Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...

Startet av Ebbe, torsdag 17. juli 2014, klokken 11:19

« forrige - neste »

RaBalder

Min gamle bil (Audi) dugget ned hvis jeg stoppet kompressoren (økonomi-modus) og hadde på resirkulering.

Hvis kompressoren (til AC) gikk, så var det nesten aldri dugg i bilen.

Så en sammenheng må det nå være  ::)

tSla

Sitat fra: RE på mandag 30. juni 2014, klokken 18:12
Sitat fra: Muffinman på mandag 30. juni 2014, klokken 17:15
Sitat fra: RE på mandag 30. juni 2014, klokken 13:46
1. Bilen bør ikke automatisk senke seg til low etter at man har gått ut av den
Det gjør den da slettes ikke. Når du går ut av bilen endres vekten, og bakkeklaringen øker. Bilen korrigerer bare til standard høyde. Merk at bilen er "paranoid" på dette, du får ikke senket bilen om en dør er åpen.
Hmm. Det er rart, jeg klarte å parkere over en kant med fronten, uten noen som helst skraping. Gikk ut av bilen, og så tilfeldigvis med gru bilen legge seg godt oppå kanten. Var da kjapp med å gå inn igjen i bilen og sette den på high så ikke det skulle bli skade... Ser iallefall tydelig at bilen senker seg etter jeg har gått ut, og at den hever seg når jeg har satt meg inn...

Dette gjør min også. Nå har jeg aldri opplevd at det er noe problem der jeg har parkert, men det stemmer at bilen senker seg etter jeg har parkert. Ser det til og med i de tilfeller jeg har kjørt rundt i low. Parkerer, går ut av bilen og bilen senker seg litt. Er ikke sikker på om det skjer HVER gang jeg parkerer, men det skjer definetivt ofte. Tror heller ikke vekten min har betydning for dette da jeg veier 75kg. I garasjen åpnes døren min over en kant, og avstanden fra kanten og opp til døren forandrer seg umerkbart når jeg stiger ut av bilen.. Jeg synest ikke det er noe de skal fjerne, da bilen alltid står på laveste stille når den er parkert  8) Men hadde nok tenkt annerledes dersom jeg opplevde at bilen la seg ned på en kant!

Ellers ønsker jeg at Tesla kommer med en Firmware oppdatering som fikser "ulydene" jeg hører i soundstudio anlegget.

Og 3G tilkoblingen detter ut konstant. Jeg er nå på reise og bilen har stått ubrukt siden jeg dro. Det gikk 3 dager så mistet jeg kontakt med bilen. Skal bli borte en stund og liker ikke at jeg ikke kan følge med på bilen. Noen spekulerer i at det er bytte av basestasjoner som gjør at det faller bort(?) Bilen min har ihvertfall stått stille, og alikevel falt 3G dekningen bort.

I tillegg synest jeg det er unødvendig mye sus fra førerdøren når takluken er i "vent" mode. Er ikke slik på passasjersiden. Virker å komme fra bakparten av døren, og ikke framme ved trekantvinduet.
Tesla Model S P85+

Thor2014

AC tørker luften om man kjører resirk eller ikke, såfremt den står på. 
Audi stopper vel AC i eco funksjon tror jeg, men dette trenger vel ikke Tesla fikse :P

Frodebo

Min erfaring med Auto-resirk er litt ymse. Kanskje har det å gjøre med at det var på Alfaen ;-) Foretrakk å sette på resirk manuelt før tunnelen. Faktisk synes jeg dette er nokså greit på Teslaen - det er jo to kjappe trykk (først midt på nederste menylinje, så på resirk-knappen), så er man på resirk. Men for all del; å ha valget mellom auto og manuelt er naturligvis en fordel.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

rsomby

Et par ting jeg syntes de kunne gjort bedre:
1. vindusviskere på auto går alt for sent/sjeldent. Første gang de skal dra over ruten ved startende regnvær så kommer den ALT for sent. Bruker manuell kontroll til stadighet. Hvis ikke sitter jeg og venter og irriterer meg over at den er treg.
2. knirking fra paneler og interiør. Dette oppstår tidvis og er nok delvis pga forskjellig asfaltkvalitet. Men på en generell basis så er det for mye knirk og during fra all den flotte plasten...
3. Belter med mulighet for å høydejustering. Jeg er kort i lortefallet, 165cm, så jeg får den hersens selen plagsomt høyt oppe. Hvis jeg lener hodet til venstre så får jeg selen midt over halsen/kinnet. Talentløst.

Foleson

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 30. juni 2014, klokken 22:37
Sitat fra: RE på mandag 30. juni 2014, klokken 18:12
Hmm. Det er rart, jeg klarte å parkere over en kant med fronten, uten noen som helst skraping. Gikk ut av bilen, og så tilfeldigvis med gru bilen legge seg godt oppå kanten.
Samme skjedde med min, men det var bak.
La seg ned på etter jeg hadde gått ut, og så det ikke før jeg skulle kjøre.
Skrapte skikkelig da jeg begynte å kjøre.
(Jeg parkerer alltid på samme sted, så dette er noe som har skjedd etter vi fikk tilbake low.)

Jepp i September så kunne jeg parkere i high. Nå kan jeg ikke og skraper under fronten er bevis på det... kan ikke parkere over en kant jeg kunne før.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Tuxedo

Sitat fra: rsomby på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:39
Et par ting jeg syntes de kunne gjort bedre:
1. vindusviskere på auto går alt for sent/sjeldent. Første gang de skal dra over ruten ved startende regnvær så kommer den ALT for sent. Bruker manuell kontroll til stadighet. Hvis ikke sitter jeg og venter og irriterer meg over at den er treg.
2. knirking fra paneler og interiør. Dette oppstår tidvis og er nok delvis pga forskjellig asfaltkvalitet. Men på en generell basis så er det for mye knirk og during fra all den flotte plasten...
3. Belter med mulighet for å høydejustering. Jeg er kort i lortefallet, 165cm, så jeg får den hersens selen plagsomt høyt oppe. Hvis jeg lener hodet til venstre så får jeg selen midt over halsen/kinnet. Talentløst.
Helt klart enig med punkt 1.

Når det gjelder punkt 3, har du satt førersetet til maks høyde?  Dette er helt klart en bil hvor det er en fordel å sitte så høyt som mulig, uten å skalle i taket.  Både utsyn gjennom alle vinduer samt minimere blokkeringen til A-stolpen blir bedre da. (Jeg har hatt noen nestenopplevelser pga den A-stolpen).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Sitat fra: Foleson på tirsdag 01. juli 2014, klokken 17:29
Sitat fra: Sven-Erik på mandag 30. juni 2014, klokken 22:37
Sitat fra: RE på mandag 30. juni 2014, klokken 18:12
Hmm. Det er rart, jeg klarte å parkere over en kant med fronten, uten noen som helst skraping. Gikk ut av bilen, og så tilfeldigvis med gru bilen legge seg godt oppå kanten.
Samme skjedde med min, men det var bak.
La seg ned på etter jeg hadde gått ut, og så det ikke før jeg skulle kjøre.
Skrapte skikkelig da jeg begynte å kjøre.
(Jeg parkerer alltid på samme sted, så dette er noe som har skjedd etter vi fikk tilbake low.)

Jepp i September så kunne jeg parkere i high. Nå kan jeg ikke og skraper under fronten er bevis på det... kan ikke parkere over en kant jeg kunne før.
Det er mulig jeg tar feil, men jeg er ikke helt overbevist. Testet nettopp med å sette bilen i low før jeg gikk ut, og da endret ikke bilen høyde etterpå. Min bil senker seg bare foran etter exit. Og jeg synes jeg ser tydelig forskjell på høyden når den er parkert i standard vs low, men jeg har ikke målt.

Lastet nettop ut ca. 40 kg fra bagasjerommet når bilen stod parkert i low, og da justerte den høyden ned litt på bakenden når de siste kiloene ble fjernet.

Tuxedo

Er ikke poenget her at bilen går automatisk fra standard til low når man parkerer, uten at man kan påvirke dette? Eller har jeg misforstått noe?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Jo, og det at den ikke endret høyde ved exit når den allerede står i low tyder jo på det. Men hvorfor justerer den høyden kun foran, og bak kompenserer den jo tydeligvis for endret vekt jfr. innlegget mitt?

mj

Min senker seg litt alltid foran og bak  en liten stund etter jeg har parkert, regner med at det skal være slik og ikke er noe problem som må løses. Vi senker jo og skuldrene litt når vi kommer hjem fra jobb  :) Men det er vel bare å spørre på Tesla hvorfor det er slik neste gang man prater med dem.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Hmm, nå senket min bil seg ikke i det hele tatt etter at jeg gikk ut. Blir ikke klok på dette, men en konsekvent senking til "low" tror jeg neppe det er.

TS

Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 14:04
Sitat fra: TS på mandag 30. juni 2014, klokken 13:39
Luft:
Det burde ikke stått auto dersom det ikke er auto.
Mulig det ikke er montert Pollution Sensor.

Det er det ene punktet som gjør betjeningen av bilen farligere enn andre..
Må inn i menyen på 17" før (og etter) tunneler..

Tja, havner jeg bak en bil som spyr blårøk eller lignende skrur jeg bare av klimaanlegget med et kjapt trykk på hovedskjermen. Jeg vil tro det gjør jobben i tunneler også?

De kan gjerne komme med en auto-funksjon for dette, men den bør i så fall være mulig å deaktivere.

Man kan allerede i dag velge Auto funksjon på resirk, men den har ingen reel funksjon.. :-[
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Havebigfun

Min bil står på "alltid lav"
Når jeg parkerer i ekstra høy står den der til jeg kommer tilbake. Rygger ut av parkeringslommen i ekstra høy. Noen sekunder etter at jeg har begynnt å kjøre fremover senker den seg til low. Ingen av de to biler jeg kjenner godt senker seg fra høy mens de er parkerte.

Kjell Leaf

Sitat fra: RE på mandag 30. juni 2014, klokken 16:49
Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 14:04
Tja, havner jeg bak en bil som spyr blårøk eller lignende skrur jeg bare av klimaanlegget med et kjapt trykk på hovedskjermen. Jeg vil tro det gjør jobben i tunneler også?

De kan gjerne komme med en auto-funksjon for dette, men den bør i så fall være mulig å deaktivere.

Er usikker på hvor gunstig det er å kjøre uten lufttilførsel med flere personer i bilen med de lange tunellene vi har i norge. 6-20 km uten noe ny luft er vel litt i overkant, samt at duggingen nok blir et problem...
Hehe, jeg garanterer deg at du og dine ikke blir kvalt i tunnellen når du resirkulerer luften ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA