Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...

Startet av Ebbe, torsdag 17. juli 2014, klokken 11:19

« forrige - neste »

Car-El

Så den jæ.... Car-El (bilen) mobbe mæ med mine gode hundre++ kilo....   Hvergang æ går ut av bilen så "regulerer" den seg...    :-[
Kanskje æ skal ta hintet...    :-\


( ;D)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Hihi, skal ikke kødde med 0,1 tonn ;)

Thor2014

Sitat fra: TS på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:45
Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 14:04
Sitat fra: TS på mandag 30. juni 2014, klokken 13:39
Luft:
Det burde ikke stått auto dersom det ikke er auto.
Mulig det ikke er montert Pollution Sensor.

Det er det ene punktet som gjør betjeningen av bilen farligere enn andre..
Må inn i menyen på 17" før (og etter) tunneler..

Tja, havner jeg bak en bil som spyr blårøk eller lignende skrur jeg bare av klimaanlegget med et kjapt trykk på hovedskjermen. Jeg vil tro det gjør jobben i tunneler også?

De kan gjerne komme med en auto-funksjon for dette, men den bør i så fall være mulig å deaktivere.

Man kan allerede i dag velge Auto funksjon på resirk, men den har ingen reel funksjon.. :-[

Den regulerer nok resirk av/på i forhold til temperatur ute, temperatur inne og ønsket temperatur inne.

OW

Står dere i bakke når dere parkerer? Kan det være at bilen prøver å justere seg i vater når den er parkert, og det oppleves som at den noen ganger senker seg forran, og noen ganger bak? Har selv stusset over at den justerer seg når jeg har parkert, men den senker seg ikke så mye at den er tilbake på standard eller lavere om jeg parkerer i høy eller veldig høy.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

i3_X5_730

Tesla bør vel også endre låsemekanismen til ladeporten til noe som fungerer.
TMS-eiere er vel noe av det mest tålmodige folk jeg noensinne har vert borti, når det gjelder feil på sine egne biler.  ;)


Muffinman

Nå har jeg parkert noen ganger på flatt underlag i standard høyde, og bilen justerer seg ikke ned etter exit. Det har imidlertid hendt.

Jeg har også sammenlignet høyden etter parkering i standard vs low. Det er forskjell, bilen er høyere når den hensettes i standard selv om den skulle finne på å justere seg etter at føreren går ut. Dermed står jeg på at bilen _ikke_ går i low automatisk ved parkering. Må legge til at jeg har satt bilen til å kjøres i standardhøyde med autosenk avslått.

cra

Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:57
Tesla bør vel også endre låsemekanismen til ladeporten til noe som fungerer.

Huh??  Mulig 3 måneder er for kort tid til at ting har satt seg, men min ladeluke har i alle fall fungert knirkefritt så langt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thor2014

Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:28
Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:57
Tesla bør vel også endre låsemekanismen til ladeporten til noe som fungerer.

Huh??  Mulig 3 måneder er for kort tid til at ting har satt seg, men min ladeluke har i alle fall fungert knirkefritt så langt.

+1

Øyvind.h

Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:28
Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:57
Tesla bør vel også endre låsemekanismen til ladeporten til noe som fungerer.

Huh??  Mulig 3 måneder er for kort tid til at ting har satt seg, men min ladeluke har i alle fall fungert knirkefritt så langt.
Teslas ladeport oppleves  mer moderne enn den digre og lite pene manuelle ladeporten som i3 har. Men når knappen på ladekabelen slutter å fungere er det klønete å ikke kunne åpne ladeluken ved å trykke på den. Er det vann på magneten kan man også oppleve at porten ikke spretter opp på første trykk.

Jeg er dermed egentlig enig med i3_x5_730. Det hadde vært tilstrekkelig med samme trykkmekanisme. Størrelse og plassering derimot er det stor forskjell på Model S og i3. Så får folk dømme selv hvilken port som er lekrest og best integrert :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:24
Bilen senker seg jo ikke automatisk når du har slått av automatisk senking.
Gjør den det etter parkering om automatisk senking står på? Trodde dette gjaldt kun ved kjøring i forhåndsdefinert hastighet.

jkirkebo

Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 09:28
Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:57
Tesla bør vel også endre låsemekanismen til ladeporten til noe som fungerer.

Huh??  Mulig 3 måneder er for kort tid til at ting har satt seg, men min ladeluke har i alle fall fungert knirkefritt så langt.

Samme her. Jeg åpner dog alltid ladeluka fra innsiden før jeg går ut siden jeg ofte bruker annet ladeutstyr enn UMC. Så om knappen på UMC virker eller ikke vet jeg faktisk ikke ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Alltid noe fusk med dette på min bil. I dag ble jeg nesten forundret når UMC åpnet luka...det skjer ikke hver gang, og jeg veksler mellom to UMC``er.

Når jeg avslutter lading med knappen hender det seg at kabelen låses igjen etter et blunk, og lading fortsetter. Da er eneste mulighet for å få løst ut skjermen inne i bilen. Ikke engang dobbeltklikk på nøkkelen gjør noe nyttig når dette skjer.

Men jeg er ikke blitt stående "kabelfast" enda, takket være at det finnes plan B og C.

arv

Etter en fil den 1.uken, så har ladeluken fungert uten problemer.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

cra

At designet på Tesla sin ladeluke er overlegent det på i3 tror jeg de aller fleste er enige om, Øyvind.h. :)  Det var vel åpningsmekanismen det var snakk om, og jeg har forståelse for at de som sliter med knappen på UMC finner det frustrerende at den bare funker sporadisk.

Personlig har jeg sansen for at ikke hvem som helst kan åpne den luka. Ikke at jeg er så redd for sabotasje her hjemme i alle fall, men man hører om mye rart. Mulig jeg ombestemmer meg hvis min UMC-knapp begynner å svikte.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA