Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

djdura

#225
Jeg sendte en liten forespøsrsel via nettet til Møller der jeg lurte på litt informasjon om leveringen av e-Golf med varmepumpe siden det verserer så mye rundt dette på forumet.
Jeg spurte også om det ikke var en idè å ha noen på et slikt forum som dette for å lese litt og komme med informajon som kan være nyttig og ikke minst riktig.
Her er svaret jeg fikk.

Sitat fra epost:
Hei Atle!                                                                           
                                                                                     
Vedrørende din henvendelse.                                                         
                                                                                     
Bilene som er bestilt med varmepumpe vil bli levert i den rekkefølgen kontraktene er
ankommet oss. Hva noen måtte hevde på sosiale media kan vi ikke kontrollere. Vi   
anbefaler deg å forholde deg til den informasjon som din forhandler kan gi deg. De 
har muligheten til å kontakte vårt ordrekontor, dersom de skulle ha uavklarte     
spørsmål til leveringen.                                                           
                                                                                     
Volkswagen kommer ikke til å delta i diskusjoner på sosiale media. Vi informerer   
våre kunder dierkte eller via våre hjemmesider. Videre vil en kunne nå oss via   
Facebook, som pr. i dag er det eneste sosiale media vi benytter.                     
                                                                                     
Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider. 
                                                                                     
                                                                                     
Vennlig hilsen / Best regards                                                       
xxxxxxxxxxx                                                                     
Customer Care/Kundehenvendelser

...sitat slutt.

Kanskje dette hjelper litt for noen...
Mvh
djdura, Hokksund

Ohm

Siden Møller selger biler og elbiler i bøtter og spann, trenger de ikke ta seg bryet med forum osv. Tenk om selgerne av VW skulle få testa seg på salg av litt mer ukurante biler. Det hadde vært en fin lærdom for dem.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

agj

Alt av VP som er produsert blir sendt ut fortløpende nå. testing har gått bra.

poskare

Bare rart at biler som er solgt i april kommer før biler bestilt i mars.... Min er bestilt 23 mars, men ingen produksjonsdato...   :(   
Kjenner jeg begynner å bli lei...

fj

Hei.
Jeg bestilte E Golf med varmepumpe i mars. Fikk mail fra forhandler i går om at den vil bli levert i uke 47.

Sonus

#230
Vi har Intro bil med tillagt varmepumpe og bilen ble ferdigprodusert 15-09-2014 med chassisnummer xx2145, men den står fremdeles på fabrikken. Vi var forespeilet overlevering i uke 41, men det blir nok noen uker til :(
Venter bare på at fabrikken i Wolfsburg "frigir" bilen.

All infoen tatt direkte fra en screenshot av Møllers ordresystem.

Med følgende produskjonskoder;
C12 = Operating permit, alteration
J0H = Battery 340A (58 Ah)
PF2 = code not found :-(
PLA = code not found :-(
S0C = Introductory volume
WDB = code not found :-(
WL0 = code not found :-(
WW1 = code not found :-(
4I3 = Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
4X4 = Side air bag, front and rear with curtain air bag
6XQ = Exterior mirrors: with memory function, electrically foldable/adjustable, separately heated
8G1 = High beam assistant
9M3 = Heat pump
9VH = Digital sound package plus subwoofer

Ohm

Sitat fra: Ohm på onsdag 24. september 2014, klokken 12:51
Prøvde meg med å sende en mail på skoletysk til fabrikken i dag i forhold til muligheten til å få ettermontert varmepumpe: Møller sider det ikke er mulig, men de sier jo så mye rart. Blir spennende å se hva VW Tyskland svarer.

Da har jeg fått svar fra tyskland - de henviser til lokal forhandler som kan svare på tekniske spørsmål. Det var synd, for da blir det ikke mulig å ettermontere varmepumpe, siden Møller har sagt at det ikke er mulig. Håper den ikke går i stykker på noen av golfene med pumpe, siden den da ikke vil være mulig å bytte hvis man følger logisk tenkning.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Puzoni

Ohm, min logisk tenkning sier at de som har bestilt med varmepumpe får litt annerledes oppbygning av motorrommet under panseret enn de som har bestilt uten, som igjen fører til at det ikke er plass til å ettermontere varmepumpa.

Magefølelsen, derimot, tilsier at Møller Norge ønsker seg minst mulig etterslepsarbeid etter at kontrakten er inngått.  :P så da gjør de så enklet som å si at dette ikke lar seg gjøre  :-\


Ohm

@Puzoni: Det er nok riktig, og det er sikkert noen annen elektronikk også. Men etter min mening, kunne jo møller sagt: for 15 lapper, fikser vi varmepumpe til deg. Vi må bytte mange deler, inkl. hjerner og svarte bokser, men dette får vi til mot en klekkelig betaling. Jeg tror alt er mulig. Om noen vil bruke så mye penger på det, er en annen sak. Fikk svar fra Webasto at det ikke går an å montere i egolf. Det har de ikke sjekket, det sier de bare på generelt grunnlag. Det er jo bare en helt vanlig golf, hvor det som avgir varme ikke er motoren, men et elektrisk varmeelement. Har kikket på det, det bør være rimelig enkelt å montere en oljefyr(For eksempel Webasto) inn i kretsen, akkurat på samme måte som i en vanlig golf.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

jamez

Webasto eller eberspacher på vannkretsen skulle jo funke fint det og burde øke rekkevidden enda mer enn varmepumpe på en kald vinterdag. Må sette inn en liten drivstofftank også da.

FreMen


Ohm

Sitat fra: FreMen på tirsdag 30. september 2014, klokken 15:17
Hva er tittelen på denne tråden? Barer lurer :) ;)
Ble litt mye på siden dette ja. Men varmepumpe vekker følelser og det er mange tråder om det her, og så denne om levering ++ div. Synspunkter 8)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

lightningii

Lurer på hvorfor bilene ikke blir sendt, hvis bilene er ferdig, flere for over 14 dager siden så er det jo litt merkelig synes jeg, normalt så er det ikke rom for noe annet enn kvalitetskontroll i selve produksjonslinjen, testing foretas helt utenom produksjon(testing som ikke er en del av standard testing og kvalitetskontroll).
Synes hele opplegget med møller vs fabrikk fremstår rotete..
Sitat fra: Sonus på tirsdag 30. september 2014, klokken 11:40
Vi har Intro bil med tillagt varmepumpe og bilen ble ferdigprodusert 15-09-2014 med chassisnummer xx2145, men den står fremdeles på fabrikken. Vi var forespeilet overlevering i uke 41, men det blir nok noen uker til :(
Venter bare på at fabrikken i Wolfsburg "frigir" bilen.

All infoen tatt direkte fra en screenshot av Møllers ordresystem.

Med følgende produskjonskoder;
C12 = Operating permit, alteration
J0H = Battery 340A (58 Ah)
PF2 = code not found :-(
PLA = code not found :-(
S0C = Introductory volume
WDB = code not found :-(
WL0 = code not found :-(
WW1 = code not found :-(
4I3 = Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
4X4 = Side air bag, front and rear with curtain air bag
6XQ = Exterior mirrors: with memory function, electrically foldable/adjustable, separately heated
8G1 = High beam assistant
9M3 = Heat pump
9VH = Digital sound package plus subwoofer

Sonus

Sitat fra: lightningii på tirsdag 30. september 2014, klokken 22:58
Lurer på hvorfor bilene ikke blir sendt, hvis bilene er ferdig, flere for over 14 dager siden så er det jo litt merkelig synes jeg, normalt så er det ikke rom for noe annet enn kvalitetskontroll i selve produksjonslinjen, testing foretas helt utenom produksjon(testing som ikke er en del av standard testing og kvalitetskontroll).
Synes hele opplegget med møller vs fabrikk fremstår rotete..


Selger kunne ikke si hvorfor bilene blir holdt igjen med sikkerhet, men antydet utvidet kvalitetskontroll. Kanskje kan det være en del som må byttes som er avdekt i sluttkontroll på bilene? Ikke vet jeg, men i screenshoten er det ikke satt hverken noen shipping dato eller ETA.

poskare

Da har jeg fått levering i uke 49. Bilen ble bestilt 23 mars.
Bil m/VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA