Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

hans.ks

Jeg bestilte hos forhandler en halvtime etter at salget ble åpent, men fikk ikke intro-modell(var ikke klar over forskjell på intro og vanlig der og da).. Er dette en ren og skjær glipp av forhandler? Han påstår hardnakket at jeg kommer til å få den samtidig som andre! Tiden vil vise...  ::)
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Sitat fra: hans.ks på søndag 03. august 2014, klokken 13:00
Jeg bestilte hos forhandler en halvtime etter at salget ble åpent, men fikk ikke intro-modell(var ikke klar over forskjell på intro og vanlig der og da).. Er dette en ren og skjær glipp av forhandler? Han påstår hardnakket at jeg kommer til å få den samtidig som andre! Tiden vil vise...  ::)

Det var nok uvitenhet eller lignende. Jeg opplevde det samme. INTRO har produksjonsplasser som de første, deretter kommer de vanlige (som våre). Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men at du får bilen som om du hadde en INTRO-kontrakt er helt på jordet. Såvidt jeg vet (og i hvert fall i mitt område) har alle biler som er levert ut til nå, vært introbiler. Ikke en eneste "vanlig". Trøsten er hvis vi fikk mulighet til å velge til rattvarme og panoramatak. Eller kanskje 36kW batteripakke?  ::)
e-Golf | X75D

poskare

Hmmm - Heldige dere som har fått bekreftet leveringsdato med varmepumpe.

Ifølge Møller Tønsberg, er det ingen som får bekreftelse på bil med varepumpe, da Volkswagen ikke har bekreftet igangsettelse av dette! :p :-[  hehe...

lightningii

Fått produksjonsbekreftet bilen min til uke 38, levering uke 40-41 da med VP.

Råde

Sitat fra: poskare på mandag 04. august 2014, klokken 10:07

Ifølge Møller Tønsberg, er det ingen som får bekreftelse på bil med varepumpe, da Volkswagen ikke har bekreftet igangsettelse av dette! :p :-[  hehe...

De er ute etter å tåkelegge for ikke å komme i klemme senere. Mitt gjett er at fabrikken reserverer produksjonsplasser i tilfelle siste test er godkjent. Hvis den utsettes videre vil disse plassene forskyves. Vi har tross alt sett her på forumet at opp mot 60% har bestilt med VP, så de er nødt til å være raskt ute med produksjonen når ventepumpa er klar, og det vil jo si å forberede seg i god tid.
e-Golf | X75D

soarer

Det er nok flere grunner til at Golfen er forsinket.

"Group Board Member for Production, Dr. Michael Macht, leaves Volkswagen by mutual agreement

Dr. Michael Macht (53), Member of the Board of Management of Volkswagen Aktiengesellschaft with responsibility for 'Group Production', is stepping down from his post on the Board of Management with effect from August 1, 2014 by mutual agreement with the Supervisory Board of Volkswagen Aktiengesellschaft. Thomas Ulbrich, Board of Management Member for Production at the Volkswagen Passenger Cars brand, will take over Dr. Macht's responsibilities on a temporary basis until a successor has been appointed.

"Michael Macht has taken the Volkswagen production system further forward. We would like to thank him for his achievements", Prof. Dr. Martin Winterkorn, Chairman of the Board of Management of Volkswagen Aktiengesellschaft, said. The Group's production network has expanded strongly under Macht's leadership, and the annual production volume has increased from 6.7 million to almost 10 million vehicles.

Macht said: "The Volkswagen Group and its employees are unique and I am deeply grateful to have been part of this company. I am convinced the Group will continue its successful and sustainable growth of recent years."

Michael Macht holds a degree in mechanical engineering and joined Porsche AG in 1990. He was appointed Managing Director of Porsche Consulting in 1994 and became the member of the Board of Management of Porsche AG in charge of Production and Logistics in 1998. He was Chairman of the Board of Management of Porsche AG and a member of the Board of Management of Porsche SE from 2009 to 2010, and was instrumental in laying the foundations for the successful integration of Porsche AG in the Volkswagen Group. He was appointed Member of the Board of Management of Volkswagen Group with responsibility for 'Group Production' in 2010."

Autoblog skriver at avgangen skyldes dårlig fremdrift i forhold til den nye GOLF platformen. Mange forsinkelser osv...
Kanskje noen svinger pisken rasker fremover???  ::)

Via autoblog: Volkswagen Group has sacked – well, he left "by mutual agreement," at any rate – its production chief, Michael Macht, marking the second executive dispatched by the automaker in the last week. Macht, pictured above, left, with VW Group Chairman Martin Winterkorn, was the man responsible for overseeing the introduction of VW's extremely important MQB plattform, which will underpin a huge array of vehicles in the coming years.

However, the introduction has not gone to plan. One of the most important MQB cars, the new Golf, has faced delays at VW's Wolfsburg factory, according to Automotive News Europe. Those delays have led to some pricey overtime, which was apparently the straw that broke the camel's back for VW's supreme boss. According to ANE, sources inside the company said Winterkorn was "unhappy" with the MQB rollout.

Macht originally joined Porsche in 1990, and ran the sports car manufacturer up until 2010, when he was plucked from the position in favor of Matthias Mueller. Thomas Ulbrich, head of production for the VW brand, will take over for Macht on an interim basis.
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

lightningii

Ville ikke ha stolt på det, mulig at bilen din ikke er låst enda, jeg fikk se i møllers database, det var så spesifikt som at bilen min skal produseres tirsdag uke 38..
Sitat fra: poskare på mandag 04. august 2014, klokken 10:07

agj

Min var også spesifisert på dag. Betydde også at alle tilvalg etc er bestilt sa de. Inkl VP får jeg håpe ;-)

veronica

Sitat fra: Råde på søndag 03. august 2014, klokken 13:16

Det var nok uvitenhet eller lignende. Jeg opplevde det samme. INTRO har produksjonsplasser som de første, deretter kommer de vanlige (som våre). Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men at du får bilen som om du hadde en INTRO-kontrakt er helt på jordet. Såvidt jeg vet (og i hvert fall i mitt område) har alle biler som er levert ut til nå, vært introbiler. Ikke en eneste "vanlig". Trøsten er hvis vi fikk mulighet til å velge til rattvarme og panoramatak. Eller kanskje 36kW batteripakke?  ::)

Jeg har fått min bil, den var ikke merket som intro, men ble bestilt første dag salget åpnet. Den er uten VP selvfølgelig. Er storfornøyd!

Kent

Sitat fra: veronica på mandag 04. august 2014, klokken 23:29
Sitat fra: Råde på søndag 03. august 2014, klokken 13:16

Jeg har fått min bil, den var ikke merket som intro, men ble bestilt første dag salget åpnet. Den er uten VP selvfølgelig. Er storfornøyd!

Turen sørover gikk uten store problemer?
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Hoover

Jeg har mottatt beskjed om at biler med varmepumpe blir produsert fra uke 45 med fare for ytterligere utsettelser. Jeg står desverre ikke først i VP køen så kan se langt etter å få VP golf i år :(. Har nå avbestilt VP og får nå bil ca uke 40. Bestilte bil 4-4.
Interessant å se om de som har blitt lovet VP bil i uke 38 osv., virkelig får dem til den tiden. Tvi tvi!

veronica

[/quote]

Turen sørover gikk uten store problemer?
[/quote]

Turen gikk knirkefritt! Bare moro å kjøre, var innom på besøk hos noen utenfor Risør og ladet der:-) ellers er det mange som kikker og peker på bilen i trafikken om dagen. Har ikke sett så veldig mange flere i Kristiansand enda. Det kommer nok:-)

helgolf

Noen i Trondheim som har hørt  noe om varmepumpe? Har fått antydet uke 45 og nyåret  at varmepumpe ikke er klar ennå. Dere som alletede har fått produksjonsuke med vp. Er bilen gått i lock? Blir forr virra med sprikende info.

nilskt

Enig med siste taler. Nå bør Møller sentralt komme ut med informasjon direkte. Og gjerne utenom de lokale forhandlerne.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

lightningii

Bilen ble bestilt hos en Møller forhandler samme dag de ble lagt ut for salg, la til VP etter Det ble åpnet opp for det. Kontrakten er merket INTRO, den er nå låst med produksjonsdato 16 sept(uke38) med leveranse 2 uker etter.

Sitat fra: helgolf på tirsdag 05. august 2014, klokken 18:45
Noen i Trondheim som har hørt  noe om varmepumpe? Har fått antydet uke 45 og nyåret  at varmepumpe ikke er klar ennå. Dere som alletede har fått produksjonsuke med vp. Er bilen gått i lock? Blir forr virra med sprikende info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA