Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Caravelle

Du burde ta kontakt med din selger for å høre, har selv fått god informasjon undreveis fra Møller Bil Ryen men vet at selgerene der har slitt litt med å få korrekt informasjon selv. Min selger har iallefall vert åpen rundt dette.
Har selv fått bekreftet produksjonsdato i uke 43 og estimert levering i uke 47 bestillte bilen uken etter at de åpnet for bestillinger (februar/mars) og la på varmepumpen i mai en gang...


Em

#271
Bestilte 4.4,fikk i laaaaaang tid beskjed om levering Jan/feb, men nå fikk jeg plutselig beskjed om produksjon uke 43. Så ting endrer seg raskt:)

tallyho

Bestilte 21.4 med VP. Produseres torsdag i uke 44.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

haugejan

Da er min bil også sendt fra fabrikk. Nå skjer det ting :)
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

soarer

Sitat fra: Minor på onsdag 08. oktober 2014, klokken 12:27
Jeg venter på en intro-bil med etterbestilt varmepumpe.
Den var ferdig produsert for noen uker siden.
Jeg fikk den 06.10 mail fra selger om at bilen var sendt fra fabrikk og ville være leveringsklar i løået av et par uker.

Snakket i dag med Rudi Sand hos Møller sentralt.
Han bekrefter at bilen er sendt fra fabrikk, men kun til mellomlagring, ikke til Norge.
Ingen av varmepumpebilene er frigjort for levering,
Han sier at Møller ikke har fått noen forklaring på hva som er problemet, men det er jo innlysende at det er noe med varmepumpa, da det bare er disse bilene som blir holdt tilbake.
Han kunne ikke si noe om når bilene blir klare.

Viss dette stemmer, så er det på tide å få noen SVAR.....
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Råde

e-Golf | X75D

lightningii

Hvis det stemmer at bilene med VP er bare flyttet til et lager, så synes Jeg det er rart at Møller ikke er mer proaktive, ifølge Møller selv, så havner 80% av alle el biler produsert av VW i Norge. videre så synes jeg det er rart at VW som leverandør av disse bilene ikke holder sin største kunde informert om status slik at Møller kan holde sine kunder informert. Talentløst hele opplegget. som nevt tidligere, skulle nesten tro at det var snakk om en atomreaktor det var snakk om.
uansett Møller og VW, dette er rett og slett for dårlig! Dette er forøveig noe media burde skrevet en artikkel om.
Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 15:31
Minor:

Ring gjerne Rudi Sand igjen!

soarer

Sitat fra: lightningii på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:03
Dette er forøveig noe media burde skrevet en artikkel om.

Tror ikke det ville vært noen god reklame for e-Golf, og det ville kunnet virke ødeleggende for bruktverdien på bilene.
Mange vil da få et inntrykk av at e-Golf med varmepumpe kanskje bare er en bløff!

Veldig viktig for Møller, og få ut info MEGET raskt... :-[
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Stikkkontakt

Biler med varmepumpe er sendt ut for lenge siden.
I Danmark er VP standard og de har hatt demobiler i mange uker. Biler er også levert til kunder.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Råde

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:24
Biler med varmepumpe er sendt ut for lenge siden.
I Danmark er VP standard og de har hatt demobiler i mange uker. Biler er også levert til kunder.
Sikker på at de har VP? Jeg har mine tvil. Har forsøkt å lete opp info om akkurat det, men har ikke funnet noe.

Vi har noen danske brukere her inne. Er der nogen af jer der kunne tænke jer at undersøge sagen videre?
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 15:31
Minor:

Ring gjerne Rudi Sand igjen!

PM fra minor:

Sitat fra: Minor på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:15
Har allerede presset ham meget sterkt på spørsmålet om hva man venter på, men han sa at Møller ikke hadde fått noen forklaring fra VW, selv om de hadde presset fabrikken sterkt på dette punktet.
e-Golf | X75D

Sidewinder

#281
Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:49
Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 15:31
Minor:

Ring gjerne Rudi Sand igjen!

PM fra minor:

Sitat fra: Minor på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:15
Har allerede presset ham meget sterkt på spørsmålet om hva man venter på, men han sa at Møller ikke hadde fått noen forklaring fra VW, selv om de hadde presset fabrikken sterkt på dette punktet.

Som flere har antydet, skulle tro det var en atomreaktor det var snakk om, et nytt hemmelig våpen osv osv.

Det som er meget merkelig er at de ikke får noen forklaring på hvorfor bilene blir holdt tilbake, så mellomlagret. Jeg synes det virker meget merkelig at Møller ikke har fått noen forklaring på hvorfor. Jeg tipper VP ikke leverer slik den var tiltenkt å de må kanskje bytte noen deler for å få ønsket effekt eller noe lignende.

Som noen nevnte, kanskje media burde skrevet en sak om dette. Det er synd, men det er da fakta legges på bordet. Jeg har iallefall fått et elendig inntrykk av Møller. 5-6mnd uten informasjon... Så skjer dette. Hadde jeg hatt et fullgodt alternativ hadde jeg kansellert ordren min og bestillt en annen bil.
Dette og spessielt informasjonsflyten i 2014 holder ikke mål.

Ohm

Kanskje tipse www.dinside.no ? De liker jo å skrive om sånt.

Personlig har jeg jo kjøpt eGolf uten VP, er svært fornøyd med den, har snart kjørt 5 000 km. Fikk også super oppfølging av min selger hos Møller, han sendte meg mail ca en gang i uken/14. dag fra februar til august med status. Selv om han stort sett ikke hadde noe nytt, fikk jeg i hvert fall inntrykk av at han hadde sjekket status på levering, og da tenkte jeg ikke mer på det. Samme dag som bilen kom til forhandler, fikk jeg også utlevert bilen.

Uten varmepumpe ser jeg at forbruket går litt opp nå ved litt kaldere vær, men den trekker av ca 20-15 km og da har jeg 23,5 grader på innstilt temperatur. (Eco modus) Orke ikke å ha det kaldt i bilen.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

EV - Driver

Nyheter
Fikk akkurat e-post fra selger:
Bilen din er ferdig produsert, men beklageligvis har jeg i dag mottatt en kontrabeskjed fra fabrikken om at alle e-Golf med varmepumpe vil holdes igjen for nok en kvalitetskontroll av varmepumpesystemet.   Alle e-Golf med varmepumpe vil holdes igjen uten unntak. De fleste bilene vil bli stående i Tyskland, men dersom noen biler blir sendt tidligere så vil de holdes igjen på Bekkelaget frem til kvalitetssjekken er bestått!
Fabrikken informerer om at den planlagte kvalitetskontrollen og frigivelsen av bilene foreløpig er utsatt til uke 51, men dette er fremdeles under utredelse og ikke 100 % bekreftet.

Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA