Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av frkir, onsdag 16. juli 2014, klokken 10:27

« forrige - neste »

frkir

Hva syntes dere om prisen på nytt batteri til Leaf?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Rio

Hva mener du med "nytt batteri"? Et helt nytt batteri, innbytte, eller utskiftning av enkelte celler?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PK

Sitat fra: frkir på lørdag 28. juni 2014, klokken 16:43
Hva syntes dere om prisen på nytt batteri til Leaf?

Forstår det er nytt 24 kWh batteri, innbyttepris...  Men, er redd for at Nissan Nordic vil finne en grunn til å øke prisen og melke oss nordmenn...  Som de har gjort på service..
Link til stykke  http://insideevs.com/breaking-nissan-prices-leaf-battery-replacement-5499-new-packs-heat-durable/
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

knnygar

33 686,- for nytt batteri var no ikkje så avskrekkande.
Men sjølvsagt pluss norske avgifter m.m.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

emil

Norsk pris for småelektronikk er jo normalt sett $ * 10 for å dekke økte kostnader og moms. Vil tipe at norsk pris blir rundt 50.000 hvis det ikke kommer noen ekstra avgifter på.

Ellers synes jeg $1000 i "pant" for den gamle batteripakken var vel lite. Vil tro den ved 60-70% kapasitet er verd mye mer enn det for folk med bl.a solcelleanlegg eller andre byggeprosjekter. Tror mange ville vurdert nye batteripakker til sånt selv om de ikke har Leaf.

Uansett godt at vi har fått en konkret pris for bytte av batteripakke noe som vil gjøre bruktbilkjøp litt mer forutsigbart og få klappa igjen kjeften på elbilmotstandere som mener ny batteripakke koster 100-200.000kr

smaug01

Med en sånn pris på batteriet vil jeg tro bruktbilprisen på Leaf stiger betraktelig. Prisen er jo mye lavere enn en nærmest obligatorisk turbo bytte på mange moderne td biler i dag.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

streken

34' pluss arbeid synes jeg er helt greit.

Med de 30000km jeg kjører per år så vil bensinutgiftene alene for en fossilbil brått komme opp i det samme med dagens bensinpris. Legg så til besparelsen i bompenger (enn så lenge), parkering og servicekostnader når en fossilbil skal bytte reg.reim osv, og regnestykket tilsier at jeg kan bytte batteripakke en gang i året.
Legg til bonus med null lokal forurensning og tilhørende god samvittighet, og det er spikeren i fossilbilkisten for min del. 

Måtte batteripakken leve lenge og vel, slik at skeptikerne må gå i skammekroken den dagen langt inn i fremtiden når jeg *kanskje* vil måtte bytte batteripakken, da til en sannsynligvis enda lavere pris.

Jeg er så glad jeg kjører elbil!  :D
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

svingen

Det her var jo utrolig bra nyhet,skaper jo bra forutsigbarhet :)
Håper det kommer ligende til Trillingen,Hadde det ikke vært får høye service kostader på Leaf ville det nok bli Leaf på meg og ikke Trilling,angrer nesten litt nå på att jeg ikke kjøte en billig USA Leaf og droppe servie og eller kjøpe batteri om noen år :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

smaug01

Var det ikke en artikkel på elbil.no med servicekostnader sammenlignet med tilsvarende bensin/dieselbil hvor Ranault sin service ved 200K kostet 44000,- totalt inkl tidligere servicer? Hvis jeg inntil 120000km bare betaler de 12000 jeg har betalt på forhånd og koster på nytt batteri ved 150-200000km er jo det mer eller mindre helt normal kostnad for hvilken som helst annen bil. Da koster vel batteriet garantert enda mindre også så batteriet er mao ikke noe tema lengre mtp bruktbilverdi?
Håper Nissan Norge skjønner hva dette kan gjøre for deres kunder ved å holde prisen lav. En sakelig pris på denne batteripakken betyr at Leaf plutselig er like trygg å ha som bruktbil som en hvilken som helst annen bil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Rio

Jeg tror faktisk den offisielle prisen for varmeapparatet er dyrere enn dette.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Tellus

Dette var svært gode nyheter med tanke på Nissans batterikostnader.

2016 modellen av Nissan Leaf vil sannsynligvis tilbys med større batteri. Hvis 6.500 dollar er reell pris fra Nissan inkludert fortjenestemargin for et 24kwh batteri så lover dette svært godt.

En Nissan Leaf med 40 kwh batteri bør da kunne tilbys til kun ca. 4.000 dollar i merkostnad.
Et 40 kwh batteri vil gi minimum 70% økt rekkevidde. Økningen i rekkevidde bør bli større om vinteren når varmeapparatet er i bruk da en mindre andel av batterikapasiteten vil bli benyttet til oppvarmingen.

frkir

Tror dere det da blir mulig å sette et 40kw batteri inn i en av dagens biler med 24 batteri?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

goggo

Sitat fra: svingen på lørdag 28. juni 2014, klokken 22:15
angrer nesten litt nå på att jeg ikke kjøte en billig USA Leaf og droppe servie og eller kjøpe batteri om noen år :)

Hei nabo @svingen, akkurat det samme tenkte jeg når jeg så dette :)
Dette er jo knall for alle de som har USA Leaf - det blir vel til og med lønnsomt å shippe den over dammen til en USA forhandler for å bytte batteri, og så hente den hjem igjen...

Amerikanerne er jo generellt mere fleksible og easygoing enn oss Nordmenn, skulle ikke forundre meg om forhandlerne der borte tilogmed kan oppgradere Europa solgte Leafer.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

HoeggenEL

LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Prisen er absolutt ikke avskrekkende og burde absolutt slå ut være positivt for bruktbilverdien for Leaf.
Spørsmålet er om karosseri, interiør og drivverk forøvrig vil holde stand.

Etter 2,5 år og 76.000km er det hull i "gulvteppet", gulvmatter er utslitt, rust i lakken på taket og på dørene, rust ved festemekanismen for panseret etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA