Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk som ikke støyer?

Startet av Frodeaasp, mandag 14. juli 2014, klokken 11:14

« forrige - neste »

Frodeaasp

Hei, har en citröen c-zero og lurte på om det var kommet hurtigladning på Dombås?
Kjørte over der i fjor sommer og ladet utenfor Statoil på vanlig fart.

TB

Finnes vel berre Tesla superlader på dombås pr. idag? Ingen CHAdeMO, som Japanske (og "Franske" ) biler treng.

tips er: http://ladestasjoner.no/ men, den er nede no, er nok snart oppe igjen...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Gordon Retriever

goggo forteller litt om sine erfaringer med lading i Dovre kommune i dette innlegget.

Jeg er ordentlig imponert over holdningen fra Dovre kommune: ;D
SitatJeg kontaktet servicetorget i Dovre Kommune og gjorde de oppmerksomme på problemet mht lading der, men fikk nærmest til svar at hvis jeg ikke hadde Tesla så var det mitt problem og ikke deres, og jeg fikk finne et annet sted å lade min elbil.

Caffe

Ankom Dombås kl 22 i kveld på vei til Trondheim i min Nissan Leaf, (japanbygget). Dette er fjerde gangen jeg kommer til Dombås siden jeg ble elbillist mai 2013. Tidligere har jeg ladet på disse boksene som goggo omtaler utenfor Moskus Grillen rett ved Statoil. Jeg har gått ut ifra at dette var offentlige ladestasjoner ut ifra tidligere innlegg her på forumet. Nå var boksene merket med at strømmen var koblet fra. Når jeg gikk inn for å snakke med betjeningen med jeg møtt med lite velvilje siden andre elbillister hadde tatt seg til rette og publisert på nett at dette var ladestasjoner og at boksene var blitt brutt opp. Jeg ble nå i villrede om hvor jeg skulle lade for å komme meg videre, men heldigvis fikk jeg lov til å lade i et stikk på veggen på Statoilstasjonen.

Dette er ikke siste gange jeg kjører forbi Dombås så jeg gikk for å undersøke litt om hva som fantes av andre muligheter. Snakket med betjeningen på Kiwi for å høre om de hadde hørt noe om hurtiglading og ja, de trodde at de kom til å få hurtigladere. Da er det bare å krysse fingrene.

Jeg må jobbe litt med hvor jeg kan lade de to neste gangene jeg kjører forbi Dombås i løpet av august.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

VigdisA

Merkelig at ladebokser blir stengt med påskudd om at folk hadde tatt seg til rette og brutt dem opp. Det burde jo heller få dem til å forstå at det er et marked for lading der siden folk er så desperate etter å få de opp. (Med mindre det er rent hærverk da)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

goggo

Sitat fra: VigdisA på søndag 10. august 2014, klokken 10:56
Merkelig at ladebokser blir stengt med påskudd om at folk hadde tatt seg til rette og brutt dem opp. Det burde jo heller få dem til å forstå at det er et marked for lading der siden folk er så desperate etter å få de opp. (Med mindre det er rent hærverk da)
Ikke så merkelig at de ble stengt egentlig, siden strømmen ble betalt av et lite privat firma.  Som sagt tidligere så har jeg snakket med eieren, og jeg blir ikke overrasket over at strømmen nå er kuttet. Det er nok ikke bare elbiler (meg inkludert..), men også bobiler som har tatt seg til rette her.
Det som er mere merkelig er at ikke kommunen eller turistnæringen har satt opp noen enkle punkter for saktelading.
Så vi får håpe på at Kiwi eller Statoil snart kommer på banen her, siden de begge er sentralt lokalisert på Dombås og begge viser interesse for hurtiglade markedet.

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

VigdisA

#6
Ok, ser den. Synd det ikke er noe der nå. Vet ikke om det har vært nevnt før, men på de fleste Tesla superladere legges det opp til at andre kan sette opp ladeløsninger for andre elbiler også. Kanskje det er veien å gå på Dombås?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA