Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utvendig farge - hva er ditt valg?

Startet av Bydame, søndag 20. juli 2014, klokken 11:27

« forrige - neste »

Bydame

Hei!

Vi har kjøpt privat en brukt USA-importert Leaf. Veldig fornøyd med bilen, -men jeg er så lei av å ikke vite om jeg får ladet når jeg skal. Vi bor i andelsleilighet, så jeg er avhengig av å lade med medfølgende kabel - hjemme om natten og på jobb på dagen. Har i overkant av 4 mil til jobb, så bilen er jo helt perfekt for meg.

I alle fall, den funker ikke alltid,- derfor har jeg fått pris på en ny kabel hos forhandler i Sarpsborg _ den koster 7.588,- inkl mva. er det en ok pris, eller vet dere om noe annet jeg kan kjøpe og stole på?

Den kabeltypen vi har hadde ikke forhandler sett før engang - giftgrønn ledning, en "kladd" som er en grå boks man kan skru opp, og vi fikk med en ny printplate til den som vi byttet da laderen begynte å fuske - men det har ikke hjulpet. Printplata lå i en boks fra Elbilhjelpen.

Har dere noe råd til en frelst men frustrert dame fra Moss? :)
Leafer rundt i Moss og omegn

emil

Hvis du har fått med en ladesak fra Elbilhjelpen tror jeg det ikke går lang tid før noenTM melder seg her på forumet.

Ellers er det tidvis diverse ladekabler tilsalgs på finn.no, eller du kan handle fra diverse nettbutikker fra ca 4000kr. Selv er jeg stor fan av http://www.charge-amps.com/ sin kladdløse justerbare kabel. Kan bestilles direkte fra dem i Sverige ( + husk at frakt+mva kommer i tillegg ) eller via enkelte norske nettbutikker.

Bydame

Powerflux

Sitat fra: Bydame på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:49

Den kabeltypen vi har hadde ikke forhandler sett før engang - giftgrønn ledning, en "kladd" som er en grå boks
Giftgrønn sa du....sånn som denne?
Jeg har denne og er veldig fornøyd med den. Omstillbar mellom 6-10-16A!
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning#product
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

X-Trail

Hva gjør kabelen når den ikke virker da? Lamper som blinker? Hvis grønn lampe blinker er det jordfeil.
Stolt eier av ELise♡

Bydame

Sitat fra: Powerflux
Giftgrønn sa du....sånn som denne?
Jeg har denne og er veldig fornøyd med den. Omstillbar mellom 6-10-16A!
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning#product
sånn en kjøpte vi nå, men den står med rødt lys på 6A og lyser grønt ready. vi setter kontakten i støpselet og så i bilen, det sier pip.......så lyser den første blå lampa, så prøver vi å trykke på siden for å endre til 10A, men det virker ikke. Så sier det dunk, dunk i bilen og så skjer det ikke noe mer, den blå lampen slukker.

Den forrige laderen virker ikke i det hele tatt, den er død.

Er helt desperat har bare 20 km igjen på gjettometeret. Grynt, varmt er det også.

BE

Har du denne feilen uansett hvor du kobler deg til, eller er det bare der du parkerer hjemme?

Hvis det bare der der du parkerer hjemme høres det da ut til at det er en jordingsfeil, eller at det er for lav spenning på kontakten du kobler deg til. Dette kan du få noen til å måle for deg.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

AkivB

Er ikke dette den laderen du har, X-Trial.
Mener å huske at jeg gjorde samme feil.
Man måtte vel endre ampere FØR man plugget den i bilen? Eller husker jeg feil?
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

nofuelno

Sitat fra: AkivB på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:40
Er ikke dette den laderen du har, X-Trial.
Mener å huske at jeg gjorde samme feil.
Man måtte vel endre ampere FØR man plugget den i bilen? Eller husker jeg feil?
Man må stille ampere etter at den er koblet til bilen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Bydame

Vi kjøpte vår hos Elbilhjelpen, veldig fornøyd med både service og pris. Da har vi prøvd å lade i garasjen, der er det bare 6 A - men da gikk det - - enn så lenge :) Så det var nok riktig at spenningen var for liten ved huset. Da får vi forhåpentligvis nok strøm til å kjøre den på jobb, slik at jeg kan teste laderen her også.  :) takk for alle svar og god hjelp :) Nå vet jeg til og med hva en Schuko er  8)

BE

Du skal se det at selv om du lader på 6A så vil bilen være fulladet dagen etter :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA