Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva koster en fullspecet E-Up?

Startet av leaf-newbe, tirsdag 15. juli 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

svingen

Sitat fra: Larsj84 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:15
Noen som foresten vet om det er planlagt noe hurtiglader i Seljord ?

Det er jo på en måte ett knutepunkt mellom øst og vest på E134 - i tillegg til at det kommer endel trafikk sørfra opp hit som skal vestover - fra Porsgrunn Skien osv.

Det ligger ca. akkurat 10 mil fra Skien og Porsgrunn - og sånn sett vært ett ideelt sted for en hurtiglader for de som kommer sørfra.

Det ble søgt om støtte av grønn kontakt som det ble sagt her av en annen en men dem fikk ikke tilsagn på det.
(dem søkte både seljord og åmot) jeg svarte han nå og spurte hvor mye penger som dem søkte om,slik att man kan finne ut hvor mye som "mangler" da jeg syns det bør være mulig og hente litt penger både politisk og av lokale butikker. (har vært i dialog politisk alt i seljord)

kjørte selv nittedal->skafså i sommer og det var jo en spennende reise ;) med 2 voksne og 2 barn og full bil. (det her var før hurtigladeren på notodden)

Nittedal->Liertoppen (hurtiglade 4 min til 80%)
Liertoppen->Kongsberg (hurtiglade 15 min til 80%)
kongsberg->notodden (sein lade på 16a 1 time til 80%)
notodden->seljord (sein lade 16a 1 time til 70%)
seljord->dalen mens vi hilset på boren min (sein lade 16a 30 min)
dalen->skafså kom frem med 25% igjen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Teinemad

Hei!
Kan noen bekrefte at det er hurtiglader (Nissan Leaf) i Flekkefjord?
Har lest flere art om den, men den er ikke avmerket på kartet hos f.eks ladestasjoner.no
Skummet gjennom denne tråden, men fant ingenting.
Har planer om å kjøre Talgje-Lyngdal senere i påsken.
Nissan Leaf Nordic 2015

emil

Sitat fra: Teinemad på tirsdag 31. mars 2015, klokken 19:48
Hei!
Kan noen bekrefte at det er hurtiglader (Nissan Leaf) i Flekkefjord?
Har lest flere art om den, men den er ikke avmerket på kartet hos f.eks ladestasjoner.no
Skummet gjennom denne tråden, men fant ingenting.
Har planer om å kjøre Talgje-Lyngdal senere i påsken.

Det er hurtiglader der, men den døde i går og blir neppe fikset før over påske.

http://gronnkontakt.no/hurtigladeren-i-flekkefjord-er-ute-av-drift

Teinemad

Sitat fra: emil på tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:04
Sitat fra: Teinemad på tirsdag 31. mars 2015, klokken 19:48
Hei!
Kan noen bekrefte at det er hurtiglader (Nissan Leaf) i Flekkefjord?
Har lest flere art om den, men den er ikke avmerket på kartet hos f.eks ladestasjoner.no
Skummet gjennom denne tråden, men fant ingenting.
Har planer om å kjøre Talgje-Lyngdal senere i påsken.

Det er hurtiglader der, men den døde i går og blir neppe fikset før over påske.

http://gronnkontakt.no/hurtigladeren-i-flekkefjord-er-ute-av-drift

Ja, fant ut det samme.
Hurtigladestasjonen på Ålgård er muligens også ute av drift pga hærverk.
I teorien svært vanskelig å komme seg nedover Sørlandet da..
Nissan Leaf Nordic 2015

emil

Sitat fra: Teinemad på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:00
Hurtigladestasjonen på Ålgård er muligens også ute av drift pga hærverk.
I teorien svært vanskelig å komme seg nedover Sørlandet da..

Hadde planlagt tur i motsatt retning, fra sørlandet og til litt før Ålgård, men det kan være at turen avlyses og vi drar østover i stedenfor.

Har ikke hørt noe om CHAdeMO laderen hos Nissan-forhandleren i Egersund er fikset. Er den det kan det gå med knappe 11 mil mellom den og Lyngdal.

Teinemad

Sitat fra: emil på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:22
Sitat fra: Teinemad på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:00
Hurtigladestasjonen på Ålgård er muligens også ute av drift pga hærverk.
I teorien svært vanskelig å komme seg nedover Sørlandet da..

Hadde planlagt tur i motsatt retning, fra sørlandet og til litt før Ålgård, men det kan være at turen avlyses og vi drar østover i stedenfor.

Har ikke hørt noe om CHAdeMO laderen hos Nissan-forhandleren i Egersund er fikset. Er den det kan det gå med knappe 11 mil mellom den og Lyngdal.

Er laderen i Egersund også ødelagt? Det var greit å vite.
11 mil mellom Egersund og Lyngdal skal gå fint.
Kommer meg til Egersund også uten problemer. Starter fra Talgje (Finnøy kommune), så må nok lade litt i Sandnes etc. Men om den i Egersund ikke er operativ så har vi et problem.
Kan selvsagt ta den vanlige bilen, men.
Nissan Leaf Nordic 2015

emil

Sitat fra: Teinemad på tirsdag 31. mars 2015, klokken 23:00
Er laderen i Egersund også ødelagt? Det var greit å vite.

Sitat fra: heine.boergesen@gmail.com på mandag 16. mars 2015, klokken 11:54
Bortsett fra èn ladestasjon på Dalane bil i Egersund med påfølgende biltransport av falken så gikk turen som planlagt.
Ladestasjonen på Dalane bil fungerte til jeg fyrte opp AC for å få litt varme til reisen videre. Et HØYT smell lød fra laderen og en feilmelding kom opp i skjermen. Prøvde nødstopp av/på, men ingenting skjedde.

En rask telefon til forhandleren kan kanskje gi svar på status.


Teinemad

STATUS EGERSUND: Ikke operativ. Venter på del fra Japan. Usikker nå den er i drift igjen.
Greit å vite fra dere som tenker dere til/fra Stavanger-Sørlandet.
Ringte Dalane Bil i dag.

Etter det jeg kan se så er det da ingen mulighet for hurtiglading mellom Sandnes og Lyngdal, i og med at den i Flekkefjord også er ute av drift. Ca 154 km mellom Sandnes og Lyngdal. I grenseland.. :)
Nissan Leaf Nordic 2015

emil

Sitat fra: Teinemad på onsdag 01. april 2015, klokken 10:53
STATUS EGERSUND: Ikke operativ. Venter på del fra Japan. Usikker nå den er i drift igjen.
Greit å vite fra dere som tenker dere til/fra Stavanger-Sørlandet.
Ringte Dalane Bil i dag.

Etter det jeg kan se så er det da ingen mulighet for hurtiglading mellom Sandnes og Lyngdal, i og med at den i Flekkefjord også er ute av drift. Ca 154 km mellom Sandnes og Lyngdal. I grenseland.. :)

Har 135km fra Lyngdal til ankomststed, men på helt ukjente veier og noe under 80% etter lading i Lyngdal tror jeg ikke jeg prøver meg på turen denne påsken. Tilbaketuren med fulladet batteri før avgang hadde nok ikke vært noe problem.

Da blir det enten hytta eller en eller annen tur østover på oss.


Electrix

Er type 2 kontakten i Flekkefjord også ute av drift? Hvis ikke kan jo dette være en nødløsning mens man slår i hjel litt tid der, i hvert fall dersom man har 6,6 kW lader. Alternativt toppe opp til 100% på type 2 i lyngdal.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Zero-talent

Sitat fra: emil på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:46
Sitat fra: X-Trail på mandag 02. mars 2015, klokken 18:18
Kiwi Sandefjord skal komme.

Hvilken Kiwi i Sandefjord? Nær E18 eller nede i sentrum?

Edit:
Fant det vel ut selv: Kiwi Moveien.

Så litt avhengig av hvor man svinger av og på E18 blir det 2-4km ekstra kjøring. Så omtrent som Tønsberg, litt lengre enn avstikkeren til Kiwi i Holmestrand og akkurat innenfor hva jeg synes er akseptabelt. Samme gjelder forsåvidt også Kiwi Heistad, så dette begynner å bli bra nå.

Da har også GrønnKontakt Brokelandsheia kommet ut på hurtigladekartet

Nå hjelper det seg. KIWI Sandefjord og Larvik er på plass. Blir litt avstikker fra E18, men ikke verre enn at det går. Da gjenstår det bare å overbevise jobben om å sette opp en hurtiglader, så vi slipper krangle om ladeplasser der...
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Larsj84

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 16. april 2015, klokken 10:47
Sitat fra: emil på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:46
Sitat fra: X-Trail på mandag 02. mars 2015, klokken 18:18
Kiwi Sandefjord skal komme.

Hvilken Kiwi i Sandefjord? Nær E18 eller nede i sentrum?

Edit:
Fant det vel ut selv: Kiwi Moveien.

Så litt avhengig av hvor man svinger av og på E18 blir det 2-4km ekstra kjøring. Så omtrent som Tønsberg, litt lengre enn avstikkeren til Kiwi i Holmestrand og akkurat innenfor hva jeg synes er akseptabelt. Samme gjelder forsåvidt også Kiwi Heistad, så dette begynner å bli bra nå.

Da har også GrønnKontakt Brokelandsheia kommet ut på hurtigladekartet

Nå hjelper det seg. KIWI Sandefjord og Larvik er på plass. Blir litt avstikker fra E18, men ikke verre enn at det går. Da gjenstår det bare å overbevise jobben om å sette opp en hurtiglader, så vi slipper krangle om ladeplasser der...

Visste ikke det skulle komme en i Larvik?

Er denne operativ alt?

Isåfall hvor?

emil

Jeg har ikke sett eller hørt om noen Kiwi-lader i Larvik, ikke på kart heller annet enn Type2 på Meny Stavern. Det har tidligere vært planlagt hurtiglader et eller annet sted som sto på hurtigladekartet i fjor sommer, men denne har forsvunnet igjen.

Zero-talent

Min feil... Larvik er fortsatt uten, vet ikke helt hva slags kart jeg så på.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA