Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min "idiotrapport" fra Stavanger lufthavn Sola

Startet av Elbilist79, søndag 13. juli 2014, klokken 18:50

« forrige - neste »

eadie

Hadde mye knirk i førersetet. Skikkelig knirking ved pådrag og inn/utstiging av bilen.
Ble oppsmurt av Tesla på service, og har vært bra etterpå.

Synes også høyre høytaler i døra har noe slarkelyder. Høres ved enkelte basslyder, spesielle frekvenser.
Tror rett og slett høytaleren er sånn. Ikke plastlokk eller slikt som knirker
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Hyperstress

Sitat fra: eadie på søndag 18. januar 2015, klokken 15:25
Synes også høyre høytaler i døra har noe slarkelyder. Høres ved enkelte basslyder, spesielle frekvenser.
Tror rett og slett høytaleren er sånn. Ikke plastlokk eller slikt som knirker

Det kanskje dekselet. Tesla fikser det med mer /større pakning.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

mj

Dette har jeg opplevd frem til nå.Har kjørt snart 22' siden 14/6
Belteknirk fikset med teip, kom tilbake og fikset med ny teip i Berlin.
Dirring i høyre dørhøytaler foran, fikset.
Knirk i soltak, fikset i Berlin. Ny og verre lyd på nytt sted etter 3 uker. Håper det fikses på service for denne er skikkelig irriterende.
Knirk i samtlige luftdyser, fikset i Berlin med teip.
Knirk i førerdør når arm hviler på, forsvunnet av seg selv.

Tror Tesla har lært mye av McGyver, han kunne og løse omtrent alle problemer med teip  :P

Men håper for Tesla sin del at de har fokus på disse tingene og hever interiørkavaliteten slik at de faktisk kan hevde seg blant premiumbilene.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

eadie

En ting til, knirk eller slark i hardplasten øverst på førerdør når man legger arm tungt på.
Altså ikke selve armlenet, men "dørskuldra"
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

arnkl

Eg har 30k no, og ingen knirking i interiør. Hadde ei periode litt knirk i B-stolpe, men enten forsvant det av seg sjølv eller så har Tesla fiksa det på 20' service. Det er i alle fall lenge sidan eg har høyrt noko. Så eg er godt nøgd med interiørkvaliteten i bilen min.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Muffinman

Sitat fra: eadie på søndag 18. januar 2015, klokken 23:58
En ting til, knirk eller slark i hardplasten øverst på førerdør når man legger arm tungt på.
Altså ikke selve armlenet, men "dørskuldra"
Tror det er slik på alle biler opp til et visst tidspunkt.

Sjøhyene

Hadde veldig irriterende og økende knirking i den luftdysa helt til venstre ved siden av rattet. Ikke alltid men kun på visse typer underlag. Tydelig at noe inni der resonnerte i et uheldig frekvensområde. Heldigvis fikset Tesla det kjapt ved å sette inn en ekstra pakning.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Djur1

Pano taket, jeg har hatt knirking derifra i ca ett år.

Tror det kommer fra selve luka siden knirking forsvinner om luka settes i vent modus. Jeg har selv prøvd å spraye silikon på pakningene men det funket ikke.

Det virker også som om det er noe fukt eller noe. Står bilen min i oppvarmet garasje en stund med luka åpen forsvinner knirkingen.

Dette er helt forferdelig irriterende.

Er det noen som har noen tips?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

ew

Joda, de eneste relle plagene jeg har hatt med min bil er knirking i setebelter og en mystisk klikkelyd i førersetet. Det spøkes med at det er katapultsetet som armerer seg på humpete vei... Bilen er inne til fiks nå, så det blir vel litt teiping og styr, og antakelig får de heller ikke vekk alt. Men litt bedre er bra nok, det er mye verre å bråke rundt i en eller annen lånebil.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Øyvind.h

Hadde litt knirk der setebeltet går inn i B-stolpen som forsvant av seg selv igjen. Det som er sikkert er at uten en putrende fossilmotor blir andre lyder mer fremtredende.

I dashbordet på en Golf jeg kjøpte var det en konstant tikke/knirkelyd fra en av dysene. Feilen var et motorisert spjeld som hadde hoppet av, og som derfor ble gående å surre konstant. Utbedring krevde total demontering av dash, og VW var egentlig ikke interessert i å gjøre det selv om bilen hadde garanti/reklamasjonsrett. Kunne presset det igjennom, men jeg fryktet at de/remontering av dash kunne gi nye lyder.
Og dieselknatringen maskerte lyden såpass bra at jeg aldri gadd å få reparasjonen gjennomført. Hadde jeg hatt tilsvarende lyd i Teslaen hadde jeg blitt gal.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Panotaket knirker av og til, men dette vet jeg skyldes snø på taket som smelter og det kommer fuktighet i mellom listene på panotak og bil, at. om det fryser på rett etter en vask. Når fuktigheten fryser knirker det tidvis heftig i taket. Åpner jeg taket litt etter at bilen har stått varm i 5-10min kan denne fuktigheten tørkes vekk, og knirkingen kommer ikke tilbake en god stund.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Djur1

Nå har jeg sjekket den bakerste gummilisten og den er tørr og hard. Smurte den med slilkon og da ble det stillere.
Tror den bør skiftes ved neste service.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA