Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

ChrisT

Takk for det. Første nybilen, så er utrolig spent. Nesten ikke sovet i natt  :)

Humlesnurr

Bestilt 23. september, hentes i morgen 29.04. Det skulle bli 218 dagers ventepumpe-tid.
Om vi gleder oss? Oh yess! Det morsomste blir kanskje å se ungene som ikke vet at vi får bilen imorgen.  ;D
--------------------------------------------------------------
(vent)e-Golf bestilt 23. sept. med VP og "alt".
Forhåpentligvis levering innen utgangen av 1 kv. 2015

elektro

Deilig mail fra selger hos Møller i dag: "Heisann, bilen er ferdig sammensatt på fabrikken, men skal gjennom et par sjekkpunkter før den slippes ut derfra. Når den har vært gjennom obligatorisk kvalitetskontroll, sendes den på trailer til havnen i Bremerhaven, der vil den bli lastet av i påvente av skip til Oslo. Så jeg vil tro at det kommer til å ta ca 2 uker før den er nøkkelklar hos oss."

Hvis dette stemmer, snakker vi kun 45 dager fra bestilling til utlevering! Og dette er en bil jeg har spesifisert helt selv, med varmepumpe.

Skjønner at ungene gleder seg Humlesurr, gleder meg som en unge selv! ;D
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

jan-c

Da har jammen jeg fått bekreftelse på levering i morgen onsdag.
Man behøver ikke være unge for å glede seg  ;D
Ventetid er 211 dager, men av og til føles det som 18 230 400 sekunder  :P
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Elise

Visste dere, da dere bestilte, at det ville ta så lang tid?
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

zapateria

Sitat fra: Elise på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:06

Bestilte i Desember og fikk da beskjed om at med varmepumpe ble det neppe levert noe før Juni. Har nå fått bekreftet produksjon og leveranse i slutten av Mai. Jeg har ikke tenkt å bytte inn bilen jeg har så for meg spilte det ikke så stor rolle med noen måneder fra eller til (hvis vi ser vekk i fra forventningene til helt ny bil for første gang selvsagt :)

jan-c

Allerede ved bestilling 1. oktober ble jeg orientert om at bilen neppe ble levert før siste halvdel av april.
Når det er sagt, er det min erfaring at leveringstiden er i ferd med å normalisere seg. Dette bekreftes også av min selger.

Sponon

Bestilt i midten av februar. Fikk e-post fra Møller sist uke som hadde fått bekreftet produksjon i uke 20. Leveringsklar i slutten av juni  :)

PR

Jeg bestilte i uke 18, og fikk beskjed om produksjon i uke 24. Hvor langt tid tar det fra produksjonsdato til levering?

jan-c

Sitat fra: Petter Ruud på tirsdag 28. april 2015, klokken 13:48
Jeg bestilte i uke 18, og fikk beskjed om produksjon i uke 24. Hvor langt tid tar det fra produksjonsdato til levering?
2-4 uker.
I mitt tilfelle 4 uker. Da ventet den 1 uke på båtskyss og 1 uke på klargjøring Bekkelaget.

Humlesnurr

Fikk beskjed når vi bestilte at vi neppe kom til å få bilen før tidligst i slutten av mars. Nå ble det jo litt lenger, men selgeren på Møller Trondheim var klar på at det var noen utfordringer rundt ventepumpen.
--------------------------------------------------------------
(vent)e-Golf bestilt 23. sept. med VP og "alt".
Forhåpentligvis levering innen utgangen av 1 kv. 2015

Elise

Ja, bare fornøyd så lenge det ikke kom som en overraskelse på dere etter 2 mnd ventetid, at det plutselig er 3-4-5 mnd ekstra ventetid. ;)

Jeg gleder meg som bare rakkern til å få min bil - forventet i slutten av juni. Ikke klar for å måtte vente plutselig til september/oktober. Men da har jeg jo fått avkreftet at det er sannsynlig.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

hottentott33

Sitat fra: Petter Ruud på tirsdag 28. april 2015, klokken 13:48

Det varierer noe, alt etter hvor du bor og litt tilfeldigheter, hvor kjapt den ble sendt med båt etter produksjon etc. I mitt tilfelle ble den produsert i uke 17 (sist uke) og jeg har fått beskjed om at henting av bilen er neste uke, altså 2 uker etter produksjon. Men jeg hadde egentlig fått beskjed om henting 4 uker etter produksjon, så det er nok ikke uvanlig med 4 uker.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

geestone

Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 28. april 2015, klokken 18:55
I mitt tilfelle ble den produsert i uke 17 (sist uke) og jeg har fått beskjed om at henting av bilen er neste uke, altså 2 uker etter produksjon.

Dette var nyttig info. Min også skulle produseres i uke 17, men jeg har ennå ikke hørt noe om henting. Spørs om ikke jeg må purre litt på selger.

hottentott33

Sitat fra: geestone på tirsdag 28. april 2015, klokken 19:15
Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 28. april 2015, klokken 18:55
I mitt tilfelle ble den produsert i uke 17 (sist uke) og jeg har fått beskjed om at henting av bilen er neste uke, altså 2 uker etter produksjon.

Dette var nyttig info. Min også skulle produseres i uke 17, men jeg har ennå ikke hørt noe om henting. Spørs om ikke jeg må purre litt på selger.

Jeg fikk rede på det etter at jeg var innom for å få klarhet i noe greier, og da sa han at jeg sannsynligvis kunne hente i neste uke. (jeg blir ikke overrasket hvis det blir utsatt, men det er nå foreløpig plan :) )
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA