Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Veihjelp av NAF/Falck etc.....

Startet av mecanica vergara, lørdag 12. juli 2014, klokken 00:30

« forrige - neste »

mecanica vergara

Ikke se i speilet og rist på hodet når du kjører forbi meg der jeg ligger i fartsgrensen.

Som mann med en liten dose testosteron i kroppen kan det fort bli litt vanskelig å holde tilbake når du sender sånne signaler. Og når du i tillegg kjører en Honda CB500 uten de helt enorme krefter var det umulig å ikke falle for fristelsen denne gang.

Så neste gang du provoserer på deg en Model S er det ganske sikkert at den vil kunne kjøre fra deg. For i dag ble du frakjørt av den slappeste modellen Tesla leverer. 


Det var selvfølgelig litt barnslig å la seg provosere. Men jeg holdt med selvfølgelig innenfor fartsgrensene ::)
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Lanber


Car-El

Som elbil-eier, MC-fører og drosje-eier (alle tre kan kjøre i kollektivfeltet) har jeg bare en ting å si: RESPEKT
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cairnz

Det er daglig så mange rare situasjoner at jeg begynner få virkelig lyst på et dashcam som tar opp.. spesielt hårreisende er det å se syklistene som kommer helt ufortrødent forbi når man stopper på rødt, og sykler framover som en fargeblind idiot.. det er nesten, bare nesten, så jeg håper det kommer en X5 i stor fart og skremmer syklisten litt..
Elbilist

Thomas Parsli

De ti årene jeg har kjørt elbil på E18 mellom Asker og Oslo har jeg aldri opplevd tullinger på motorsykkel!
Tullingene er jevnt fordelt mellom buss, taxi, elbil -og en del fossile naboer som plutselig må krysse kollektivfeltet.

Før minibussene ble kastet ut fra kollektivfeltet utpekte de seg som de største tullingene på E18.
En skulle tro mange av de kjørte Tesla i dag, men da har de isåfall endret kjørestilen radikalt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Hamiso

Sitat fra: cairnz på onsdag 25. juni 2014, klokken 08:51
Det er daglig så mange rare situasjoner at jeg begynner få virkelig lyst på et dashcam som tar opp.. spesielt hårreisende er det å se syklistene som kommer helt ufortrødent forbi når man stopper på rødt, og sykler framover som en fargeblind idiot.. det er nesten, bare nesten, så jeg håper det kommer en X5 i stor fart og skremmer syklisten litt..
Det er alltid "dei andre" som er idiotar i trafikken, er det ikkje? Aldri ein sjølv?
Det eg håpar (sjølv om elbilistane byrjar å bli ei svært stor gruppe), er at elbilistane skal markera seg som annleis enn fossilbilistane ved å vera korrekt og visa respekt og ro i trafikken, særleg overfor mjuke trafikantar. Og at me skal sleppa slike "fossilkommentarar" i eit elbilforum.
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

Lokführer

Er det virkelig så tvingende nødvendig for Teslaeiere å kjøre i bussfila? Har man en Lavrekkevidde-elbil, så skjønner jeg det, men en Tesla skaper bare sinne hos vår fossilbilister.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Øyvind.h

Sitat fra: Hamiso på onsdag 25. juni 2014, klokken 11:13
Det eg håpar (sjølv om elbilistane byrjar å bli ei svært stor gruppe), er at elbilistane skal markera seg som annleis enn fossilbilistane ved å vera korrekt og visa respekt og ro i trafikken, særleg overfor mjuke trafikantar.
Min tro på dette fikk seg et kraftig skudd for baugen tidligere i uken. Da hadde jeg en grå Tesla EL309XX bak meg noen kilometer på vei hjem. Han lå toppen ett sekund fra støtfangeren min på motorveien, og unnlot konsekvent å bruke blinklys.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjørn

Sitat fra: Hamiso på onsdag 25. juni 2014, klokken 11:13
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. juni 2014, klokken 08:51
Det er daglig så mange rare situasjoner at jeg begynner få virkelig lyst på et dashcam som tar opp.. spesielt hårreisende er det å se syklistene som kommer helt ufortrødent forbi når man stopper på rødt, og sykler framover som en fargeblind idiot.. det er nesten, bare nesten, så jeg håper det kommer en X5 i stor fart og skremmer syklisten litt..
Det er alltid "dei andre" som er idiotar i trafikken, er det ikkje? Aldri ein sjølv?
Det eg håpar (sjølv om elbilistane byrjar å bli ei svært stor gruppe), er at elbilistane skal markera seg som annleis enn fossilbilistane ved å vera korrekt og visa respekt og ro i trafikken, særleg overfor mjuke trafikantar. Og at me skal sleppa slike "fossilkommentarar" i eit elbilforum.

Det kan du glemme..! mod s tiltrekker seg menn m litt mer testosteron, enn andre..
Hadde elbilene fortsatt å surre rundt m 30-60hk så hadde nok denne utopien vært mulig en stund til..
Men heldigvis så er det ikke sånn..!

mecanica vergara

Sitat fra: Lokführer på onsdag 25. juni 2014, klokken 12:21
Er det virkelig så tvingende nødvendig for Teslaeiere å kjøre i bussfila? Har man en Lavrekkevidde-elbil, så skjønner jeg det, men en Tesla skaper bare sinne hos vår fossilbilister.
Da får jeg bare beklage på forhånd. Jeg kommer nok til å fortsette å kjøre i bussfilen når det er kø. I hvert fall så lenge det er lovlig.

Eller var kommentaren din ment som en spøk. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

cairnz

Sitat fra: Hamiso på onsdag 25. juni 2014, klokken 11:13
Sitat fra: cairnz på onsdag 25. juni 2014, klokken 08:51
Det er daglig så mange rare situasjoner at jeg begynner få virkelig lyst på et dashcam som tar opp.. spesielt hårreisende er det å se syklistene som kommer helt ufortrødent forbi når man stopper på rødt, og sykler framover som en fargeblind idiot.. det er nesten, bare nesten, så jeg håper det kommer en X5 i stor fart og skremmer syklisten litt..
Det er alltid "dei andre" som er idiotar i trafikken, er det ikkje? Aldri ein sjølv?
Det eg håpar (sjølv om elbilistane byrjar å bli ei svært stor gruppe), er at elbilistane skal markera seg som annleis enn fossilbilistane ved å vera korrekt og visa respekt og ro i trafikken, særleg overfor mjuke trafikantar. Og at me skal sleppa slike "fossilkommentarar" i eit elbilforum.

Det var ikke det jeg sa, jeg har aldri påstått at jeg er engelen i trafikken, selv om jeg prøver vise hensyn og whatnot. Det jeg sier her i denne situasjonen er syklisten som ikke bryr seg om at det er rødt lys, og sykler over krysset, noe som kan være risikabelt, i og med at kryssende trafikk har grønt lys, og det ikke sjeldent kommer ting kjørende i 45-50 forbi der. Det skal være fin reaksjonsevne blant alle for å unngå ulykker da.

Det samme gjelder han liggesyklisten som bruker sykle på mosseveien. I krysset ved Ulvøya syklet han forbi biler som stod og ventet, og motgående trafikk begynte krysse foran. I og med at han ligger er han veldig lite synlig, og det var bare centimetre fra at han syklet i bilen som da "plutselig" var foran han.. sykkelen stoppet i alle fall veldig raskt, men personen på sykkelen ramlet "litt av" .. bare flaks denne gangen.

Slike hendelser, uansett om det er med elbiler eller biler, busser eller tog, trikker eller t-bane, de er alle skumle å se på, og sikkert enda skumlere for de som er nesten-innblandet.
Elbilist

Leon

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. juni 2014, klokken 08:59
De ti årene jeg har kjørt elbil på E18 mellom Asker og Oslo har jeg aldri opplevd tullinger på motorsykkel!
Tullingene er jevnt fordelt mellom buss, taxi, elbil -og en del fossile naboer som plutselig må krysse kollektivfeltet.

Før minibussene ble kastet ut fra kollektivfeltet utpekte de seg som de største tullingene på E18.
En skulle tro mange av de kjørte Tesla i dag, men da har de isåfall endret kjørestilen radikalt.

Thomas

Har bare kjørt elbil fra Sandvika til Høvik, og bare i 2/3 år  ;), men har den helt motsatte oppfatningen! Ser nesten daglig motorsykler som nærmest har et eget kjørefelt mellom kollektivfeltet og nærmeste fossilbilfelt. Her kjører de forbi i god fart hver gang farten sakner litt, for eksempel ved et påkjøringsfelt(!). Er et under at det ikke skjer flere ulykker, men heldigvis begynner de fleste bilistene å bli oppmerksomme på dette "ekstra kjørefeltet". Motorsyklene er imidlertid lette å gjemme bort i dødvinkelen!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

elektrolux

Ingen grunn til at også MC skal være med å lage kø.

Det er da også helt lovlig å kjøre forbi kø. I Tyskland skal man likevel ikke kjøre raskere enn 25 km/t mer enn køen. Sikkert noe lignende regler i Norge.

Mange oppfatter dette som skremmende, men med litt mer aktiv speilbruk bør en passerende motorsyklist ikke komme som neon overraskelse.

Som motorsyklist setter jeg stor pris på at bilister som gir plass til motorsyklene.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Leon

Joda, det er kanskje lov å kjøre forbi hvis det er plass og kan gjøres på en trygg måte.

Et påkjøringsfelt der fossilbiler først skal flettes inn i kollektivfeltet, og deretter finne en ledig luke for å komme seg videre inn i lovlig felt, er definitivt ikke rett sted å gjøre en rask forbikjøring mellom to felter.

Å bli meid ned av en bil er ikke moro hverken for sykkelist eller bilfører...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

gbzdoc

Synes de fleste på motorsykkel passerer biler på en relativt trygg måte. Men når de kommer på hver sin side av samme bil samtidig lurer jeg litt på hva de tenker. Blir jo bingo hvem man oppdager først, og viker til siden for. Den andre får fort et speil å bryne seg på... :-/


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA