Hovedmeny

Arne Magnus kjører Zoe

Startet av Rav4_EV, onsdag 02. juli 2014, klokken 22:13

« forrige - neste »

Rav4_EV

Da ble det 28 mil i Zoe i dag.
Første nedturen jeg hadde som Leaf eier var å kjøre Tesla.
I dag var det nummer to.
Infotainment skjermen i Leaf oppleves som en Commodore 64 i forhold.
Er ikke i tvil om at Zoe er det beste kjøpet i klassen under Tesla.
Har ikke engang brukt hurtigladermuligheter i dag. Kun ladet på 22kW.
Hadde 65 km ubenyttet når jeg parkerte for kvelden.
Om to timer er den full igjen med 11 kW lading hjemme.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

edakcots

Fantastisk!

Snart våkner hele Norge og da blir det "Teslatilstander" hos Renault også!

Kalkulerte at man kunne hvis man ville få over 1.000km rekkevidde på et døgn med denne ink stop og lading:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

tinker

Tomtomen husker hvor du har ladet tidligere!  :D :o
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Elmo

#3
Det er så mye snakk om problemer med normal/semihurtig lading av Zoe at jeg finner ikke ut om den har Combo (CCS) DC hurtiglading, eller "bare" AC lademulighet ??   Det regner jeg med at du kan gi godt svar på AM.

Selv det Renault sier på sine websider er ullent syns jeg:
Sitat fra: http://www.renault.no/ze/oppladningsmuligheter
Med hurtiglading kan du lade bilen mens du er i byen, før et møte, i lunsjpausen, eller til og med under reisen, for å forlenge batteriets rekkevidde. Kun 10 minutter lading er nok til å oppnå 50 km rekkevidde! Ladingen vil foregå på spesielle ladestasjoner med høy effekt, helt opp til 43 kW. Renaults fleksible hurtigladesystem kan i tillegg utnytte andre effektnivåer på ladingen slik at du kan få hurtigere lading også som et alternativ om ikke hurtiglading med 43 kW er tilgjengelig. Disse vil du finne i nærheten av boligstrøk, kontorer og forretninger, men det kommer til å ta noen år før dette er på plass.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Gogs

Zoe har "bare" AC via type2 plugg. CCS hurtiglading fungerer ikke på denne bilen.
Sort Think City (2010 modell) 2024 -
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit VW E-up 2022 - 2024
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Fluence ZE

Kjekt å høre gode positive opplevelser med denne bilen. Har selv prøvekjørt den et par ganger. Liker den veldig godt. For min del slår den Leaf'en med god margin. Men for oss er den i minste laget, så vi har fått oss en Renault Fluence ZE.
Rogaland

Rav4_EV

Synd at Renault la ned produksjon av Fluence. Den var nær videreført med Chameleon laderen. Det hadde vært en kanonbil.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

kaiat

Ja, jeg kunne godt tenkt meg en Fluence med Chameleon-lader. Den finnes forsåvidt, dog som en Samsung for det sør-koreanske markedet. (Renault eier bilfabrikanten Samsung.) http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20140314000809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA