levering i Q2 ved bestilling nå. Uavhengig av Ventepumpe eller ei.
Manglende informasjon er roten til all synsing, og jeg håper naturligvis at jeg er feilinformert.
Hvis du bestiller nå og vanlig leveringstid er 4 mnd snakker vi fort om Q2 uansett eller i beste fall helt i slutten av Q1. Hvis VW skulle stoppet produksjonen av alle e-golfer fra og med nå og frem til uke 7 vil man i tillegg få et etterslep på bestillinger tilsvarende 11 uker, og da snakker vi fort sommeren 2015 for de som bestiller i dag.



2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Peterik

Hvor er Møller på dette forumet????
Later de som at dette ikke er viktig? 47.000 ++ oppslag må da være interessant for dem?

Lørdagens annonse i bl.a. Aftenposten for elektrisk B-modell av Mercedes Benz til fra kr 277.000 er i hvert fall fristende for for meg når levering av eGolf med VP er tilsynelatende helt i det blå!

Møller!! Kom på banen!
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Råde

Ikkeno vits i å rope på møller her. De har proklamert at det er uinteressant for dem.
e-Golf | X75D

ara1

#568
Jeg har avbestilt og venter på S85D som jeg får i april/mai. Noen uker siden nå og ser at Møller fortsatt ikke informerer. Etter bestilling av Tesla har jeg fått 5 mailer med info, personer å kontakte osv.
Grå 85 D levert mai 2015

shb

Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA