Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

EV - Driver

Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

haugejan

Fekk same info fra selger i dag også. Kva gjer vi nå? Slik det ser ut nå er det ingen som får egolf på denne sida av nyttår....
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Råde

Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:23
Sitat fra: afo på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:17
Herregud..
Jeg får i alle fall raskt informasjon, det er da noe!
Fikk nettopp samme info...

Kvalitetskontroll skulle det være, så da regner jeg med kvaliteten blir helt vanvittig...
e-Golf | X75D

lightningii

Patetisk rett og slett, dårligst i klassen sammenliknet med konkurrentene!

Sidewinder

Utrolig skuffende  :(
Det minste de kan gjøre er å komme med redegjørelse hvorfor
de skal sjekkes på nytt. Positivt er det iallfall ikke at de har funnet ut at det ikke er som det skal. Det som uansett er bra, er at de velger å gjøre det før de leveres ut.

EV - Driver

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:13
Utrolig skuffende  :(
Det minste de kan gjøre er å komme med redegjørelse hvorfor
de skal sjekkes på nytt. Positivt er det iallfall ikke at de har funnet ut at det ikke er som det skal. Det som uansett er bra, er at de velger å gjøre det før de leveres ut.
Personlig så bryr jeg meg ikke så mye om årsaken. Har i alle fall fått en klar og entydig beskjed og setter pris på det. Ser det som positivt at de ikke slipper et dårlig produkt ut på markedet.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Hoover

Kjedelige greier!
Bestilte med VP i begynnelsen av april. I slutten av juli antydet selger levering med VP rett før jul med fare for ytterligere forsinkelser. Avbestilte VP da :(. Hentet Golfen uten VP i går :).

S-max

Har store problem med å godta dette!

Kan denne infoen verkeleg stemme? Kva kan dette komme av?
Men klart at det er ein fordel at feil blir luka vekk før levering.

Kor lang leveringstid er det på Kia Soul? Begynner å bli lei av ventinga.
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

moonbuggy

Kvalitetskontrollen utsatt til uke 51

Skal man tolke dette så har man problemer med et eller annet, kanskje software som ikke virket som den skulle ?
Ingen stabler opp biler i måneder for en kvalitetskontroll, uten at foreligger et reelt problem.

Thomas Parsli

Jeg synes det høres ut som "venter på deler", muligens fordi man har oppdaget problemer etter at varmpepumpene er produsert.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

EV - Driver

Sitat fra: S-max på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:41
Har store problem med å godta dette!

Kan denne infoen verkeleg stemme? Kva kan dette komme av?
Men klart at det er ein fordel at feil blir luka vekk før levering.

Kor lang leveringstid er det på Kia Soul? Begynner å bli lei av ventinga.

Informasjonen kommer så absolutt fra pålitelig kilde, så ingen grunn til å betvile dette.

Moonrise

Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:11
Nyheter
Fikk akkurat e-post fra selger:
Bilen din er ferdig produsert, men beklageligvis har jeg i dag mottatt en kontrabeskjed fra fabrikken om at alle e-Golf med varmepumpe vil holdes igjen for nok en kvalitetskontroll av varmepumpesystemet.   Alle e-Golf med varmepumpe vil holdes igjen uten unntak. De fleste bilene vil bli stående i Tyskland, men dersom noen biler blir sendt tidligere så vil de holdes igjen på Bekkelaget frem til kvalitetssjekken er bestått!
Fabrikken informerer om at den planlagte kvalitetskontrollen og frigivelsen av bilene foreløpig er utsatt til uke 51, men dette er fremdeles under utredelse og ikke 100 % bekreftet.

Betyr det at de har sluttet å produsere biler med VP?

Hvis de har sluttet å prosdusere biler med VP så vil levering for oss som har bestilt "sent" bli ytterligere forsinket. Snakker vi nå sommer 2015 kanskje...

Jeg bestilte slutten av august, fikk estimert leveringstidspunkt 1.kvartal 2015. Jeg vurderer å bestille B-klasse electric drive hvis bilen min blir ytterligere fosinket. 
Bestilt:
2015 Mercedes B-klasse electric drive, antatt levering April 2015

Avbestilt:
2015 VW E-golf, Night blue med Marrakech
Med varmepumpe, antatt levering Mars 2015

poskare

torlie

Hadde tenkt å bestille E-Golf med VP denne uken, men nå avventer jeg litt for å se hva som skjer.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Locci

Sitat fra: poskare på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:51

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:51
Kvalitetskontrollen utsatt til uke 51

Uke 51!!!??? Pålitelig kilde på dette?

Ja den uken stemmer. Men det er ikke en 100% spikra uke. Kan blir forandringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA