Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-NV200 sett i Bergen - Bilder

Startet av mecanica vergara, torsdag 17. juli 2014, klokken 09:04

« forrige - neste »

mecanica vergara

Jeg hadde min førte superlading i helgen og oppnådde ikke mer en 47kW på Gol lørdag morgen. Derfor hadde det vært interessant å høre hva andre får av ladehastighet for å se om jeg har vært veldig uheldig. Eller om det er at jeg har en bil med 60kW batteri.

Post gjerne følgende.
- Sted og tidspunkt
- Ladehastighet i kW
- SOC
- Evt. bilde av skjermen som dokumentasjon.

Jeg beklager hvis dette er en re-post som har vært oppe tidligere.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

#1
Her er min ladehastighet lørdag 28.06.2014 ca. kl. 09.30 på Gol.
Ladehastighet 47kW
SOC=40%

Jeg var alene på plassen når dette bilde ble tatt.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Breezec

Jeg tok ikke bilde, men min S85 startet lading slik:

Dombås 28.06 kl. 14:25, SOC=40%, 95kW.

Var alene når lading startet.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

jkirkebo

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 30. juni 2014, klokken 09:50
Jeg hadde min førte superlading i helgen og oppnådde ikke mer en 47kW på Gol lørdag morgen.

Lørdag _morgen_? Hvor langt hadde du kjørt før du startet SC?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

60kw biler lader saktere på superlader enn S85.
Men halv hastighet hørtes tregt ut

mecanica vergara

Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 10:26
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 30. juni 2014, klokken 09:50
Jeg hadde min førte superlading i helgen og oppnådde ikke mer en 47kW på Gol lørdag morgen.

Lørdag _morgen_? Hvor langt hadde du kjørt før du startet SC?
Også helt avgjørende informasjon for å få riktig bilde. Jeg hadde ladet til 90% hjemme som er 264km typical. Og kjørt 174km hjemmefra til Gol. Så ser jeg at Breezec bruker en betegnelse i SOC=?? Hva angir dette?
Jeg er åpen for flere forslag til hva vi bør informere om for å få det riktige bilde. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Breezec

SOC, state of charge, altså gjenværende lading på batteriet. Ladehastigheten går ned når batteriet fyller seg.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

mecanica vergara

Sitat fra: Lanber på mandag 30. juni 2014, klokken 10:29
60kw biler lader saktere på superlader enn S85.
Men halv hastighet hørtes tregt ut
Differansen kan vi sikket få en følelse med hvis det kommer inn noen flere tall fra noen 60kW eiere. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sitat fra: Breezec på mandag 30. juni 2014, klokken 10:43
SOC, state of charge, altså gjenværende lading på batteriet. Ladehastigheten går ned når batteriet fyller seg.
Så det vil si at min SOC=40% hvis mann teller streker på batteri indikatoren. (Se bilde i post over) I så fall er dette noe vi bør oppgi sammen med ladehastighete.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

jkirkebo

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 30. juni 2014, klokken 10:40
Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. juni 2014, klokken 10:26
Lørdag _morgen_? Hvor langt hadde du kjørt før du startet SC?
Også helt avgjørende informasjon for å få riktig bilde. Jeg hadde ladet til 90% hjemme som er 264km typical. Og kjørt 174km hjemmefra til Gol.

Ok, da var ihvertfall ikke batteriet ditt kaldt.
Det kan ha vært feil på SC, de består av 12 moduler og om noen faller ut kan man oppleve lav ladehastighet. Så det kan evt. lønne seg å prøve et uttak med annet nr. på selv om man er alene på plassen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Jeg har bare benyttet SC fem ganger, hvorav en gang bare for moroskyld. Hastigheten opplever jeg som lett å forstå, og ganske konsistent ift SOC.

På Lillehammer i påsken:
94kW (369V 257A) ved start. Hadde da 168tkm på batteriet. Stoppet ladingen på 43kW (395V 109A) med 319tkm på batteriet.

På Dombås i påsken:
104kW (369V 282A) ved start. Hadde da 151tkm på batteriet. Stoppet ladingen på 63kW (384V 165A) og 247tkm på batteriet.

Oppsummert:
v/151tkm på batteriat var ladehastigheten 104kW
v/168tkm på batteriet var ladehastigheten 94kW
v/217tkm på batteriet var ladehastigheten 83kW
v/247tkm på batteriet var ladehastigheten 63kW
v/290tkm på batteriet var ladehastigheten 54kW
v/319tkm på batteriet var ladehastigheten 43kW
v/340tkm på batteriet var ladehastigheten 38kW

Med andre ord. Full ladehastighet ser ut til å være mulig opp til rundt 160tkm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sturle

Starta på 116 kW i Randers i dag.  85 kWh batteri.  Hadde 8km typical att på batteriet då eg kom.

pnq

Har for første gang hatt god glede av superladere på vei til sørlandet. Med dobbeltladere instalert lå ladehastigheten på ca 250 km/t. Skal det gå fortere? Beklager vist dette er besvart før .. fant ingen tråder med info om dette.... :-\
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

OddB

På de nyeste Superladerne lader du opp mot 120 kW hvis du har under  15-20% igjen på batteriet, er batteriet halvfullt faller ladehastigheten ned til ca 60 kW, og over 90 % er hastigheten nede rundt 20 kW.
De innebygde laderne i bilen er ikke i bruk siden Superladerne leverer likespenning rett i batteriet.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

pnq

Sitat fra: OddB på tirsdag 09. september 2014, klokken 00:28
På de nyeste Superladerne lader du opp mot 120 kW hvis du har under  15-20% igjen på batteriet, er batteriet halvfullt faller ladehastigheten ned til ca 60 kW, og over 90 % er hastigheten nede rundt 20 kW.
De innebygde laderne i bilen er ikke i bruk siden Superladerne leverer likespenning rett i batteriet.

Tusen takk. Da skulle jeg antageligvis ha ventet med å lade til batteriene var lavere. Var engstelig uten grunn at det en av laderene lenger fremme ville være uten av drift el.l. :-(
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA