Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Veihjelp av NAF/Falck etc.....

Startet av TRM, fredag 11. juli 2014, klokken 19:54

« forrige - neste »

TRM

 Merker på handlemønsteret mitt at jeg stadig trekkes mot butikksenter som tilbyr lading til bilen.

Andre som har endret handlemønster etter at de har fått seg elbil?

Mitt personlige "favorittsenter" er nå Slependen i Asker, hvor de i underetasjen til gamle SmartClub-bygget har Type2-lading (22kw) tilknyttet brede, fine parkeringsplasser. Har knapt vært der tidligere, men er nå stadig innom for å handle (og lade).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

xoop

Helt uten betydning faktisk. Tror ikke jeg hadde giddet å lade om jeg hadde stanset på en butikk som hadde lading en gang. Eneste grunnen måtte eventuelt være om jeg var helt i nøden.
Hvit P85, P19432

Asarin

Fortsatt en stund til jeg får bilen, men jeg driver allerede å sjekker etter parkering som er ekstra store på butikkene rundt om. Lading er sekundert, plass først.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Tuxedo

Har ennå tilgode å lade på et kjøpesenter. Selv Oslo-Strømstad tur/retur går jo helt fint uten lading med 85-batteriet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjørn

Selvsagt..! lader alltid der det er mulig, med hva som er mulig..  :P Kjøpesenter som tilbyr lading får mye goodwill fra meg..

cairnz

Hmm, bruker sette bilen på elbilparkeringen utenfor IKEA Uddevalla når vi er nedom og kjøper servietter. Ikke fordi jeg trenger de 28 kilometerne på batteriet som handlingen tar, men det kommer ofte noen nysgjerrige svensker bortom og lurer på det ene og andre.

Kan hende jeg "sniker" meg på ett rødt stikk på Nordby, men stort sett kun hvis jeg har < 100km igjen på batteriet og det ikke er midt på lørdag ettermiddag.

Ellers er det veldig sjeldent jeg orker drasse ut UMC for lading når jeg handler, det er mer pes enn jeg synes det er verdt, i de fleste tilfeller.

At et kjøpesenter tilbyr lading synes jeg er topp, og jeg er sikker på at andre har mer behov for det enn meg :)
Elbilist

Leif1

Bruker å sette i kontakten om det er ledig i kjøpesenteret hvor Tesla Trondheim har butikk.
Brede fine parkeringsplasser med et minimum av risk for parkeringsbulker.
(Hvis jeg har litt lite strøm vel å merke. Bor ikke langt unna.)
Batteriet er da så stort at en ikke trenger å tenke på det. :)

Ellers får kontaktene være i fred for meg, så de som virkelig trenger det får ladet.

Konvertitt fra S til X

OddB

For meg er det omtrent like langt å kjøre til Nordby som til Tøcksfors. Nå blir det bare turer til Tøcksfors pga bedre ladeopplegg. Ikke at det er 100% nødvendig å lade men de fortjener å få besøk pga innsatsen de har gjort med et utrolig godt gratis tilbud .
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bosse

Jeg harryhandler snus på Töcksfors (gratis 22kW) selv om jeg godt kunne klart meg til Nordby og tilbake uten å lade. Det er nok av samme grunn som OddB; de har gjennomført et godt tiltak som jeg støtter ved å bruke det, og jeg legger igjen flere tusen kroner i butikkene deres mot et par tiere i strøm.

Jeg handlet også en del på Strømmen Storsenter på grunn av 22kW-laderen der, men nå som den koster noe har det ikke blitt like ofte. Ikke at jeg protesterer på at de tar betalt altså, men noe av poenget med å ta den turen forsvant. Samme med McDonald's egentlig. Jeg spiste der oftere da jeg kunne tanke opp 10 kWh over et måltid og fri WiFi. Etter at ladingen begynte å koste noe så har jeg ikke svingt innom engang.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Hassan

Helt enig med Bosse, jeg er av de om mener lading burde være gratis overalt. utrolig synd at de tar betalt på strømmen og mc Donalds for det var de stedene jeg brukte som mine "hurtigladere". he he he. Nå gidder eg ikke å stikke innom noen av de og bruker de gratis trege  laderne på stovner senter. Jeg har alltid irritert meg over Nissan eiere som parkerer konstant på elbil parkeringer uten å lade og her om dagen var det sørenmeg en hvit Tesla på Stovner senter som hadde parkert der uten å lade. jeg sto og venta i ca 45 minutter men eieren kom ikke så jeg dro.

Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

cra

Jeg tar ikke opp en ladeplass hvis jeg ikke må, så etter at jeg henta Teslaen har jeg kun ladet hjemme, ed unntak av på destinasjon/hurtiglader på langtur. Jeg prøver likevel å favorisere steder som tilbyr lading hvis mulig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Car-El

Strøm skal være gratis?? E dokker så kjip?? No har dokker brukt flere hundre tusen på bil. Og noen har brukt nesten like mye på felger, lakkforsegling, solfilm, bilshampo og annet rææl. Så er det noen som mener at strøm (drivstoff) skal være gratis...   

Æ syndes måkene her i byen viser av og til mere moderasjon i sin grådighet enn enkelte her på forumet.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Kallisman

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 24. juni 2014, klokken 23:52
Jeg har dårlig med lademulighet hjemme.
Skal jeg har praktisk nytte av bilen, må jeg lade der jeg kan.

Jeg handler nå nesten utelukkende på steder som tilbyr lading.
Desto kjappere lading, desto oftere handler jeg der.
+1
Borettslaget der jeg bor har lagt ned forbud mot lading av elbil. De vurderer foreløpig om det er behov for lademuligheter, etter at jeg kontaktet styret i fjor vår.
Jeg bruker bilen i jobben, og må ha bra med strøm på batteriet i tilfelle jeg plutselig får noen lengre turer ut av byen. Butikker, kjøpesentre og parkeringsplasser med god lademulighet prioriteres, da jeg alltid lader hvis jeg kan. Strømmen Storsenter fikk noen besøk før, men de siste gangene jeg har vært innom har 22kw-stolpen vært opptatt.Ofte de andre også. Da har jeg reist videre og handlet et annet sted.
Jeg foretrekker Töcksfors av flere grunner, bl. a. lademulighet.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

cra

Jeg synes prinsippet med å "favorisere" de som tilbyr lading er en grei vei å gå for å vise at det fungerer å sette dem opp. Da vil kanskje flere tilby lading etterhvert, noe vi alle kan ha nytte av. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OddB

Gratis kaffe,  parkering og toalett er virkemidler/servicetilbud som trekker kunder.  Ser gratis lading som et tilbud på linje med disse. Det koster å bygge og vedlikeholde både parkeringshus og toaletter men ingen reagerer på at man kan benytte de gratis.
Selger man derimot BARE ladetjenester (og ikke burgere) må man jo få lov å ta betalt,  men man må da finne seg i å konkurrere med de som tilbyr samme tjeneste gratis.
(F.eks.  offentlige toaletter kontra en bensinstasjon )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA