Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dørhåndtak på førerdør kommer ikke ut....

Startet av Igloo, torsdag 17. juli 2014, klokken 17:32

« forrige - neste »

Igloo

http://kia-buzz.com/kia-soul-android-auto/

Spennende! Synd man er knytta til iOS, men kommer sikkert til det også etterhvert :)
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Ona IX

Sitat fra: Igloo på mandag 30. juni 2014, klokken 19:15
http://kia-buzz.com/kia-soul-android-auto/

Spennende! Synd man er knytta til iOS, men kommer sikkert til det også etterhvert :)

Du mener vel at man er knyttet til android?

Jeg syntes å ha hørt at det kommer til å være forskjellige bilmerker som har forskjellige oppkoblinger. F.eks. kommer da kia til å fortsette med android, og audi vet jeg skal koble opp til iOS. Siden man ofte har en mobil i 1-3 år, mens en bil har man gjerne i 5-10 år. Og da hvis man er låst til android i 5-10 år så vil man jo ikke plutselig gå over til iOS; Og vica verca. Tror i fremtiden at det komme dessverre til å bli mange bilmerker man ikke ønsker å kjøpe siden de rett og slett ikke passer til mobilen. Jeg er en av dem som absolutt ikke skal ha meg iOS, og komme da ikke til å kjøpe en bil som bare støtter dette. Hele konseptet bak google auto og car play (iOS) syntes jeg er tafatt og kommer til å ødelegge en hel bransje.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

jkirkebo

Sitat fra: Ona IX på mandag 30. juni 2014, klokken 19:58
Jeg er en av dem som absolutt ikke skal ha meg iOS, og komme da ikke til å kjøpe en bil som bare støtter dette. Hele konseptet bak google auto og car play (iOS) syntes jeg er tafatt og kommer til å ødelegge en hel bransje.

Jeg skjønner ikke problemet? Produsentene kan da fint implementere begge deler om de vil det? Eller er Google-systemet noe annet enn jeg tror? Apple CarPlay er da bare en måte å få opp iPhone-skjermen på bilens skjerm på, samt sende trykkdata tilbake. Kan implementeres som en app i Tesla Model S for eksempel, uten at det utelukker andre systemer så vidt jeg skjønner.

Men jeg hadde aldri latt det påvirke bilvalg. Kjekk mulighet, men ikke viktig på noen som helst måte så lenge Spotify over blåtann fortsatt fungerer ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Igloo

Jeg mente at JEG er knyttet til iOS.
Har firmatlf og derfor MÅ jeg bruke iOS.

Uansett... Så tror nok at kia kommer til å støtte iOS etterhvert.
Kanskje ikke alle funksjoner, men de viktigste.
Det er uansett en spennende utvikling.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

brake

Vet dere om dette kommer på den Kia Soul EV som kommer nå?

Ona IX

Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 20:06
Sitat fra: Ona IX på mandag 30. juni 2014, klokken 19:58
Jeg er en av dem som absolutt ikke skal ha meg iOS, og komme da ikke til å kjøpe en bil som bare støtter dette. Hele konseptet bak google auto og car play (iOS) syntes jeg er tafatt og kommer til å ødelegge en hel bransje.

Jeg skjønner ikke problemet? Produsentene kan da fint implementere begge deler om de vil det? Eller er Google-systemet noe annet enn jeg tror? Apple CarPlay er da bare en måte å få opp iPhone-skjermen på bilens skjerm på, samt sende trykkdata tilbake. Kan implementeres som en app i Tesla Model S for eksempel, uten at det utelukker andre systemer så vidt jeg skjønner.

Problemet er at de lager hvert sitt "os" til bilradioen, sånn at hele greia er enten Apple eller Google, det er ikke bare en app på skjermen. Kia lager ikke programmet, de bare får lisens av Google/Apple, og dermed slipper de å bruke penger på produktutvikling mtp navigasjon/radio etc.
Jeg vil tro at Android auto vil la iOS koble på. Men de vil ikke få fulle rettigheter og kan utnytte seg av hele greia, men vil nok få koblet opp Bluetooth og Spotify etc. Dessverre er Apple mer restriktive og jeg tror ikke de vil la andre enn iOS koble seg opp.

Men hvis de begynner med disse, burde de tilby begge, så man selv kan velge.

Det blir litt som Apple tv og Chromecast hvis noen kjenner til disse.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA