Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mus i Frunk!

Startet av Mippen, lørdag 19. juli 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Mippen

Først kom VAG konsernet med VW e-up og nå e-golf for å gå i strupen på trillinger og leaf. Nå kommer audi fra samme konsernet med konkurrenter til Tesla. Hva syns dere? Bør tesla skjelve i buksen? Hvordan vil prisene på bilen bli tror dere siden dette egentlig er premium biler? R8 er jo en ren sportsbil og Q8 blir en luksus suv.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/audi-klar-for-kamp-mot-tesla/a/23243216/
Fremtiden er elektrisk.

Asarin

Synes det er bra det kommer flere aktører inn på markedet, men jeg tror fortsatt at Audi kommer til å drøye det så lenge som mulig. Blir positivt overrasket om jeg ser mange elektriske Q8 på veien om 3-4 år.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

timingbeltkiller

#2
Markedet i  den usubsidierte prisklassen Tesla S og X konkurrerer i, er lite.
Men samtidig lett å konkurrere i. For rikinger ser ikke på pengene når det er noe de vil ha.
Og med litt variasjon fra bilmerke til bilmerke betyr det god geskjeft for alle.

Volummarkedet er noe helt annet. Her er du enten konkurransedyktig eller bukker under.
Og her ser det ut til Gen 3 slipper å konkurrere med noe annet enn billige fossilbiler.

Det er alltid et lite eksklusivt marked for varianter av diamantbesatte armbåndsur.
Men ikke for diamantbesatte kulepenner.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:48
Markedet i  den usubsidierte prisklassen Tesla S og X konkurrerer i, er lite.
Men samtidig lett å konkurrere i. For rikinger ser ikke på pengene når det er noe de vil ha.
Og med litt variasjon fra bilmerke til bilmerke betyr det god geskjeft for alle.

Volummarkedet er noe helt annet. Her er du enten konkurransedyktig eller bukker under.
Og her ser det ut til Gen 3 slipper å konkurrere med noe annet enn billige fossilbiler.

Det er alltid et lite eksklusivt marked for varianter av diamantbesatte armbåndsur.
Men ikke for diamantbesatte kulepenner.

Ikke helt med hva du mener. Er audiene i denne tråden for de rike? Eller tenker du på audi og tesla?
Fremtiden er elektrisk.

Klykken

En R8 og Q8 er nok ikke allemannseie, og ment for de som kan bla opp litt ja. Volummarkedet er i Leaf, E-golf, e-up, trilling og i3-klassen per nå. Altså biler til maks 300 laken.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Mippen

Ja, det tror jeg også. Får for eksempel i3 opp mot 400.000 hvis man hiver på alt av utstyr. Hva vil ikke en R8 med mye kraftigere motor og større batteripakke koste. R8 bygger på samme plattform som Lamborghini og tviler den vil bli priset likt med for eksempel tesla, ikke med litt utstyr. Tviler også på at det blir en stor volum modell. Kanskje r8 blir mer poppis.

Tror dere elektriske r8 kommer med quattro?
Fremtiden er elektrisk.

Råde

Sitat fra: Mippen på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:09
Ja, det tror jeg også. Får for eksempel i3 opp mot 400.000 hvis man hiver på alt av utstyr. Hva vil ikke en R8 med mye kraftigere motor og større batteripakke koste. R8 bygger på samme plattform som Lamborghini og tviler den vil bli priset likt med for eksempel tesla, ikke med litt utstyr. Tviler også på at det blir en stor volum modell. Kanskje r8 blir mer poppis.

Tror dere elektriske r8 kommer med quattro?

Konseptet for R8 hadde en el-motor på hvert hjul, så hvis de viderefører det, så blir det i hvert fall trekk på alle fire. Quattrosystemet legger til mekanikk og vekt i tillegg til at det fyller opp plass hvor man kunne hatt batterier, så det ser man nok ikke vil jeg tro.
e-Golf | X75D

Mippen

Den vil muligens får 4x4 men ikke med audi sitt vanlige quattro system med andre ord?
Fremtiden er elektrisk.

E_S

Når man først skal lage en fullelektrisk bil vil det være meningsløst å installere et 4WD-system som er basert på en eneste kraftkilde som skal distribueres. Det blir mye "greier" som skal drives som igjen gir mye drivverkstap om man skal kjøre den løsningen, vil jeg tro.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

timingbeltkiller

#9
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Sitat fra: E_S på onsdag 09. juli 2014, klokken 09:03
Når man først skal lage en fullelektrisk bil vil det være meningsløst å installere et 4WD-system som er basert på en eneste kraftkilde som skal distribueres. Det blir mye "greier" som skal drives som igjen gir mye drivverkstap om man skal kjøre den løsningen, vil jeg tro.

Det blir vel sikkert noe lignende tesla model x med motor på de ulike drivhjulene.
Fremtiden er elektrisk.

timingbeltkiller

Hvorfor er ikke den opprinnelige ideen med en motor i hvert hjul realisert av noen elbil fabrikant?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Espen Hugaas Andersen

Å ha motor i hjulet er problematisk i forhold til "unsprung mass".

Kjøredynamikken tjener mye på at hjulene veier minst mulig, for da har de ikke mye treghetsmoment, og kan lett bevege seg opp og ned i forhold til underlaget. Når vekten øker henger hjulene mindre og mindre med i forhold til underlaget, altså om du f.eks treffer en hump kan hjulet være i luften et øyeblikk, før det smeller hardt ned i kanten på den andre siden. Om massen på hjulet derimot er null, så vil hjulet følge overflaten av humpen perfekt, og de som sitter i bilen vil nesten ikke føle humpen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Gordon Retriever

Autobild skriver at Audi har planer om å introdusere A2Q med linjer som minner om legendariske A2 og rekkevidde på 500km i 2018.  Tesla Model S-konkurrenten Q6 med rekkevidde 700km vil komme et år tidligere.

Link

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA