Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva koster en fullspecet E-Up?

Startet av leaf-newbe, tirsdag 15. juli 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Helenept

Noen som har testet strekning skien-bø-seljord-åmot/vinje ? Har hatt 2013modell leaf i 6 mnd nå og utsatt denne turen siden jeg fikk bilen pga. Rekkeviddeangst. Forhandler hadde heller ikke trua på at jeg kom fram pga stigningen.... Det er ca 13 mil så kanskje i drøyeste laget nå som kulda setter inn? Tenkte prøve meg imorgen, i verste fall får jeg parkere i seljord eller morgedal og bli hentet derfra så kan bilen stå på lading til jeg skal hjem igjen neste dag..
Satser på en hurtiglader i seljord etterhvert, det hadde vært perfekt!

hgs

Det er litt drøyt ja.
Om du har god tid kan du ta omveien om Nutheim (ca 2 mil ekstra t/r) og lade der mens du spiser lunch. Men du får kanskje ikke mer enn 3.6 kW i en Leaf med Type 2?

Ellers er det masse chuckokontakter i Bø som 'alltid' er ledige, men da må du legge inn 2-3 timers pause.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Helenept

Kom til seljord med 17km igjen på gom. Sludd/snø og -2 gjorde ikke akkurat kjøreforholdene bedre.... Endte med at jeg parkerte  i seljord og ble hentet derfra. Kaaanskje jeg kommer helt fram på en svært fin sommerdag ;)

svingen

hmmm rart du ikke kom lengre
ut fra http://www.jurassictest.ch/GR/ skal det gå fint men som du sier vinterdekk/sludd par - hjelper nok ikke på.
kjørte Nittedal->skafså med en ION hele familien i sommer, (26 mil på en dag var jo spennende med elbil med 15 mil uten hurtig lade mulighet) ble lade pause både på notodden (1 time sein lading) og seljord kroa (1 time sein lading) og 30 min hos broren min på dalen før jeg kom til skafså,så alt går med litt god tid ;)
tilbake igjen ble det 1 time på morgedal (ski museum veldig bra forøvrig) 1 time og se etter seljord ormen før vi kom til hurtigladeren på kongsberg.
har heldighvis 16a lade kabel til min ion så får ca 16% i timen så trenger ikke lade lenge før det fyller seg opp.

Det var forøvrig søkt om en hurtiglader i seljord men grønn kontakt fikk avslag av transnova,mente det ikke var så viktig rute og ikke mange som kjører der,hjelper ikke på trafikken att det ikke er hurtiglader eller får og si det silk,så ingen andre elbiler oppover jeg eller :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Zero-talent

Jurassictest har vel ikke klima lagt inn som variabel? Testa veien jeg kjører til jobb, og den stemmer godt med det jeg får til på en god sommerdag uten vind, med tørr vei og temperatur over 14 grader.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

koffeld

Sitat fra: nime01 på tirsdag 09. september 2014, klokken 15:38
Bra med laderen på Notodden!

Artig at man ifølge rekkeviddekartet skal kunne kjøre Notodden-Sauland-Gaustatoppen-Rjukan-Miland-Notodden på en lading med både Leaf, e-Up! og e-Golf. Blir jo heftig regenerering i nedfarten fra Gaustatoppen :P Hvem blir førstemann som prøver?


Så denne nå....

Jeg har hytte på Gaustablikk og brukte Leafen på de fleste turene dit i sommer.  Så jeg har vært både opp og ned fjellet mange ganger.

1000 meter høydeforskjell derfra og ned med 10% stigning ned til Rjukan bør jo gjøre sitt, men erfaringsmessig takler ikke Leafen all regenereringsstrømmen så det blir langt fra effektivt.  Hvis jeg startet på hytta med 60-70% batterikapasitet, var regenereringen ubetydelig halveis ned i bakken.  Prøvde jeg derimot med ca 40% lading, kunne jeg få nesten to streker (ca 15%) lading av regnereringen ned.  Opp brukte jeg typisk 3-4 streker.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

lettrus

Sitat fra: koffeld på fredag 12. desember 2014, klokken 11:38

1000 meter høydeforskjell derfra og ned med 10% stigning ned til Rjukan bør jo gjøre sitt, men erfaringsmessig takler ikke Leafen all regenereringsstrømmen så det blir langt fra effektivt.  Hvis jeg startet på hytta med 60-70% batterikapasitet, var regenereringen ubetydelig halveis ned i bakken.  Prøvde jeg derimot med ca 40% lading, kunne jeg få nesten to streker (ca 15%) lading av regnereringen ned.  Opp brukte jeg typisk 3-4 streker.

Hva gjør den med regenereringssenergien? Kutter regenereringen (slik at du må bremse) eller brennes den opp i en motstand siden batteriet ikke kan ta i mot?

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

X-Trail

Stolt eier av ELise♡

mortnbh

I dag 19. desember åpner det ett stort anlegg i Stathelle. Endelig blir den hvite elbilflekken ned mot sørlandet dekket.
Kjører en Peugeot Ion :-)

emil

Skal på tur fra sørlandet og teste den i morgen. Letter turen veldig da vi slipper semi-hurtig på Falkum. Så er det bare å håpe at de ikke er opptatte av folk som skal snylte gratis strøm...

smaug01

Har noen vært og sett om laderene står der? Sist søndag kjørte jeg forbi med dieseldyret og tok en titt men da var bare kablene på plass.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på fredag 19. desember 2014, klokken 13:32
Har noen vært og sett om laderene står der? Sist søndag kjørte jeg forbi med dieseldyret og tok en titt men da var bare kablene på plass.

Snakket akkurat med en fra Fortum (egentlig om noen andre ting) og han kunne ikke bekrefte noe som helst, han kunne heller ikke avkrefte det...

Beste må være om noen kan kjøre og kikke/teste eller at det kanskje dukker opp noe nytt i lokalavisene.

mortnbh

Dere som trenger Chademo i dag, kan stille dere bak i køen. Jeg vil være der ca kl 1830.  8)

Kjører en Peugeot Ion :-)

emil

Sitat fra: mortnbh på fredag 19. desember 2014, klokken 14:48
Dere som trenger Chademo i dag, kan stille dere bak i køen. Jeg vil være der ca kl 1830.  8)

Skal dit i beste/værste lørdagshandlerushet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA