Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Kent

Sitat fra: moonbuggy på fredag 10. oktober 2014, klokken 17:11
Svaret fra fabrikken er at det dreier seg om en ekstra kvalitetssikring som innebærer en teknisk koding for å få systemet til å fungere optimalt

Progammeringen er sikkert krevende, men er dette svaret på problemet, så kunne vel bilene blitt levert ?
En Software oppdatering kunne jo like gjerne blitt gjort i Norge, så jeg forstår ikke at man trenger bilene i Tyskland i påvente av en software optimalisering av systemet.

Med mindre bruk av bilen uten softwareoppdateringen kan skade bilen fysisk på en eller annen måte.

Er det kun at det ikke fungerer optimalt, så kunne de bare levert ut bilen mens man venta, da er det strengt tatt ikke værre en når de leverte ut bilen 2,5 mnd før gummimattene kom :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

4Matic Fanatic

Fikk beskjed om produksjon uke 44, levering uke 48.
Så omtrent en uke etter dette ringer selgeren igjen om uke 51... >:(

Ikke nevnt et ord om kompensasjon - dette kan tyde på at jeg ikke hørtes forbanna nok ut i telefonen?
Anyhow - som jeg sa til ham begynte jeg å bli drita lei av ventepumpedillet og spurte om man kunne plukke den ut. (skulle gjort det for lenge siden)

Dette sjekket han opp og ringte deretter tilbake: Siden bilen var 'satt i produksjon' (yeah, right) kunne man ikke endre spec.
Dette er Møller Trondheim.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Ordren låses når den tildeles og bekreftes produksjonsplass, så den er nok ikke produsert enda. Sikker på at du ikke kan få kompensasjon? Husker ikke om det var inkl uke 44 eller ikke.
e-Golf | X75D

Sonus

Vil tro det er rimelig het rundt ørene til Møller for tiden. Hadde jeg hatt noe alternativ hadde jeg kansellert bilen selv om den er ferdig produsert.

hans.ks

Har ikke hørt noe fra min selger enda, er rimelig forbannet og det blir ikke bedre pga. manglende info(selv om jeg får den her på forumet).  >:(
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Sitat fra: hans.ks på fredag 10. oktober 2014, klokken 19:45
Har ikke hørt noe fra min selger enda, er rimelig forbannet og det blir ikke bedre pga. manglende info(selv om jeg får den her på forumet).  >:(
Ja, det er under all kritikk. Ring og hør hva som skjer og evt hvorfor du ikke har hørt noe.
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Sonus på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:19
Vil tro det er rimelig het rundt ørene til Møller for tiden. Hadde jeg hatt noe alternativ hadde jeg kansellert bilen selv om den er ferdig produsert.
Er egentlig ganske fornøyd med kompensasjonen. Nå har jeg leiebil frem til jeg får golfen (forhåpentlig...)
e-Golf | X75D

anna

Står disse bilene lagret ute? Jeg har ikke lyst til å kjøpe en ny bil som har stått ute i regn og vintervær i flere måneder. Jeg synes Møller bør sørge for at bilene blir lagret under tak. Møller kan godt lagre min vp eGolf på min garasjeplass!

RonyTheRunner

Min lokale forhandler presterte å si at varmepumpen ikke egentlig var en varmepumpe, men bare rør som tok inn varme fra diverse punkter i drivverket (elmotor, el-komp, etc)... Den ville dessuten ikke ha effekt før en hadde kjørt 30 min.... Tror dere han forsøkte å få meg over på bil uten VP!!!! Dette tar kaka.... Nå blir det venting til over jul - garantert.   >:(

RonyTheRunner

Min forhandler ville nå innbille meg at varmepumpe egentlig ikke var noe varmepumpe, men kun rør som hentet varme inn mot en normal kupe-varmer.... VP ville dessuten ikke virke før du hadde kjørt 30 min..... Gjett om han ville ha meg over på bil uten vp....!!!!! Dette tar kaka. Og levering nå er garantert et stykke ut i 2015...! Hva skjer? Har VW ikke fått til settlement VP? De sa opprinnelig at en kunne forvente 20% økning av range om vinteren med VP!

rifusk

Vurderer å kjøpe e-Golf. Da jeg sist var hos forhandler og snakket kontrakt, mente han at det ikke var vits i å bestille VP, han mente denne ikke ville øke kjørelengden noe særlig betraktelig... :o

Noe som ikke stemmer med hele saken her synes jeg, virker som de har et seriøst problem med VP, men verken Møller eller VW vet hvordan de skal håndtere situasjonen...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Sonus

Sitat fra: Råde på fredag 10. oktober 2014, klokken 19:55
Sitat fra: Sonus på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:19
Er egentlig ganske fornøyd med kompensasjonen. Nå har jeg leiebil frem til jeg får golfen (forhåpentlig...)

Vi har også hatt leiebil (e-up) fra uke 30 med en avtalt makssum på leien til E-golfen vår kommer så sånn sett har vi det greit, men skulle gjerne hatt vår egen bil.

rifusk

Er jeg blind, eller har de fjernet VP som valg på "konfiguratoren" på vw.no??
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Kent

De har fjernet både den og keyless pakken sist jeg sjekka. vært bort minst et par uker.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Gordon Retriever

Men har konfiguratoren til Møller noen gang blitt oppdatert til å inkludere dette?  Ventepumpen manglet fortsatt i august...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA