Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: min tesla trenger og bli fikset på når kommer tilbake fra berlin!!!

Startet av the_master, mandag 21. juli 2014, klokken 23:54

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: eKul på fredag 12. desember 2014, klokken 06:44

• Auto update av nyhetsfeeden, f.eks. hvert 30 min.

Lurte på denne jeg også. Har du droppet auto update av sikkerhetsmessige årsaker kanskje?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

amund

Sitat fra: the_master på torsdag 11. desember 2014, klokken 21:44

Tanken har streifet meg mange ganger. Men har valgt å avstå av sikkerhetsmessige grunner. Dette vil kreve å spørre om brukernavn og passord til teslakontoen til brukerne. Å lagre dette i en database bare ber om å bli hack'et. Nå som det er mulig med keyless driving, i tillegg viser den koordinatene til hvor bilen befinner seg. Vel du kan tenkte deg resten. :)

Joda, men jeg har allerede fiklet litt med dette fra javascript, all kode kjøres i nettlesern. Passordet må sendes til Tesla-server'n, det kommer man ikke unna. Tilbake får man en cookie med en kode, som lagres i browser'n din, dvs nettleser i bilen. Det skulle bli det samme som når man logger på med mobilappen.

Har en versjon som leser data fra værstasjonen min hjemme bare for test, men Tesla API'n har vært nede en hel uke nå faktisk, så jeg får ikke testet mot den.

PS. Takk for tillatelse til å bruke UI-elementer, har allerede modda klokka til å bli et kult retro instrument med nål.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

erot

Sitat fra: the_master på onsdag 03. desember 2014, klokken 22:13
Den gamle versjonen ligger på http://mintesla.com/archive/ Hvis noen skulle heller ønske å bruke den.

Takk for det! Jeg er kanskje en bakstreversk nisse, men likte den gamle mye bedre. Enkel og fin, og passet bra til resten av dashboardet, vel å merke så lenge du klikker deg frem til stick-viserklokken.

amund

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 12. desember 2014, klokken 14:56
Få se bilder da, @amund :-)

Ikke bilde, men live demo. Denne leser værstasjonen min hjemme på Grønland, temperatur inne og ute... kanskje ikke så veldig nyttig for andre enn meg, men viser at konseptet funker :)

http://tesladash.eu.pn/

Tilgang til data fra egen bil kommer etterhvert, hvis login hos dem noengang begynner å virke igjen... foreløpig har den vært ute av drift i over en uke.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

the_master

Sitat fra: amund på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:11
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 12. desember 2014, klokken 14:56
Få se bilder da, @amund :-)

Ikke bilde, men live demo. Denne leser værstasjonen min hjemme på Grønland, temperatur inne og ute... kanskje ikke så veldig nyttig for andre enn meg, men viser at konseptet funker :)

http://tesladash.eu.pn/

Tilgang til data fra egen bil kommer etterhvert, hvis login hos dem noengang begynner å virke igjen... foreløpig har den vært ute av drift i over en uke.

Kult! Si ifra om du vil ha photoshop kilden til disse runde rammene. Da kan du leke deg litt med farger og evnt endre dem etter eget ønske. :)
Skaperen av: http://teslapage.com

the_master

Hei igjen dere. Ny versjon ute. 2.1

Håper dere liker endringene. :)

God Jul!!!

Changelog:
1: Driving mode. (New button on top-right)
2: New tab for tesla specific news and info
3: Design change for the weather panel. Includes forecast.
4: Weather panel fix for slow loading of the weather data.
5: News now auto refresh.
6: minor design optimizations.
Skaperen av: http://teslapage.com

krister461

Dette kan vi like. Har du auto refresh av trafikkmeldinger også? :-)

ihlhaug

Kom over denne først i går, ser supert ut! Allerede lagret som favoritt og blir fort fast startside i bilden :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Hyperstress

Veldig bra tiltak. Flott design!

Et par forslag:

1. Støtter opp om "Night Panel" forslag som ble nevnt tidligere. Ser at det er noe lignende allerede med Teslalogoen som roterer, men jeg foreslår heller en så svart skjerm som mulig, med eventuelt bare en stor Tesla "T" i mørk grå som knapt kan skilles fra det sorte. Eventuelt tilsvarende bare med en stor versjon av klokken.
2. Trafikkmeldinger er nyttig! Men jeg får bare opp maks radius på 1 mil. Mulig å få større radius? 5 eller 10 mil? Hvordan sorteres meldingene? Dersom de sorteres med veinummer først så kan en ha 50 mils radius for den del, og bare skrolle seg ned til det aktuelle veinummeret og se hvilke meldinger som ligger der.
3. Ligger føremeldinger inne som en del av trafikkmeldinger? Det gjør kanskje det? Om det ikke, er det noe mulighet til å få inn det?  Feks føremeldingene for fjelloverganger som ligger på vegvesen.no.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

eKul

Forslag til nytt menypunkt: "Trafikkamera i nærheten"

Lookr.com tilbyr dette basert på GPS lokasjon. F.eks: http://www.lookr.com/#!explore/60.2970227;5.2865491

Kim L

Skjer det mer utvikling her,,, finnes det andre gode sider som denne ?

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA