Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Veihjelp av NAF/Falck etc.....

Startet av TRM, fredag 11. juli 2014, klokken 19:54

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på fredag 27. juni 2014, klokken 21:50
Ser akkurat lik ut som den på Amfi Orkanger. Og sistnevnte har vel stort sett vært ute av drift siden den ble satt opp.

Lik den som står i Apenesfjellet i Fredrikstad også. Har stadig sett den lyse med farger jeg ikke tror den skal lyse med når ingen lader, men har ikke sjekket den ut veldig nøye. Har flere ganger sett servicefolk være der og fikse på den og hurtigladeren også. Jeg tror egentlig Fortum har vært uheldige i valg av leverandør. ABB hurtigladere og Type 2 stolper fra Mennekes (uten lokk!) hadde antageligvis gitt bedre odds for suksess...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Har ingenting å si. Har ladet totalt ca en time fra vanlig stikk ved butikk/kjøpesenter siden september og 26k km. Har enda ikke fått prøvd min type-2 kabel.. Lader hjemme (11kW) og på jobb.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

For å svare på topic: har ved noen anledninger tatt et måltid ved Amfi på Orkanger istedet for pølse på Shell pga den nevnte stolpen. Men siden den omtrent alltid er ute av drift er tilnærmingen å planlegge bedre slik at jeg kan kjøre rett forbi Orkanger i sin helhet.

Men når SC på Aspøya blir oppe og gå trenger jeg vel neppe å planlegge særlig godt heller.

SK901

For å svare på spørsmålet, antar jeg det dreier seg om butikker/kjøpesenter i nærområdet. Isåfall nei, jeg lader bilen hjemme.

Litt off topic:
Oppfordrer også andre EL-bileiere å IKKE ta p-plass med strøm om man IKKE skal lade. Gjør du dette - faller du automatisk i kategorien egoistisk drittsekk. Mulig noe aggressivt, men vi må tenke på de som er avhengig av disse stedene. 

Edit. Fjernet en gjentagelse.

Øggen

Sitat fra: SK901 på lørdag 28. juni 2014, klokken 17:02

Litt off topic:
Oppfordrer også andre EL-bileiere å IKKE ta plasser med p-plass med strøm om man IKKE skal lade. Gjør du dette - faller du automatisk i kategorien egoistisk drittsekk. Mulig noe aggressivt, men vi må tenke på de som er avhengig av disse stedene.

Helt Enig

Tuxedo

Enig her også, men med et forbehold:  At det faktisk er andre ledige parkeringsplasser.  Var en tur innom Storo kjøpesenter i dag, og det eneste som var ledig var en enkelt el-bil plass.  Ellers stod det biler og ventet på ledig plass overalt. Nå koblet jeg meg faktisk til laderen, men kun for å teste og melde tilbake på en annen tråd her hvor noen har hatt problemer med å få registrert nye ladeplasser i listen og på kartet, så det var egentlig unødvendig for min del.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA