Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperCharger display hos Tesla HQ

Startet av crusader78, fredag 18. juli 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

crusader78

Hei,
Jeg hadde bilen min inne for å få fikset AC for et par uker siden, la nå merke til at sidespeil på passasjerside automatisk justeres ned mot bakken når jeg setter bil i revers. Jeg har ikke hatt dette tidligere, er det noe som kan ha kommet med en SW oppdatering? hvorfor er det isåfall kun den ene siden det skjer på?

Finnes det noen instillinger som gjør at sidespeilene automatisk felles inn når en stopper bil eller forlater bil? hadde vært mye bedre det i stedet for å måtte trykke på knappen hver gang en skal gjøre dette.

JT

Klykken

SitatFinnes det noen instillinger som gjør at sidespeilene automatisk felles inn når en stopper bil eller forlater bil? hadde vært mye bedre det i stedet for å måtte trykke på knappen hver gang en skal gjøre dette.
Du kan holde inn låseknappen på fjernkontrollen et par sekunder, så folder speilene seg inn.

Angående det at speilet på passasjerside vinkles ned, så skjer det sporadisk hos meg også når bilen settes i revers. Ikke funnet ut hvordan dette kan stoppes.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

rth

Om det er som på min fosile BMW, så er det possisjonen til valg av sidespeil som bestemmer det. Venderen til Venstre, og speilet står, venderen til Høyre og speilet vipper ned ved revers. (Tror det er den varianten og ikke omvendt)

marskar

Helt riktig som rth sier. Dette har vært sånn lenge på BMW.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

i3_X5_730

Sitat fra: rth på tirsdag 01. juli 2014, klokken 14:30
Om det er som på min fosile BMW, så er det possisjonen til valg av sidespeil som bestemmer det. Venderen til Venstre, og speilet står, venderen til Høyre og speilet vipper ned ved revers. (Tror det er den varianten og ikke omvendt)

Omvendt. Valg venstre, høyre speil vinkles under revers.  ::)

Kjell Leaf

Sitat fra: i3_X5_730 på tirsdag 01. juli 2014, klokken 17:45
Sitat fra: rth på tirsdag 01. juli 2014, klokken 14:30

Omvendt. Valg venstre, høyre speil vinkles under revers.  ::)
Slik var det også på min gamle BMW 535iA som ble produsert for 23 år siden, så gammelt er det ja...
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

bromm

...i tillegg så vinkles høyre speil ut, hvis man blinker og svinger til høyre under 20 km/t :D

Sandpusher

Artig, prøvde det ut i dag. Så vidt jeg merket det, men gir litt ekstra oversikt i svingeretningen, mulig jeg ser en syklist på innsiden litt lettere. Senkningen for revers gjør at man ser oppmerkingen på parkeringsfeltet i speilet. Nyttige småting som gjør hverdagen litt enklere. :)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA