Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dør går opp når håndtak kommer ut

Startet av Svenn78, torsdag 17. juli 2014, klokken 07:47

« forrige - neste »

Svenn78

Jeg var egentlig aldri i tvil da jeg skulle investere i en ny elbil. Jeg ville ha Ford Focus. Jeg tok meg imidlertid bryet med å lese en del anmeldelser av denne bilen og det var jo stort sett slakt. Velger å kalle tre på terningen for slakt!

I testene snakkes det selvfølgelig mye om manglene på denne bilen, og at den i utgangspunktet er bygget på en bensinmodell og derfor bare har plassert batteriet der baggasjen burde være, manglende hurtiglading pluss flere momenter. På grunn av batteriets plassering fortelles det at bilen mister litt av styringskomforten som Focus er kjent for.... og ja det er riktig.... hvis man ligger på rundt 130-140 km/t.

Alt i alt synes jeg denne bilen, som ser bra ut og fungerer meget godt har fått alt for mye negativ omtale. Dette er en løp og kjøp bil!

Jeg er i alle fall ikke i tvil om at jeg har gjort en knall handel med denne bilen. 
Svenn

--
VW eGolf (juli 2016 ->)
Ford Focus Electric (april 2014 - juli 2016)

elektrolux

Tror nesten det har gått sport i å rakke ned på Forden. Ford har laget en god elbil, til tross for noen halvhjerta løsninger.

For mange betyr dette lite eller ingenting, og da får en mye bil for pengene.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ford Electric

Vi er utrolig fornøyd med vår El focus, og har fått plass til det vi trenger og ha med, glad vi ikke ble skremt av anmelderen.
Ford Focus Electric 02.05.14

Gordon Retriever

Sitat fra: elektrolux på mandag 30. juni 2014, klokken 20:57
Tror nesten det har gått sport i å rakke ned på Forden.
Tror du? Jeg synes det er nesten uvirkelig stille omkring el-Focusen.
Lurer nesten på om folk har registrert at den mangler hurtiglading og så bare mistet interessen.

Focus

Sitat fra: Svenn78 på mandag 30. juni 2014, klokken 01:21
Jeg var egentlig aldri i tvil da jeg skulle investere i en ny elbil. Jeg ville ha Ford Focus. Jeg tok meg imidlertid bryet med å lese en del anmeldelser av denne bilen og det var jo stort sett slakt. Velger å kalle tre på terningen for slakt!

I testene snakkes det selvfølgelig mye om manglene på denne bilen, og at den i utgangspunktet er bygget på en bensinmodell og derfor bare har plassert batteriet der baggasjen burde være, manglende hurtiglading pluss flere momenter. På grunn av batteriets plassering fortelles det at bilen mister litt av styringskomforten som Focus er kjent for.... og ja det er riktig.... hvis man ligger på rundt 130-140 km/t.

Alt i alt synes jeg denne bilen, som ser bra ut og fungerer meget godt har fått alt for mye negativ omtale. Dette er en løp og kjøp bil!

Jeg er i alle fall ikke i tvil om at jeg har gjort en knall handel med denne bilen.

Jeg er helt enig, har selv hatt min focus siden september og har bare positive opplevelser.

Nå må det sies at jeg hadde en miev i 2,5 år før focusen og at jeg i den perioden ikke hadde brukt hurtiglading i det heletatt. Jeg har og en transporter som brukes til å transportere ting når jeg har behov for det. Så jeg trenger ikke hurtiglading eller bagasjeplass. Jeg trengte en god bil som føltes som en bil med gode sikkerhets resultater og et bra utseende.  En annen ting jeg har merket meg er til dels store klager på service priser både på lief og miev. Det er og mange tråder om priser på dekk, felger og andre ekstra deler. Ved å ha en bil som er produsert i store kvanta reduseres disse prisene også. Når det gjeller hurtiglading så synes jeg ikke at 4.5 timer for å lade fra 0 til100% er dårlig. Det er ikke ofte man har behov for å lade så mye. Som regel dreier det seg om fra for eksempel 25% til 75% og det er gjort på 1 times tid.
Den eneste bakdelen jeg kan se med focusen er at det muligens kan være et større tap ved salg enn enkelte andre elbiler vil ha PGA all den negative omtalen.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

rifusk

Jeg er Ford-mann til min hals. Har til og med aksjer for noen titusener i selskapet:)
Men, jeg synes Ford har gjort en alt for dårlig jobb med Focusen.

De har ikke oppgradert fremdriftssystemet eller noe av det tekniske på bilen siden den ble lansert i USA. Ikke 2015-utgaven vil få noen oppgradering utenom noen meget begrensede kosmetiske endringer. Dette tyder på at Ford ikke mener alvor med denne bilen, noen har vell kommentert at den er en av få biler som produsenten hater...

En liten, men ikke ubetydelig ting, som hadde gjort den mye mer spiselig i Norge er muligheten for å forvarme bilen. At ikke Ford gidder å ta meg dette systemet fra USA er smått utrolig. Ford er vell de eneste som ikke tilbyr app-styring.. I kalde Norge kan vi ikke leve med dette...

FoMoCo mente aldri alvor med bilen, og Ford Norge har gjort et lunkent klamt forsøk på å selge den her i landet.

Så utrolig synd, for hadde de bare orket så hadde jeg hatt meg en kjempeflott bil! - den eneste el-bilen som faktisk er fin (inntil Golf kommer da)...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA