Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felg og dekk

Startet av smaug01, fredag 18. juli 2014, klokken 21:45

« forrige - neste »

smaug01

Skal ta flyet opp til mitt kjære Finnmark til høsten, hvordan er det å parkere en Leaf der en mnd? Noen steder som er ekstra lurt å stå? Tenkte på Dalen Parkering, der har jeg stått før med dieseldyret og det gikk fint. Noen tilbud for elbiler på Gardemoen som er verdt å nevne?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

frkir

Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Rio

De har spesialpriser for elbil på Gardermoen Parkering. (Det var gratis før, men man må betale noe nå.)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

smaug01

Ai se der ja. Første man ser når man går inn på siden til Gardemoen parkering. 720 kroner for 29 dager er jo billig med strøm og alt. Er vel bare å sette på timer, evt bare starte lading når man setter seg på flyet i Alta. Er det fast ladekabel eller bruker man sin egen ladekladd?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jkirkebo

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:53
Ai se der ja. Første man ser når man går inn på siden til Gardemoen parkering. 720 kroner for 29 dager er jo billig med strøm og alt. Er vel bare å sette på timer, evt bare starte lading når man setter seg på flyet i Alta. Er det fast ladekabel eller bruker man sin egen ladekladd?

Du må bruke egen ladekabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

smaug01

Noen som opplever stjeling av kabelen som noe stort problem? Nå er det lås innebygd i min bil men den er jo ikke akkurat bøs.
Har booket parking så da er turen klar for min del. Gleder meg som en liten valp til elgvelteren igjen skal i aksjon.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Powerflux

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:38
Noen som opplever stjeling av kabelen som noe stort problem? Nå er det lås innebygd i min bil men den er jo ikke akkurat bøs.

Kan du ikke slenge på en hengelås i tillegg, slik som oss med antikvarisk Leaf gjør ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

smaug01

Jo men hva forhindrer den egentlig? Er jo bare å klippe kabelen. Har noen her opplevd at kabelen blir stjålet eller er det bare noe alle gjør som føre var?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:29
Jo men hva forhindrer den egentlig? Er jo bare å klippe kabelen. Har noen her opplevd at kabelen blir stjålet eller er det bare noe alle gjør som føre var?

Hvis noen virkelig vil stjele noe blir det alltid stjålet, uansett hva. Her er det om å gjøre å hindre tyven i å stjele akkurat DIN ladekabel. Har du hengelås mens nabobilen ikke har går kjeltringen forbi din bil. Ellers gjør ikke jeg mer sikring enn at hvis kjeltringen absolutt vil stjele min ladekabel skal han få lov til det uten å ødelegge bilen for tusenvis av kroner i tillegg.

Elbil fundamentalist

Har tenkt å gravere bil reg nr på kladden og legge maling ned i graveringen. Da er kladden litt mindre attraktiv på helerimarkedet samt at det er mulig å få ladekabelen tilbake om man skulle være klønete å glemme den igjen ett sted. Med reg nr på kladden er den like kurrant for neste eier ved salg.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

smaug01

Hm, det var lurt. Kanskje jeg skal fyre opp graveringsmaskinen og gravere inn skiltnummeret. En utmerket ide!
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

bjorn_2390

Sitat fra: elox på onsdag 02. juli 2014, klokken 13:58
Kabel er gravert og lakkert
Hvordan gjorde du dette, og hva slags lakk har du brukt (og hvor får man kjøpt den?)

Jeg ser for meg sånn knæsj-/neonlakk som jeg ser at enkelte veiarbeid- og entrepenører merker verktøy og utstyr med.
Tips?
Blå Euro-Leaf (2012)

smaug01

Fyrte opp vår CNC styrte graveringsmaskin og gjorde det slik. Fylte med litt blå merkemaling som jeg tilfeldigvis hadde for hånden.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

kjbu

Beklager å ødelegge entusiasmen, men hvis noen vil ha ladekladden blir den tatt uansett. Det er bare å klistre sort tape over denne graveringen. Er garantert uærlige elbil-eiere også.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA