Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12V battery

Startet av Elmo, mandag 29. desember 2008, klokken 21:32

« forrige - neste »

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Catalyzator

Det skjønner jeg godt at de har   >:(  de svarer jo ennå ikke kunder
som har litt mere spørsmål enn fargen på bilen... *sukk*

Jeg har sendt ennå en purremeil med spørsmål så får vi se om de i det
hele tatt er interresert i å selge biler.....
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Elmo

#2
Aftenposten 14.desember
Elbilprodusenten Think er så presset på penger at det bare er noen dager om å gjøre før kassen er tom

Får håpe de "står han av".  Blir jo for dumt om de skal gå konkurs nå som de endelig har kommet skikkelig igang.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HHF

Det er vel ikke overraskende at de skulle komme opp i en slik situasjon når produksjonen og leveransen av biler har blitt utsatt såpass mye som det har. Det må jo nødvendigvis gå utover likviditetssituasjonen og naturligvis også økonomien resultatmessig. Håper allikevel man får til en løsning med myndighetene slik at vi ikke får full stans nå. Det er virkelig kritisk at man får bilen ut på veiene både her i landet og i utlandet slik at det kan "ta av" før man får for mange konkurrenter på banen også. Det lille forspranget Think har er gull verd!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

BRS

#4
http://e24.no/boers-og-finans/article2822927.ece

Skuffende av den rød/grønne regjeringen,
men de er nok mer opptatt av å snakke om miljø og tiltakspakker
enn å gjøre noe aktivt for miljøet eller redde arbeidsplasser.

Thinks problem er nok at det kreves en del kapital i forbindelse
med produksjons starten, noe som ikke er så lett å skaffe i
dagens finansmarked.

Når den Svenske regjeringen satser 28 mrd. på Volvo og Saab,
hvorfor kan ikke den Norske regjeringen hjelpe Think som
har et produkt som skal være fremtiden?


froland

#5
Hei! Nå har sosialistene muligheten  til å vise at de mener alvor, men det er vel som alltid at alle de andre må gjøre noe. Jeg kjenner ikke en fra sv som kunne tenke seg å kjøpe elbil. Jo det kunne de hvis den fungerte som en vanelig bil. Men la oss håpe at de tar til fornuft når de ser at alle andre bilproduserene land gjør det samme. Og til deg som ikke får svar.
SitatDet skjønner jeg godt at de har  de svarer jo ennå ikke kunder
som har litt mere spørsmål enn fargen på bilen... *sukk*

Jeg har sendt ennå en purremeil med spørsmål så får vi se om de i det
hele tatt er interresert i å selge biler.....
Det kan ikke nytte å kontakte Think, du må snakke direkte med forhandler i Sandvika. Petter Hummel svarer greit på alle spørsmål. Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

corvette

Jeg tipper problemet er at Think er et privateiet AS eiet av noen av de rikeste mennene i Norge (Stordalen, Hagen osv).
Jeg forstår godt at det kan være vanskelig for politikerne å bruke skattepenger på å "redde" et selskap eiet av disse.
Løsningen må bli å la det konke, for at staten deretter tar over.
Hvis ikke blir nok nye Thinken fort et samleobjekt av de sjeldne, slik som de fleste andre el-bilene....
Men fin er den, løp og kjøp! De av dere som venter på servo og 4 seter må jo gjerne gjøre det, men det spørs om Think lever så lenge.... Servo er totalt unødvendig på den lille bilen, og 4 seter er i beste fall en nødløsning, det er bare å sette seg i en toseter og se bakover, ikke plass til stort av seter der. Det må være for å transportere særdeles små barn, og vil man egentlig ha dem sittende 10 cm fra der det smeller hvis man blir påkjørt bakfra? Ikke mye deformasjonssone bak de setene....
John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Catalyzator

Sitat fra: froland på søndag 14. desember 2008, klokken 14:18
Det kan ikke nytte å kontakte Think, du må snakke direkte med forhandler i Sandvika. Petter Hummel svarer greit på alle spørsmål. Hilsen Froland

Hun som jeg fikk svar av forrige gang het Jill.F.Nordby så jeg sendte meilen til
henne nå så får jeg vente å se litt til ifall hun svarer eller videresender til rett
person på feil plass  ...  Jeg er jo litt i tvil og har vel egentlig mye mer tro på og
ikke minst tillitt til BuddyFabrikken for min del men " ingen vet hvor haren hopper " ...  ;D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

HHF

Til Catalyzator: Jeg har også dårlig erfaring med mail til Think - tar lang tid der, så jeg tror du skal løfte opp røret på telefonen og ringe istedenfor. Forøvrig tror jeg 8 av 10 norske selskaper er sløve på mail. Har prøvd så mange "kontaktskjemaer" på virksomheters nettsider uten å få noe svar at jeg etterhvert blir ekstremt positivt overrasket når det kommer noe svar fra slike...

Vedrørende myndighetenes muligheter for å hjelpe Think - det er bedre å finne en løsning med kapitaltilførsel mot eierandeler enn å la det hele gå konk med alt det slike ting fører meg seg av problemer. Det å kaste en masse "gratis penger" inn i et selskap med søkkrike investorer ser jeg kan bli vanskelig, så her må man tenke annerledes. Kanskje man skal vurdere å ha et slikt selskap med stor statlig eierandel i oppstartsfasen, rett og slett fordi det er å ta ansvar for å bygge en miljøriktig industri her til lands?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Cobos

Utifra de artiklene virker det som Think sliter med å få lån til å finansiere sin ekspansjon. Det er jo faktisk noe staten kan trå til med hvis de vil. Jeg er enig at i å la Think gå overende IGJEN virker rimelig tåpelig når de faktisk har en kurrant bil klar til salg. Dette er faktisk riktig tidspunkt å lansere en elbil på, man får opp volum og fjerner barnesykdommer nå som det er rolig og er klar til stor ekspansjon såfort det er mer etterspørsel.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Studleif

Hva blir følgene for oss som Thinkeiere om selskapet skulle gå konk?

corvette

Uklart, men forhåpentligvis kjøper noen konkursboet og overtar.

Blir som badeland det, de er ikke lønnsomme før etter 3-4 konkurser hvor siste eier kjøper 150 millioners investeringen for 5 mill....

studleif; hvorfor er Thinken på verksted?

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

espen

Jeg forstår ikke hvordan en norsk regjering, uansett farge, kan forsvare å ignorere norsk miljøvennlig og fremtidsrettet bilindustri. Det vil i så fall være oppsiktsvekkende på bakgrunn av at:

1. "Alle andre" bilprodusenter får støttepakker.
2. Norsk bilindustri er den mest fremtidsrettede i verden.
3. Den norske stat på den annen side investerer stort i oljeutvinning gjennom StatoilHydro.
4. Den norske stat kjøpte nylig en stor del av oljeserviceselskapet Aker (til blodpris).

Så jeg tror det kommer penger, i en eller annen form. Vi får bare håpe det skjer raskt nok.

Studleif

Grunnen til at den er på verksted står det om i "kvalitetsfølelse" strengen. Lurer på om jeg er den eneste som har hatt problemer med bilen min. Burde kanskje vært en egen streng som heter "Gode og dårlige erfaringer med bilen" eller noe. Nysgjerrig på hvilke utfordringer/problemer andre møter...

GotMeTeslaMS

#14
Bilbransjen er vanskelig. Spesielt når man satser så tungt som det Th!nk gjør. Men, når staten satser masser av penger på klimatiltak i Brasil, så synes jeg de kan hjelpe norske Th!nk også.

Er allikevel optimist og tror at Th!nk vil overleve. De har bygget opp så mye kompetanse og erfaring på miljøvennlig bilteknikk. Vi trenger både Th!nk City og OX (eller hva som måtte bli neste modell fra Aurskog) i fremtiden.

Tenk om staten satset 28 milliarder på Th!nk og Buddy, slik svenskene planlegger for Saab og Volvo, da kunne vi nok ha sett frem til mange spenstige norske el-bil modeller de neste årene.

Good luck Th!nk!


Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA