Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått godkjent sprek elsykkel som moped?

Startet av abc, tirsdag 15. juli 2014, klokken 00:48

« forrige - neste »

abc

Som tittel sier.

Det kommer nok en ladeboks med bil i mitt eie. Kan boksen også benyttes til å gi Tesla strøm?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

abc

Hjertelig!

Da plasserer jeg boksen med hensyn til at det kan bli flere brukere  :)

edakcots

#3
Har jo selv Tesla fra før, men nå kommer det en ZOE i hus også, og der følger det med type 2 ladestasjon, så hvis eltilgangen i det gamle huset mitt er ok, så blir det 11kw i garasjen som dekker begge bilene:)

Ingen vits for Tesla eiere å kjøpe noe annet enn ZOE som bil nr2? De kan jo lade på samme måte så den medfølgende stasjonen til ZOE er jo bare fantastisk!
TMS og ZOE er i en egen klasse når det gjelder lading, så ZOE blir den nye folkebilen, både privat og også for kommunale innstanser, hjemmesykepleien, posten osv.
Testet igjen flere ganger og får ca 160 km hver gang på denne kule lille bilen. Det er med normal kjøring, så jeg skulle like å ha alle tilgjengelige elbilermerker nå for å teste de opp mot hverandre.
Slik jeg ser det har Nissan et solid forsprang, men de ligger ikke i toppen lenge hvis Renault virkelig jobber med å markedsføre dette riktig:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

abc

Du må vel ha 50 ampere (eller større) inntakssikring?

16 mil er lett tilgjengelig. Jeg ser 17, ett eller annet og bruker da bilen nøyaktig som enhver annen bil. Dog er det på guessometeret. I virkeligheten har jeg ikke kjørt bilen langt nok ned til å si at realiteten er bedre eller verre enn hva guessometeret sier.

Jeg må også få anbefale armlene! Hovedlyspærene bør byttes til Osram nightbreaker eller lignende.


Flips

Han vi kjøpte vår bil fra hadde kjørt fra Motor Forum Eidsvoll til et sted i Sverige på en ladning. Det var 182 km :D

edakcots

Du har rett ang armene. Det går heldigvis an å bestille og er ikke rare kostnaden.
Lys tenkte jeg ikke på, er de svake? Samme problemet har jeg i tesla'n også, rene stearinlyset foran. Men man kan jo bare kjøpe bedre pærer.
Husker ikke hva pæra het som jeg brukte på min gamle MB, men var fra Philips og gir over 100% bedre effekt. Det blir rene dagslyset og er verdt hver eneste krone!
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

abc

Lyspærene er dårlige ja. Bytt til + 100% fra phillips eller Osram. Det er helt kurant å bytte hovedlyspærene på denne bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA