Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...

Startet av StineLeaf, onsdag 16. juli 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

StineLeaf

Så nå står jeg her da, gravid og på flyttefot fra Oslo til Kristiansand. Må vel bare legge meg til å sove mens jeg lader på demobil-ladinga deres, for så å kjøre til Brokelandsheia og ta et par timer der også. Er sjeleglad for at jeg ikke må ta turen tilbake igjen. Nå må det virkelig bli forbedringer ift hurtigladestasjoner, dette er ikke holdbart!
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Småfly

Føler nesten at man burde kommet innom med noen boller å kaffe mens du lader. Dette hørtes ikke gøy ut...

StineLeaf

Det hadde vært hyggelig, men er vel litt mye å be om en natt til søndag, hehe. Jeg møtte derimot på en ansatt som var innom og bytta bil, og han sa at hurtigladeren skrur seg av med en gang man setter i gang ladinga. Han kom innom noen timer senere for å høre hvordan det gikk, og det var jo omtenksomt :) Stod 2 timer på Brokelandsheia for å lade nok opp til Arendal og nå er jeg på sistnevnte sted og lader. Antar jeg er hjemme litt over kl 8, og da har hele turen tatt meg 13 timer når den burde ha tatt meg ca 8,5. Jaja, det er tøffe tider for elbilfolket! (Bortsett fra Teslaene selvsagt).
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Ebbe

Ja Tønsberg og Vestfold er et U-land i forhold til lading!
P39240

Marecat

Forsøkte hurtigladeren i Tønsberg forrige uke- fikk strøm på 4. forsøket  etter å ha "vrikket " litt på koblingen, så ut som det var et kontaktproblem inn til bilen. Den startet opp hver gang som normalt og i det øyeblikket ladingen begynte så stoppet den etter å ha kommet med en kryptisk melding som jeg ikke fikk lest ordentlig før den gikk i svart.Forsøkte å feilmelde på telefonnummeret på laderen, men ingen svarte.

smaug01

Vestfold OG Telemark er fullstendig skjære elendigheten. Nesten så vi skulle mottatt noe u-hjelp her. Én eneste lader på Brokelandsheia hadde hjulpet MYE.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Marecat

Er i orden igjen,ser ut som det er ny kabel og kontakt. Ladet i ettermiddag uten problemer.

Ebbe

Men de burde ha både ChaDeMo/CCS/DC på sin lader i Tønsberg. Da vil den bli et yndet sted for å lade i en by nesten helt uten lademuligheter. Tønsberg kommune burde også se behovet for å sette opp 11 & 22 kW Type 2 ladere.
P39240

emil

Sitat fra: Ebbe på torsdag 03. juli 2014, klokken 00:17
Men de burde ha både ChaDeMo/CCS/DC på sin lader i Tønsberg. Da vil den bli et yndet sted for å lade i en by nesten helt uten lademuligheter. Tønsberg kommune burde også se behovet for å sette opp 11 & 22 kW Type 2 ladere.

Da burde man kanskje også kreve at alle hurtigladerne som Møller skal sette opp på sine butikker har CHAdeMO?

Når laderen står (sto) i tilknyning til en Nissanforhandler (eller VW) skjønner jeg at de prioriterer sin egen ladestandard.

smaug01

Alle hyller jo Tesle sin taktikk så at Nissan setter opp en lader som passer Nissan burde ikke komme som en bombe.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 08. juli 2014, klokken 09:38
Alle hyller jo Tesle sin taktikk så at Nissan setter opp en lader som passer Nissan burde ikke komme som en bombe.

Men Nissan/Kiwi samarbeidet skal jo være alle tre standardene (22-43kW på Type2)...

smaug01

Sitat fra: emil på tirsdag 08. juli 2014, klokken 12:43
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 08. juli 2014, klokken 09:38
Alle hyller jo Tesle sin taktikk så at Nissan setter opp en lader som passer Nissan burde ikke komme som en bombe.

Men Nissan/Kiwi samarbeidet skal jo være alle tre standardene (22-43kW på Type2)...
Ja hvis noe som helst kommer opp, i såfall er de rause som tenker på alle men noe selvfølge er det jo tydeligvis ikke i elbilverden.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

sven erik

en trenger mer i vestfold å telemark men er jo et firma som er  tildelt området med de får aldri fingeren ut 
men kommer en å en må lade lenge  og en natt eller noe  så kan en kontakte meg i sandefjord  så skal vi de om ikke vi finner på noe  jeg driver med overnatting  og brenner for elbil  men har på grunn av hurtiglade muligheter å kostnader mått  gå opp noe til tesla


smaug01

Hvorfor er ikke media litt mer på hugget angående dette? Er jo så utrolig tamt hele opplegget.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Ebbe

Hurtigladeren er et kommersielt tiltak fra Nissan. Derfor jeg hadde håpet at de tok på seg kostnadene for å utvide tilbudet. Tror de også da ville få mange flere brukere som igjen vil betale merkostnaden for å legge tilrette for alle tre ladestandardene. Og som nå bilbutikk med flere merker vil de også få goodwill!
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA