Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 3G kobling nede

Startet av Storken, mandag 14. juli 2014, klokken 22:03

« forrige - neste »

Storken

Hei,

Kjøpte en brukt E-UP for to dager siden og er storfornøyd med kjøpet. Bilen er svensk og har gått litt over 4000 km.

Jeg har lenge vært interessert i elbiler, men brenner egentlig for kraftige elsykler - så det er mye nytt med å faktisk eie en elbil. Mine elsykler lader jeg til 90% og jeg lurer på hva maks cellespenning er ved 100% SOC i denne E-UPen?

Tesla er åpne mtp "geek facts", men det er ikke VW. Jeg studerer nå en master i Instrumentering, men har en bachelor i elektronikk bak meg - så jeg skal se hva jeg kan få ut av å koble meg på CAN-busen i bilen. Om noen har vært bak dashbordet eller vet om relevant informasjon fra andre som har prøvd lignende, legg igjen et svar :)

Garmin enheten kan brukes til å justere maksimal oppladning, er det noen som aktivt bruker den til det?

EV - Driver

Jeg lader alltid vår E-UP opp til 100%. Mener å ha lest at VW har lagt inn begrensinger for max og minimumsgenser når det gjelder lading av batteriene for å sikre lang levetid. Det vil være naturlig i og med at de gir såpass lang garanti på batteripakken.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Storken på fredag 27. juni 2014, klokken 11:52
Garmin enheten kan brukes til å justere maksimal oppladning, er det noen som aktivt bruker den til det?

Hallo og velkommen til klubben :)

Jeg bruker Garminenheten aktivt til å begrense ladingen. Den er programmert til å lade alle hverdager til 60% med avreise 06:20 og 100% med avreise 16:00.