Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: min tesla trenger og bli fikset på når kommer tilbake fra berlin!!!

Startet av the_master, mandag 21. juli 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: the_master på lørdag 12. juli 2014, klokken 14:40
Sitat fra: petersv på lørdag 12. juli 2014, klokken 14:02
Kunne du lagt inn opsjon på å ha digital klokke? Eller helst ikke klokke i det hele tatt og heller vie mer plass til værinfo?

Sikkert personlig, men synes ikke den kantetede klokken passer helt med layouten.

For å gjøre det så trafikksikkert som mulig å lete etter ladeplasser, vil jeg anbefale å beholde skriftfargen på de inaktive knappene hvite. Det er ikke lett å lese de raskt når de er så duse i grått når man skal bytte mellom de.

Se forresten på denne artikkelen (som sikkert Tesla også hadde hatt godt av å lese) http://lii-enac.fr/articles/vinot-chi-2012.pdf ang. lesbarhet, aksjonsmønster og responstid med div. fonter og farger/kontraster.
Klokken er vel ikke kantet? Kan du sende en screenshot eller bilde? Hvis du har testet siden på en windows maskin, er det ingen fare. Jeg tester i mac og tesla. Og det var aboslutt ikke meningen den skal fungere på windows  ;)

Kan sikkert gjøre de inaktive knappene litt mer tydelig. ;) Men igjen, er det meniger basert på observeringer gjort fra en tesla?

I bilen ja :) Tenker på viserne og markørene. Forresten ser siden lik ut på min mobil og bil.

the_master

Sitat fra: petersv på søndag 13. juli 2014, klokken 18:09
I bilen ja :) Tenker på viserne og markørene. Forresten ser siden lik ut på min mobil og bil.

Aha, kjønner. Skal se om det går ann å gjøre noe der.. ;)
Skaperen av: http://teslapage.com

the_master

Hei dere da er tredje versjon ute. Fokuset har vært på klokken.
Det er nå 5 forskjellige temaer for klokken, og den er også mulig å skru helt av for de som ikke er fan av analoge klokker.

Klikk eller touch på klokken for å endre.

Ta en titt på http://mintesla.com

Interesant å vite hvilken av disse klokke-temaene dere liker. Slikt at hvis skal det lages flere temaer så vet jeg i hvilket retning jeg skal heller gå. :)

Anew

Liker Tesla-logoen på timeviseren. Skulle gjerne hatt klokke #3 med fargene fra #1.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

the_master

Sitat fra: Anew på fredag 18. juli 2014, klokken 20:39
Liker Tesla-logoen på timeviseren. Skulle gjerne hatt klokke #3 med fargene fra #1.

La til noen nye temaer. Se om den du liker er der.. :)

Ebbe

Veldig flott web-app! Skulle bare ønske at man kunne velge hvilke ladere man fikk opp, altså en filtrering av type ladepunkter. For min del er bare Type 2, blå industri og rød industri kontakt noe jeg ser som brukende når jeg er på tur!
P39240

the_master

Sitat fra: Ebbe på lørdag 19. juli 2014, klokken 14:59
Veldig flott web-app! Skulle bare ønske at man kunne velge hvilke ladere man fikk opp, altså en filtrering av type ladepunkter. For min del er bare Type 2, blå industri og rød industri kontakt noe jeg ser som brukende når jeg er på tur!

Takk! Det har blitt forespurt tidligere og, så jeg skal se om det er noen muligheter for å sette en slags filter der. :)

the_master

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 20. juli 2014, klokken 18:52
Prøvde appen i dag, men hva er dette egentlig?

Jeg får opp et bilde med noe som ser ut som måneformørkelse oppe i venstre hjørne.
Så får jeg opp værvarsel for Hedmark, selv om jeg er i Finland.
(Appen spurte om å få spore meg først, og jeg svarte ja på det.)

Så får jeg opp en flik med "Nyheter", bl.a. fra USA, Bagdad og Indonesia.
Så ser det ut som det skal være en flik for "Lading", Og enn flik for "Tesla Forum", men ingen av disse virker.

Edit:
Jeg forsøkte en gang til.
Samme måneformørkelse.  Nå får jeg opp værvarsel fra "  ", og "Nyheter" har blitt "News", "Lading" har blitt "Charging", og Fliken for "Forum" har blitt borte.
Nyhetene er nå på engelsk, og nyhetene er fra Russia, Miami og Tripoli.

Hei, første gang ser det ut som at du ikke fikk koordinater fra gps før den fikk lastet informasjonen. Da pleier det å hjelpe å  oppdatere siden.
Andre gangen du forsøkte er det forventet atferd for wep-appen. Siden den er et automatisert system, vil den hente informasjon for det området du er i. Siden er programert til å vise forumet kun for de som befinner seg i Norge. For alle andre land er den deaktivert. Og det er jo enkelt fordi en i amerika eller finland ikke har interesse av å lese en norsk forum. Det er ikke mulig å hente at bilen har opprinnelse fra Norge heller, så foreløpig vil forumet forsvinne om man kjører ut av landet. :)

Når det gjelder 'måneformørkelsen', så var det pga at den forsøkte å vise et klokke tema som ikke var der. Du kunne enkelt har trykket en gang på klokken så hadde den oppdatert seg. Men det er uansett ikke korrekt atferd for klokken da den alltid skal vises. Så det er nå rettet på.

:)

Amoss

Sitat fra: the_master på mandag 21. juli 2014, klokken 11:24
Det er ikke mulig å hente at bilen har opprinnelse fra Norge heller, ...

Nå sikker på det da?  Bilene kan ettersom jeg har forstått konfigureres for ønsket språk, og da burde det også reflekteres i "foretrukket språk" som nettleseren ber om. Ber nettleseren om no, nb eller nn så bør siden vises på norsk og med norske preferanser uansett hvor man befinner seg.

Dersom nettleseren ikke røper dette selv bør du legge inn en mulighet for manuell switch til norsk - og derved norske preferanser.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

the_master

Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 12:49
Sitat fra: the_master på mandag 21. juli 2014, klokken 11:24
Det er ikke mulig å hente at bilen har opprinnelse fra Norge heller, ...

Nå sikker på det da?  Bilene kan ettersom jeg har forstått konfigureres for ønsket språk, og da burde det også reflekteres i "foretrukket språk" som nettleseren ber om. Ber nettleseren om no, nb eller nn så bør siden vises på norsk og med norske preferanser uansett hvor man befinner seg.

Dersom nettleseren ikke røper dette selv bør du legge inn en mulighet for manuell switch til norsk - og derved norske preferanser.

Det er desverre ikke slikt det virker med nettleseren. Pga sikkerhet er nettleseren mer eller mindre adskilt fra resten av systemet. :) Men uansett så har det aldri vært norsk språk på denne web-appen. Det er hardkodet engelsk på knappene fra begynnelsen av. Men jeg kommer nok til å se om jeg finne en smart måte å kunne overstyre preferansene på. ;)

Amoss

Sitat fra: the_master på mandag 21. juli 2014, klokken 13:14
Det er desverre ikke slikt det virker med nettleseren. Pga sikkerhet er nettleseren mer eller mindre adskilt fra resten av systemet. :)

Så den oppgir bare "en" som ønsket språk?  Eller blankt?

Men uansett så har det aldri vært norsk språk på denne web-appen. Det er hardkodet engelsk på knappene fra begynnelsen av. Men jeg kommer nok til å se om jeg finne en smart måte å kunne overstyre preferansene på. ;)

Vel, er jo ikke så mye egen tekst der, men var altså først og fremst preferansene som hvor man henter nyhetene og evnt. forumet. Men, siden du uansett har egne preferanser for norske brukere, og du tydeligvis behersker norsk, (og reklamerer med nettopp at det er en norsk app) burde du kanskje også tilby den på norsk?  No big deal akkurat det da :)
ReservationId 364902

the_master

Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 14:01
Det er desverre ikke slikt det virker med nettleseren. Pga sikkerhet er nettleseren mer eller mindre adskilt fra resten av systemet. :)

Så den oppgir bare "en" som ønsket språk?  Eller blankt?

Men uansett så har det aldri vært norsk språk på denne web-appen. Det er hardkodet engelsk på knappene fra begynnelsen av. Men jeg kommer nok til å se om jeg finne en smart måte å kunne overstyre preferansene på. ;)

Vel, er jo ikke så mye egen tekst der, men var altså først og fremst preferansene som hvor man henter nyhetene og evnt. forumet. Men, siden du uansett har egne preferanser for norske brukere, og du tydeligvis behersker norsk, (og reklamerer med nettopp at det er en norsk app) burde du kanskje også tilby den på norsk?  No big deal akkurat det da :)

Tja, selvom den er laget i Norge betyr det nødvendighvis ikke at den må være på Norsk. ;) Det er kanskje greit å treffe brukere litt lengre enn Norges grenser. Du må også huske på at dette er en ikke-kommersiell side som jeg gjør på fritiden. Men jeg prøver selvfølgelig å møte alles ønsker, og mine egne. Det er jo først og fremst derfor jeg lagde denne lille skapningen.. ;) Vi må bare vente og se hva som kommer fremover. ;)

Amoss

Sitat fra: the_master på mandag 21. juli 2014, klokken 14:28
Tja, selvom den er laget i Norge betyr det nødvendighvis ikke at den må være på Norsk. ;) Det er kanskje greit å treffe brukere litt lengre enn Norges grenser.

Merk:
... burde du kanskje også tilby den på norsk?  No big deal akkurat det da :)
       min uthevning nå

Sitat fra: the_master på mandag 21. juli 2014, klokken 14:28
Du må også huske på at dette er en ikke-kommersiell side som jeg gjør på fritiden. Men jeg prøver selvfølgelig å møte alles ønsker, og mine egne. Det er jo først og fremst derfor jeg lagde denne lille skapningen.. ;) Vi må bare vente og se hva som kommer fremover. ;)

Merk:
... burde du kanskje også tilby den på norsk?  No big deal akkurat det da :)
       min uthevning nå

Joda, jeg vet godt hvordan det er å lage slike ikke-kommersielle saker som først og fremst dekker mitt eget behov. Så stiller ingen ublu krav her, men når du først har tatt deg bryet med å skille mellom om man er i/fra Norge eller ei, så syntes jeg det ville vært bedre å gjøre det på den rette måten med en gang.

Du har alt fått tilbakemeldinger fra en bruker om at den valgte fremgangsmåten ikke fungerte verken naturlig eller etter hensiktene. Klokken, været og ladestasjonskart kan du godt velge basert på hvor brukeren faktisk er. Hvilke nyheter som ønskes vises, evnt. språkdrakt, om forumet bør linkes inn og evnt. andre slike lokaliseringer bør velges enten basert på hvor bilen er hjemmehørende eller etter ett aktivt brukervalg. Alt etter min mening så klart :)
ReservationId 364902

the_master

Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 16:26

Du har alt fått tilbakemeldinger fra en bruker om at den valgte fremgangsmåten ikke fungerte verken naturlig eller etter hensiktene. Klokken, været og ladestasjonskart kan du godt velge basert på hvor brukeren faktisk er.

Hvem tenkte du på her?

Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 16:26

Hvilke nyheter som ønskes vises, evnt. språkdrakt, om forumet bør linkes inn og evnt. andre slike lokaliseringer bør velges enten basert på hvor bilen er hjemmehørende eller etter ett aktivt brukervalg. Alt etter min mening så klart :)

Jeg er til en viss grad enig med deg. Men jeg foretrekker å minimalisere konfigurasjonen og slikt etter prinsippet "less is more". Selvfølgelig skal man ikke se bort ifra at noe skjer i det området i fremtiden. husk at denne babyen er fortsatt en liten spe-app.. :)

Amoss

Sitat fra: the_master på tirsdag 22. juli 2014, klokken 00:00
Hvem tenkte du på her?

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 20. juli 2014, klokken 18:52
Så får jeg opp en flik med "Nyheter", bl.a. fra USA, Bagdad og Indonesia.
Så ser det ut som det skal være en flik for "Lading", Og enn flik for "Tesla Forum", men ingen av disse virker.

Edit:
Jeg forsøkte en gang til.
Samme måneformørkelse.  Nå får jeg opp værvarsel fra "  ", og "Nyheter" har blitt "News", "Lading" har blitt "Charging", og Fliken for "Forum" har blitt borte.
Nyhetene er nå på engelsk, og nyhetene er fra Russia, Miami og Tripoli.

Sitat fra: the_master på tirsdag 22. juli 2014, klokken 00:00
Jeg er til en viss grad enig med deg. Men jeg foretrekker å minimalisere konfigurasjonen og slikt etter prinsippet "less is more". Selvfølgelig skal man ikke se bort ifra at noe skjer i det området i fremtiden. husk at denne babyen er fortsatt en liten spe-app.. :)

Så klart, kommer som sagt bare med tips for videre arbeid :)  Er også tilhenger av det prinsippet, og kimet altså inn da jeg så du hadde en konfigurering som endret kilde for nyheter/adgang forum basert på hva jeg mente måtte være feil variabel - aktuell lokalisasjon og ikke tilhørighet. Franskmenn på norgesferie har heller neppe bruk for norske nyheter på norsk ;)
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA