Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: lightningii på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:26
Var hos min forhandler i dag, fikk tilbud om 10 lapper eller fri leiebil frem til bilen blir levert. Usikker hva jeg skal gå for..

Hva er problemet? Trenger du leiebil, gå for leiebil, hvis ikke: 10 skattefrie lapper!!! :-)

pwb

Problemet er vel at han vil loppe forhandleren for mest penger og ikke er sikker på hva som da lønner seg. Jeg ville i det tilfellet valgt leiebil, kan jo fort gå lang tid før bilen kommer.

elfosilen

Sitat fra: brenna på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:25
Hvorfor skulle den bli produsert uten vp?
Det kan virke som importøren har kansellert VP på alle biler, og det må en aktiv handling til for å beholde VP.

Råde

Regner med at fri bil betyr inntil 10.000,-. Ikke regn med noe annet!
e-Golf | X75D

Ove

Sitat fra: elfosilen på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:51
Sitat fra: brenna på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:25
Hvorfor skulle den bli produsert uten vp?
Det kan virke som importøren har kansellert VP på alle biler, og det må en aktiv handling til for å beholde VP.
Tok dette opp med min selger i går, og han sa at det ikke er tilfelle.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

lightningii

Nope, dealen var enten 10 lapper reduksjon, eller leiebil frem til bilen blir levert.
Sitat fra: Råde på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:52
Regner med at fri bil betyr inntil 10.000,-. Ikke regn med noe annet!

ara1

Sjekket i går hos min forhandler. VP er på fortsatt på bestilling og VP kan bestilles på ny bil. Slutt å spekuler så mye. Versåsnill.
Grå 85 D levert mai 2015

lightningii

Det er billig å "betale" seg ut med 10000, men hvis det er sånn at bilen blir utsatt enda lengre enn antatt, så er det faktisk ganske greit med en bil i perioden man venter slik at man eventuelt kan selge den bilen man har eller skal erstatte med golfen..
Sitat fra: pwb på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:44
Problemet er vel at han vil loppe forhandleren for mest penger og ikke er sikker på hva som da lønner seg. Jeg ville i det tilfellet valgt leiebil, kan jo fort gå lang tid før bilen kommer.

Nightblue

Ift 10 000 i avslag eller leiebil fikk jeg følgende melding fra selger:

Vi vil kompensere dette med 2 valg for deg:

-          10.000kr i gavekort på leiebil.

-          Hvis ikke du velger dette får du 10.000kr i avslag på bilen.

Så her er det ganske klart at leiebil er bare inntil kr 10000.. :-\

Råde

Verden er ikke rettferdig. Noen forhandlere leier sikkert ut bilen selv og er snille med kunden. En heldig ..... her inne har hatt e-Up siden uke 30..
e-Golf | X75D

Em

Noen her som har sjekka hvor mye leiebil man får for 10000 kr? Har jeg leiebil fra nå til januar da? Eller er 10000 bare nok til en mnd? Tenker da på strl som en golf eller mindre..

eivhelle

Sitat fra: Em på torsdag 23. oktober 2014, klokken 18:05
Noen her som har sjekka hvor mye leiebil man får for 10000 kr? Har jeg leiebil fra nå til januar da? Eller er 10000 bare nok til en mnd? Tenker da på strl som en golf eller mindre..
Du får leiebil for to måneder for ca. 10000 hos "rent a wreck". Jeg regner ikke med at du får det billigere noe annet sted.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

Hertz flexilease. Mellom 5 og 6 pr mnd. Avhengig av biltype og kjørelengde.
e-Golf | X75D

Bawler

Jeg hadde problemer med min gamle bil, så jeg fikk den EU-godkjent (eller klar til det) for pengene ;)

Gikk over 10k, men siden de fiksa den hos seg, så ble det "kun" 10k. Syns det var en grei ordning, måtte jo fikse den likevel.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

sap_2000

Ble oppringt av selger nå og forespurt om jeg ville droppe droppe varmepumpa. Jeg har en svoger med eGolf uten VP og ser hvor mye mindre rekkevidde han får selv nå om dagen med 3-10 graders temp og småkjøring med mye stopp og pauser, så sa det var uaktuellt å droppe.

Selger sier da at levering kan bli forsinket utover det som var avtalt (Q1 2015). Ikke noe tilbud om noen ting. Står dog i kontrakten min at jeg kan gå fra den om lev blir senere enn avtalt.

Virker som om møller prøver det de kan for å få folk til å droppe VP. Virket som han hadde argumentene klare for å bagatellisere effekten av VP, men droppet det fort da jeg var ganske klar i min oppfatning.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA