Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...

Startet av Nornis, torsdag 17. juli 2014, klokken 11:16

« forrige - neste »

Nornis

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49658291&searchclickthrough=true

Fra annonseteksten:
Nissan Leaf, nyeste modellen med sort interiør, varmepumpe og litt lengre rekkevidde

Er fyren bare fargeblind eller er det et forsøk på en utrolig dårlig utført svindel?  :o

EDIT: Kanskje det kan være språkproblemer, det virker som det er en del klipp og lim fra denne annonsen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49636422&searchclickthrough=true

bjorn_2390

Det står 2013, men ble ikke plassen bedre i bagasjen i '13-modellen?
Min 2012 ser da helt lik ut baki...
Blå Euro-Leaf (2012)

Kjell Leaf

Sitat fra: bjorn_2390 på mandag 30. juni 2014, klokken 13:52
Det står 2013, men ble ikke plassen bedre i bagasjen i '13-modellen?
Min 2012 ser da helt lik ut baki...
Kjøpt i april 2013, da er det den gamle modellen, den nye kom i mai/juni.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

JanBrede

Det ble solgt en del 2013 modeller, før 2013 Euroleafen kom.  Denne modellen hadde fortsatt klumpen i bagasjerommet, og såvidt jeg vet ikke varmepumpe....
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

knnygar

#4
Dette er nok ikkje Euro Leaf nei.
Ladaren er flytta fram i motorrommet, dermed er klumpen bak baksetet vekk.
Bilen har heller ikkje hurtigladar, den kan kople til ein hurtigladar  :-\

Første båtlast med Leaf produsert i England kom til Noreg litt før månadsskiftet mai/juni 2013.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

stol

#5
Den har et nissan usa/japan vin nummer (starter på JN1)
Ny Nissan Leaf Tekna 1 aug 2013

Gordon Retriever

Da tror jeg du har klikket på den nederste linken i åpningsinnlegget.

stol

Stemmer, jeg klikket feil første gang.    Den øvertser er usa/japan, den under er Euro
Ny Nissan Leaf Tekna 1 aug 2013

Gordon Retriever

Ellers er det interessant å se at bilene i begge linkene har  hatt en kjørelengde første år på 20.000 km eller mer. Ikke helt i tråd med påstandene om at elbiler stort sett kjøres 7-8000 km pr år... :)

Rav4_EV

Står at det er norsk bil. Nissan har aldri skrudd sammen biler i Norge.  ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

pwb

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juni 2014, klokken 16:59
Ellers er det interessant å se at bilene i begge linkene har  hatt en kjørelengde første år på 20.000 km eller mer. Ikke helt i tråd med påstandene om at elbiler stort sett kjøres 7-8000 km pr år... :)

7-8000 er kort. Vår ion er 2mnd og kjørt over 6000 og det er da kun pendling ski-oslo og småkjøring som ellers tilkommer etter jobb (unger hit og dit), så tror nok at de fleste som kjøper elbil kanskje har enda lenger pendlevei og selv med kortere vinterkjøring så bør en normal familie fint kjøre 20.000 uten å anstrenge seg i det hele tatt.

Kjell Leaf

Sitat fra: pwb på mandag 30. juni 2014, klokken 18:06
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juni 2014, klokken 16:59
Ellers er det interessant å se at bilene i begge linkene har  hatt en kjørelengde første år på 20.000 km eller mer. Ikke helt i tråd med påstandene om at elbiler stort sett kjøres 7-8000 km pr år... :)

7-8000 er kort. Vår ion er 2mnd og kjørt over 6000 og det er da kun pendling ski-oslo og småkjøring som ellers tilkommer etter jobb (unger hit og dit), så tror nok at de fleste som kjøper elbil kanskje har enda lenger pendlevei og selv med kortere vinterkjøring så bør en normal familie fint kjøre 20.000 uten å anstrenge seg i det hele tatt.
Jeg fikk min 11 des, 2013 og har kjørt 10.000 km allerede, vi kommer til å ligge rundt 20.000 km/år.
Hadde vi bare kjørt 5000 km/år tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med å kjøpe den.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

smaug01

Jeg kjørte 3000km første mnd og trenden er den samme. Blir nok mindre i framtiden :-(
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Gordon Retriever

Til glede for nye lesere vil jeg gjerne minne om hvor snittallet 7500 km pr år kommer fra.

Bjart Holtsmark, som er ansatt som forsker ved Statistisk Sentralbyrå skrev en såkalt aktuell kommentar i tidsskriften Samfunnsøkonomen 5/2012, under tittelen "Elbilpolitikken - virker den etter hensikten?" Her skriver han bl.a.:

SitatAnta at vi ser på en eier av en Nissan Leaf som bor
i Sandvika utenfor Oslo, og at han reiser til jobb på Aker
Brygge fem dager 48 uker i året (om lag 5000 km). Med
tillegg for litt småkjøring antas at han kjører 7500 km
i året, noe som trolig er noe i nærheten av gjennomsnittet
for en elbil.

Interessant nok er Holtsmarks kommentar tilgjengelig på SSBs nettsider, og kan leses her i PDF-format over åtte sider:  Link.

Electra

Jepp, rundet nettopp 15 000km. Fikk bilen ca 20 september 2013.
Var også nylig på "langtur" KRS - STV, med en hurtiglading i Flekkefjord for å komme til Forus. Retur; Kongeparken - KRS (bor på østsiden, så faktisk forbi KRS) gikk helt fint med kun en lading i Flekkefjord :) Helt konge. Brukte Grønnkontakt sitt klippekort, men en kan også bruke app/mob.tlf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA