Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forby dieselbiler i byer

Startet av NordicMaster, lørdag 12. juli 2014, klokken 18:31

« forrige - neste »

NordicMaster

Hei

Jeg skal ha bilen inn på service og skulle gjerne få gjennomført disse tingene som skal forbedres på bilen. Min liste så langt er ganske kort, men kanskje dere har noen forslag? (listen oppdateres fortløpende)

Bør

• 13A->16A med type2-kabel
  • Ekstra beskyttelse av batteriet under bilen
  • Problem med aluminiumskorrosjon i sidespeilene. Kan samtidig oppgradere til elektrisk innfellbare sidespeil til 5000ish
  • Ny schuko med pig tail
  • Bytte plastdeksel for takstativfeste når det er klart

Kan

• Gjøre setene mykere/fjerne del av en fjær
  • Bytte DAB-radio ved skraping i lyden
  • Bytte skjerm (?) (Gjelder biler levert i mars?)

krister461

En del biler (utlevert i mars?) har fått byttet infoskjermen med baksystemer grunnet en kjent feil. Riktignok gjør Tesla dette uoppfordret om det er aktuelt for din bil.

kjelsås1978

Ny schuko kontakt.  Nå med fleksibel " pigtail".

Leif1

De gjør også om setene litt hvis du har en bil produsert før februar i år.
(Og du spør om det.) Skal gi litt bedre sidestøtte. Skjønner godt at de ikke
reklamerer så hardt for det iom at det sikkert koster noen kroner. :)
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Gjør om på setene, er det snakk om å redusere hardhet/fjæring på sitteputa slik at man synker litt dypere i setet? I så fall styrer jeg unna, er vil ikke risikere flere bølger i skinnet. Men jeg kunne virkelig tenkt meg litt mykere seter, de er litt harde når timene bak rattet blir mange.

Leif1

Jeg prøvde å sitte i en ny som sto i butikken. Kjentes fint ut det.
En kan jo prøve siste generasjon "stopping" før en bestemmer seg. :)

Konvertitt fra S til X

ctr46

Sitat fra: Leif1 på onsdag 25. juni 2014, klokken 21:10
De gjør også om setene litt hvis du har en bil produsert før februar i år.
(Og du spør om det.) Skal gi litt bedre sidestøtte. Skjønner godt at de ikke
reklamerer så hardt for det iom at det sikkert koster noen kroner. :)

Jeg sa at jeg ikke var fornøyd med setene og fikk beskjed om at det kommer en fiks men det er ikke noe som er tilgjengelig pr nå. Hadde bilen inne i mai. Bil produsert i starten av januar.
85D

Leif1

De fortalte meg senest i dag at de skal prøve å få fikset det på mandag på min. Hvis de får tid. Er litt sent ute med å bestille jobben kan en si..
Konvertitt fra S til X

ctr46

Sitat fra: Leif1 på onsdag 25. juni 2014, klokken 22:14
De fortalte meg senest i dag at de skal prøve å få fikset det på mandag på min. Hvis de får tid. Er litt sent ute med å bestille jobben kan en si..

Da skal de få lov til å fikse min også! Får ringe de og høre.. Takk for svar :)
85D

eadie

Merkelig. Jeg spirte om når man kunne oppgradere til nye seter, slik Elon har sagt var mulig, når jeg var innom i Bergen nylig. Ingen der hadde hørt om den muligheten...

Jeg er langt fra fornøyd med setene. Dårlig støtte på sidene og under lår
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Leif1

Sitat fra: eadie på onsdag 25. juni 2014, klokken 23:20
Merkelig. Jeg spirte om når man kunne oppgradere til nye seter, slik Elon har sagt var mulig, når jeg var innom i Bergen nylig. Ingen der hadde hørt om den muligheten...

Jeg er langt fra fornøyd med setene. Dårlig støtte på sidene og under lår

Merkelig. Han jeg snakket med hadde prosedyren klart for seg, virket det som.
(Tesla Trondheim, servicemottaket) Der har de forresten en mann som virkelig er egnet til stillingen. Serviceminded og imøtekommende.
Konvertitt fra S til X

Bjoris

Jeg har de "nye" setene, du kommer litt dypere ned i setet,  men øvrige problem er ikke løst. Syns de er ok, største problemet er at ryggen ikke holdes på plass, dermed siger jeg mot høyre når jeg kjører, jeg er ikke spesielt liten heller...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BMW850

Har også de "nye" setene, synes rynkene i skinnet kom vel fort. Var der etter noen få hundre kilometer...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Pompel

Etter hva jeg har forstått har det vært snakk om to fikser for setene. Den første er den som nevnes her med å justere på fjæring slik at man synker litt mer ned i setet. Den andre er den som Elon har nevnt med nye seter, og denne tror jeg ikke er klar enda.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

NordicMaster

De som vil diskutere nye seter må gjerne gjøre dette i egen tråd :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA