Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla hacket

Startet av Kjell Leaf, fredag 18. juli 2014, klokken 13:51

« forrige - neste »

haakonl

Hehe. Som nevnt i tidligere tråder så nekter jeg å kjøre bilen på noen annen måte enn en helt vanlig (fossil)bil. Det gjør seg også utslag i rangeringen:

1373 km i juni
1,52 kWt/mil
7694. plass

Sikter meg inn på enda dårligere plassering i juli, da blir det en del lengre turer enn ellers i året.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

smaug01

Sitat fra: Leif Leaf på onsdag 02. juli 2014, klokken 08:18
Fra Carwings:

Juli'13: 13,70 kWh/100km
August'13: 13.90 kWh/100km
September'13: 13.30 kWh/100km
Oktober'13: 17.50 kWh/100km
November'13: 17.90 kWh/100km
Desember'13: 20.40 kWh/100km
Januar'14: 21.70 kWh/100km
Februar'14: 17.50 kWh/100km
Mars'14: 16.90 kWh/100km
April'14: 15.90 kWh/100km
Mai'14: 15.20 kWh/100km
Juni'14: 14.20 kWh/100km

Kjører 1500 km/mnd

Snitt siste 12 måneder: 16.50 kWh/100km
Maks forbruk på en dag: 36.75 kWh/100km i -40 grader (kjørt 40 km)
Min forbruk på en dag: 13.10 kWh/100km i +25 grader (kjørt 80 km)

Har for øvrig erfart at Carwingsdata viser for lavt forbruk i forhold til det som står i display i bilen.
Hvordan var det å kjøre Leaf i -40C?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Leif Leaf

Det var en særdeles positiv erfaring. Var skeptisk den dagen før jeg dro på jobb (Pasvik), men med full guffe på varmeapparatet gikk det helt greit. Isfrie vinduer og lunken temperatur i kupeen. Men det kostet...
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Bekkenes

Driving Distance km
1482,5
Average Energy Economy kWh/100km
15,20
Power Consumption kWh
224,1
Travel Timeh
29,1
CO2 Emission Cuts* kg
255
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

erikf

12,97 kWh/100km på meg i juni.
Ranket som nr 887 i min region. Hva er regionen?

Får det bare opp med to desimaler slik at det egentlig står bare 0.13/km. Måtte selv regne ut forbruket pr 100km. Hvordan får dere tall pr 100km i visningen?

Hvis man vil vinne rankingen er det bare å aktivere carwings på en taktisk måte, kun i nedoverbakketurer.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Kjell Leaf

Sitat fra: erikf på onsdag 02. juli 2014, klokken 15:21
12,97 kWh/100km på meg i juni.
Ranket som nr 887 i min region. Hva er regionen?

Får det bare opp med to desimaler slik at det egentlig står bare 0.13/km. Måtte selv regne ut forbruket pr 100km. Hvordan får dere tall pr 100km i visningen?

Hvis man vil vinne rankingen er det bare å aktivere carwings på en taktisk måte, kun i nedoverbakketurer.
Ja, de som er øverst på rankingen jukser fælt, fatter ikke at de gidder eller syns det er gøy.
Med forbruk på 0,3 KW/mil og mindre enn det også sier det seg selv at det bare er tull.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

jkirkebo

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 02. juli 2014, klokken 15:47
Ja, de som er øverst på rankingen jukser fælt, fatter ikke at de gidder eller syns det er gøy.
Med forbruk på 0,3 KW/mil og mindre enn det også sier det seg selv at det bare er tull.

Jepp, det at man må aktivere CW selv fjerner hele poenget med denne rankingen IMHO.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA