Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forby dieselbiler i byer

Startet av NordicMaster, lørdag 12. juli 2014, klokken 18:31

« forrige - neste »

cairnz

de bytter radioen hvis du har skraping på dab-mottaket (for de med lydpakken)
Elbilist

FThorsen

Var inne i går i Drammen og fikk oppgradert ledningsnettet til å takle 16A ladning. Da oppgraderer de også SW til versjon 5.11 for å støtte 16A trefases ladning så da før du med det på "kjøpet" ;)

For de som fikk de tidligere bilene som sliter med "hvit korrosjon" fra sidespeilene kan få byttet disse gratis. Eller så kan man oppgradere til elektriske innfellbare speil for 5,000 kroner mot et sted mellom 15 og 17 tusen som dette egentlig koster.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

cra

Sitat fra: cairnz på torsdag 26. juni 2014, klokken 22:36

Er det denne som av og tilrefereres til som "sirkelsag" lyden? Jeg opplevde dette i går da jeg kjørte en strekning som antakeligvis har litt dårlig DAB-dekning. Et helsikkes spetakkel, og det virket som om det fulgte turtall/pådrag/regen til en viss grad.

Kunne også ønske meg at det var bedre skjerming i konsollet i midten slikat man kan levve en telefon der uten at det skal "biddibippe" i høyttalerne hele tida, og har lurt på om det går an (og evt. om det vil være hjelp i) å løfte opp teppet her (som er fastlimt?) og legge noe folie av ett eller annet slag under.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Milzit

Sitat fra: fthorsen på fredag 27. juni 2014, klokken 09:54
Var inne i går i Drammen og fikk oppgradert ledningsnettet til å takle 16A ladning. Da oppgraderer de også SW til versjon 5.11 for å støtte 16A trefases ladning så da før du med det på "kjøpet" ;)

For de som fikk de tidligere bilene som sliter med "hvit korrosjon" fra sidespeilene kan få byttet disse gratis. Eller så kan man oppgradere til elektriske innfellbare speil for 5,000 kroner mot et sted mellom 15 og 17 tusen som dette egentlig koster.
Jeg har min bil på Skøyen i dag. Timen ble bestilt for 3 måneder siden for å bytte til el. unnfellbare speil. I går fikk jeg mail om at det ikke var flere speil på lager og de viste ikke når det kom nye.

cairnz

Sitat fra: cra på fredag 27. juni 2014, klokken 11:48
Sitat fra: cairnz på torsdag 26. juni 2014, klokken 22:36

Er det denne som av og tilrefereres til som "sirkelsag" lyden? Jeg opplevde dette i går da jeg kjørte en strekning som antakeligvis har litt dårlig DAB-dekning. Et helsikkes spetakkel, og det virket som om det fulgte turtall/pådrag/regen til en viss grad.

Nei, dette er kanskje litt som god gammel vinyl-plate skraping.. akkurat som om det bygget seg litt "statisk" elektrisitet som knitret ut av og til. Med den nye tuneren er det helt stille, samt at den har litt bedre dekning (ramler ikke ut i starten og slutten av Nordbytunellen, men ramler ut på Son-tunellen).

I dårlige DAB-områder vil den ofte falle tilbake til FM (noe du ser med "FM LINK"-symbol i radio-appen. Jeg har skrudd dette av (settings, apps, media, use strongest frenquency (til off)). Hvis du vil ha sirkelsaglyd som følger turtall og pådrag er det bare å sette på AM-radioen :)
Elbilist

cra

Sitat fra: cairnz på fredag 27. juni 2014, klokken 12:13
Nei, dette er kanskje litt som god gammel vinyl-plate skraping.. akkurat som om det bygget seg litt "statisk" elektrisitet som knitret ut av og til.

Trur jeg har hatt dette av og til, men ikke på faste plasser det jeg kan huske. Får følge litt med når jeg har kommet gjennom alt det andre på USB-sticken.

I dårlige DAB-områder vil den ofte falle tilbake til FM (noe du ser med "FM LINK"-symbol i radio-appen. Jeg har skrudd dette av (settings, apps, media, use strongest frenquency (til off)). Hvis du vil ha sirkelsaglyd som følger turtall og pådrag er det bare å sette på AM-radioen :)

Får sjekke denne instillinga da, for jeg trur ikke den bytter av seg selv hos meg, i alle fall. Det har hendt seg at jeg bytter til FM manuelt når dette skjer, men om jeg kan få det automatisk så er kanskje det like greit. I alle fall hvis den klarer å finne samme kanal. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cairnz

Sitat fra: cra på fredag 27. juni 2014, klokken 13:13
Nei, dette er kanskje litt som god gammel vinyl-plate skraping.. akkurat som om det bygget seg litt "statisk" elektrisitet som knitret ut av og til.

Trur jeg har hatt dette av og til, men ikke på faste plasser det jeg kan huske. Får følge litt med når jeg har kommet gjennom alt det andre på USB-sticken.

Får sjekke denne instillinga da, for jeg trur ikke den bytter av seg selv hos meg, i alle fall. Det har hendt seg at jeg bytter til FM manuelt når dette skjer, men om jeg kan få det automatisk så er kanskje det like greit. I alle fall hvis den klarer å finne samme kanal. :)
Knitringen skjer ikke av og til, så ikke rart at man ikke legger merke til det like lett.

Når den hopper til FM har jeg i alle fall merket det - volumet går kraftig opp på FM-sendingen kontra DAB.

Uansett, nå er det bare velstand (så lenge det er DAB-dekning). :)
Elbilist

thea

Bytte av plastdeksel for takstativ til noen i mer solid utgave. Venter på disse....

NordicMaster

Sitat fra: thea på fredag 27. juni 2014, klokken 20:56
Bytte av plastdeksel for takstativ til noen i mer solid utgave. Venter på disse....

Er dette et ønske eller finnes det faktisk noen mer solide som man kan få i dag?

BMW850

Leste på TOCN eller TMFB at de utvikler noen nye i metall.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

thea

Hadde min bil inne på service i mai. Flere plastdeksler brukket. Fikk beskjed om at mer solide metalldeksler var på vei. Skal byttes gratis. Er derfor en utestående ordre (sammen med nye speil) på min bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA