Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fargevalg

Startet av Kapzx, mandag 14. juli 2014, klokken 14:19

« forrige - neste »

Kapzx

Heisann!

Lurte på om noen har kjørt strekningen Drammen - Sandefjord uten å ha ventet altfor lenge. (Tur-retur Sandefjord flyplass)

Har Leaf 2013 mod, som kjører ca 162 km.

Takk for alle svar :-D
Nissan Leaf 2012

smaug01

Burde gå helt greit. Som referanse bruker jeg ca 30% Holmestrand - Stokke som er 36km. Fra Gilde utenfor Tønsberg og mot Sandefjord går det sakte, oftest rundt 70kmt men ikke uvanlig med lavere fart. Er du usikker kan du jo bare stikke innom hurtigladeren ved gml. Gravdahl Auto og hurtiglade(før bommen inn til Tønsberg). Et kvarter på den begge veier så er turen i boks :-)
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

TorC

Husk at mye av veien (Drammen - Tønsberg) har 100 sone så du bruker mye strøm. I tilllegg så bruker iallefall jeg uforholdsmessig mye strøm Tønsberg-Sandefjord, selv om de siste 6 km nesten er fri rulling.  Det ble litt bedre etter at de la på ny asfalt, men fortsatt høyt forbruk. De gangene jeg har lite strøm pleier jeg å ta av ved Tønsberg og kjøre "gamle e-18". Da har jeg ofte klart å kjøre de ca 20 km fra Tbg - Sfj fra Low battery Warning, uten å få Very Low Battery Warning. Gamle E-18 har en del lavere fart, men også mindre strømslukende bakker.

Husk at det per idag ikke er noen hurtigladestasjoner mellom Tønsberg og Drammen. Så idet du passerer Tønsberg bør du være sikker på å kunne kjøre de siste 60 km i 100 sonen...

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

aljbarth

Kjører Tranby(Drammen) - Fokserød(Torp) som er ca 90km 5 dager i uken. Har ca 30 % på batteriet når jeg kommer til Fokserød nå om dagen. Da kjører jeg fartsgrensen hele veien , også 110kmt der det er det(120 på Nissan Leaf speedometeret). Du trenger kun 20 min på hurtig laderen i Tønsberg på veien hjem tipper jeg

Kapzx

Tusen takk for alle svar.

Det virker som om det funker tur/retur. Noen som forresten vet om det blir flere hurtigladere mellom Drammen - Sandefjord(Torp) og eventuelt når det blir mulig å benytte seg av disse?

Tusen takk! :-D
Nissan Leaf 2012

TorC

http://ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Som du ser er de fremtidige mellom Drammen- Sandefjord planlagt av Ishavsveien. Det blir neppe noe av med det første... (på godt og vondt).

Og vær advart: Jeg har ingen tro på at du klarer t/r Drammen - Torp med mindre du lader 1-2 timer på Torp, eller hurtiglader i Tønsberg. Høy fart sluker strøm. Jeg ville enten lagt inn en ladepause i Tønsberg på returen, eller lagt meg i 90 km/t i 100 sonen. Rent tidsmessig sparer du mest på å redusere farten.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

sven erik

legg deg i  90 km i stede for 100 0g 10  så greier du det har greid sandefjord drammen sandefjord med i miev  uten å lade

emil

Kommer jo litt an på hvor i Drammen du skal fra/til.

Men som en sammenligning klarer jeg Arendal - Kristiansand - Arendal  (140km) hvis jeg ligger i 80-90 i stedenfor 90-100 og slakker av enda litt i de værste oppoverbakkene, men fortsatt sånn at jeg ikke sinker annen trafikk unødvendig. Det som er viktig på slutten er å se på gjennværende batterikapasitet i % og ikke gjettometer eller "tankmåler". Hjelper også på om du vet hva forbruket ditt vanligvis er de siste 2-3 milene.

Uansett ville jeg i dette tilfellet tatt 15 minutter på hurtiglader i tønsberg

StineLeaf

Sitat fra: emil på lørdag 28. juni 2014, klokken 12:50

Uansett ville jeg i dette tilfellet tatt 15 minutter på hurtiglader i tønsberg

Hurtigladeren i Tønsberg er i ustand, står her nå og skal til Kristiansand. Står et skilt på døra om at Gravdahls auto har blitt Vestfold auto og flytter over gata 30/6, så tviler på at å fikse hurtigladeren er noen stor prioritering.
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

TorC

Da har du en LANG natt foran deg... Neste operative hurtiglader er jo først i Arendal... Håper du har planer om overnatting på veien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA