Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rødt lys på ladekabel

Startet av snippet, torsdag 10. juli 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

snippet

Vi har tenkt å søke om midler for å få satt opp noen ladestasjoner i sameiet vårt. Derfor prøver jeg å skaffe til veie litt informasjon om hvilke lademuligheter som er tilgjengelig.
Utover Hordaland fylkeskommune sine krav ønsker vi å kunne registrere forbruk pr. bruker. Er det noen som har tips til løsninger eller leverandører som kan gi oss dette? Om noen har erfaring fra noe slikt er det enda bedre. Da vil jeg gjerne høre om det. Saltoboksene med RFID-løsning ser mest lovende ut foreløpig.
BMW i3 - Bergen

Louise

Sitat fra: snippet på mandag 23. juni 2014, klokken 19:20
Vi har tenkt å søke om midler for å få satt opp noen ladestasjoner i sameiet vårt. Derfor prøver jeg å skaffe til veie litt informasjon om hvilke lademuligheter som er tilgjengelig.
Utover Hordaland fylkeskommune sine krav ønsker vi å kunne registrere forbruk pr. bruker. Er det noen som har tips til løsninger eller leverandører som kan gi oss dette? Om noen har erfaring fra noe slikt er det enda bedre. Da vil jeg gjerne høre om det. Saltoboksene med RFID-løsning ser mest lovende ut foreløpig.

Hei. Jeg sitter og leter etter informasjon om denne støtteordningen på fylkeskommunen side sider da jeg som som styremedlem i et borettslag klargjør sak om elbillading til høsten. Finner ikke denne informasjonen. kan du vedlegge en link ?

Er, i likhet med deg, også svært interessert i andres erfaringer.

Sorskar

Hei!

Er i samme situasjon! :) Sitter i et sameiestyre, og lurer veldig på hvilke apparater som er bra og hvor mye vi får dekket/må betale selv.
Sort Nissan Leaf 2014. Levert 11.07.14
Kjørt: 47 km

Louise

Har vært i kontakt med Hordaland Fylkeskommune, og fått info om at søknadsfristen for støtte i år, gikk ut 30. juni. En ny støtteordning forutsetter at politikerne innvilger penger til dette, og da vil det bli lyst ut midler som det kan søkes på våren 2015.

For øvrig har jeg vært i kontakt med Scandinavian Electric her i Bergen. De har vært veldig imøtekommende og gitt utførlige svar iforhold sine produkter. Til neste styremøte tenker jeg å foreslå smart boksene med type 2 lading + schuko (mix bokser). De uten kabel kan brukes med RFID kort som enten har en forhåndsinnlastet kreditt, eller kun som tilgangskontroll (betale fast mnd pris). Tenker at dette vil gi mulighet for alle elbiler, da de bruker den kabelen som er egnet for hver bil, samt at hybridbiler kan lade med schuko.

Se for øvrig
http://www.scel.no/default.aspx?pageId=23

Knotten

Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

znaky85

Vår velforening/sameie har søkt til Bergen kommune, men internt rot det gjør at vi ikke for støtte der, fylkeskommunen har ikke midler. Hvilke flere steder kan man søke om støtte til ladepunkt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA