Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Radiobil1, tirsdag 22. juli 2014, klokken 09:56

« forrige - neste »

ZOE

Børsteløs er iallfall veldig veldig mye bedre for lakken enn børstevask...

emil

En av distriktets veldig få Zoe parkerte på elbilladeplass på søndag. Ikke bare parkerte han der uten å lade (han hadde jo ikke fått gjort det uten bøtta uansett), men han synes også at han fortjente å oppta to plasser der når det sikkert var 5-10 ledige parkeringsplasser fra 10-100m unna... Den blå Leafen var derimot snill og ladet.

(beklager dårlig bilde, men crappy mobil og sola rett imot)

hdh

Sitat fra: ZOE på mandag 05. januar 2015, klokken 07:10
Børsteløs er iallfall veldig veldig mye bedre for lakken enn børstevask...

Bilen min vet heldigvis ikke hva en børstevask er for noe, og vil nok aldri få vite det heller i mitt eie.
Sort '14 Renault Zoe Intens

hdh

Da ble det plutselig et forjævlig vinterføret her i Østfold i dag, noe bilen min fikk erfare på den harde måten.  :-\

Klarte akkurat såvidt å stoppe i tide for bilen forran meg da det kom en bak og traff meg. Ble skikkelig trekantdrama. :P
Sort '14 Renault Zoe Intens

refreol

Huffda!

Dette beklager jeg å lese om!
Ser ut som om den er kjørbar ihvertfall....

Men, ellers, fikk du testet "fremkommeligheten" på slikt sleaføre?
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

hdh

Sitat fra: refreol på torsdag 15. januar 2015, klokken 21:41
Huffda!

Dette beklager jeg å lese om!
Ser ut som om den er kjørbar ihvertfall....

Men, ellers, fikk du testet "fremkommeligheten" på slikt sleaføre?

Takk for det. :)
Nei, det er aldri morro å oppleve noe slikt. Heldigvis ingen personskader, og alle tre bilene var kjørbare etterpå. Hell i uhell så var vi ikke så langt ifra Moss To-takt hvor jeg kjøpte bilen, så vi kjørte dit og fikk sitte inne i salgslokalet i varmen og fylle ut skadeskjemaene. I morgen tidlig skal jeg opp dit igjen og møte ene selgeren, så skal vi kjøre bilen til skadesenteret deres og ordne med leiebil, de hadde jo typisk nok ikke engang demobiler inne som jeg kunne låne i kveld. Har og snakket med legevakten, siden jeg hadde jentungen på 7 år i baksetet da det skjedde. Så det blir en tur til fastlegen i morgen for en sjekk.

Og ja, bilen fikk prøvd seg på ordentlig holke og slaps i dag. Generelt vil jeg si at den oppfører seg bra. Når den først begynner å slippe så virker det som det er understyring du får - var i hvertfall det jeg merket tendenser til i dag. Antispinnen jobber jo overtid, men der er vel et ganske vanlig symptom på elbiler mtp. at du har fult moment fra første stund. Jeg piggfritt, men på føret vi har her i dag burde jeg nesten hatt rallypigger. :P
Sort '14 Renault Zoe Intens

Elmar

Noen av dere (med andre farger enn svart) som har foliert/lakkert speilhusene?
Fant et bilde på nett og må si jeg likte den bedre med fargede speilhus.




2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA