Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12V battery

Startet av Elmo, mandag 29. desember 2008, klokken 21:32

« forrige - neste »

ilmarw

Kom igjen, da, sånne spekulasjoner tatt ut av luften tjener ingen. Det er forøvrig min mening som privatperson, ikke moderator.

ilmar
Polestar i bestilling

HHF

Jeg glemte vel kanskje et  ;). Jeg aner selvfølgelig ikke hva Hauge og Co gjør og spekulerer egentlig ikke i det heller. Sleivete kommentar som mest var ment humoristisk, men om det virker støtende trekker jeg det selvfølgelig umiddelbart tilbake. Er jo i bunn og grunn bare misunnelig på de som har råd til en Tesla   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

froland

Hei på dere! Jeg kan ikke forstå at det er et overtramp å kommentere innkjøp av en Tesla til 750.000 NOK. Jeg er enig med alle som har skrevet om frværet til alle som burde bry seg nå. Alt fra sosialister til velfødde miljøvernere. Så jeg er enig med deg HHF. Så blir noen støtt av det som du skrev, må de kanskje ta en samtale med  Kristin og Fredrik.  Regards Froland ;D
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

ilmarw

Jeg er ikke støtt, ironi formidles imidlertid ikke altidd like bra skriftlig :P

Back to topic...

ilmar
Polestar i bestilling

BRS

Jeg håper det er tillat å være kritisk til Bellona her.

Etter min mening burde Bellona ha vært på banen for å støtte Think.

Catalyzator

Det er LIKE VIKTIG å støtte Tesla som å støtte TH!NK  ! 

Hadde jeg hatt råd så hadde jeg jaggu kjøpt en Tesla selv og jeg hadde påberopt meg å gjøre det i miljøets grønne ånd. Tesla er et godt bevis på at DET GÅR AN ! og dette bør flere få øynene opp for og kanske nettopp at noen seriøse grønne mennesker (Nei... ikke marsboere  ;D ) gjør dette vil åpne for at vanlige folk faktisk ser at det finnes tekniske løsninger som gir fullt fungerende biler i praksis.

Tesla har jo dessuten en Sedan på programmet også og selv om prisen er høy så vet vi at dette kan endres med høyt produksjonstall. STØTT TESLA og se det possitive. Ikke gjør som "mannen i gata" gjør mot oss el-bil-entusiaster å døm alt nytt og fint rett i grøfta....

TESLA ER RÅFIN   ;D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

BRS

#51
Sitat fra: Catalyzator på onsdag 24. desember 2008, klokken 12:47
Det er LIKE VIKTIG å støtte Tesla som å støtte TH!NK  ! 

Hadde jeg hatt råd så hadde jeg jaggu kjøpt en Tesla selv og jeg hadde påberopt meg å gjøre det i miljøets grønne ånd. Tesla er et godt bevis på at DET GÅR AN ! og dette bør flere få øynene opp for og kanske nettopp at noen seriøse grønne mennesker (Nei... ikke marsboere  ;D ) gjør dette vil åpne for at vanlige folk faktisk ser at det finnes tekniske løsninger som gir fullt fungerende biler i praksis.

Tesla har jo dessuten en Sedan på programmet også og selv om prisen er høy så vet vi at dette kan endres med høyt produksjonstall. STØTT TESLA og se det possitive. Ikke gjør som "mannen i gata" gjør mot oss el-bil-entusiaster å døm alt nytt og fint rett i grøfta....

TESLA ER RÅFIN   ;D

Tja.

Think er nok bedre for miljøet enn Tesla.

Think er grei bil nr 2 som ikke koster så mye, og som produseres i Norge.
Det blir for dumt hvis man skal støtte Tesla, mens Think går konkurs.

Foreløpig så er Tesla en dyr high tech bil, for spesielt intresserte.

Poenget mitt er at Belona burde ha vært på banen og lagt press
på myndighetene slik at Think fikk den nødvendige støtten de trenger
før det er for sent.


EL-Piano

...bare for å returnere til det opprinelige tema. Jeg snakket med Røhne og Selmer 23/12, og selgeren sa det forhåpentligvis ville komme noen avklaringer i løpet av dagen i forhold til driften fremover. Jeg har ikke funnet noe om dette på nettet. Har noen andre fått med seg noen nyheter om Th!nk i jula?

Jeg har en bil så og si i lomma, men skulle selvfølgelig gjerne hatt en avklaring før jeg betaler 220000 for en bil hvor fabrikken kanskje legger ned straks de har mottatt innbetalingen fra meg...

:-\
Nissan Leaf kjøpt juli-12. 8300 km pr 1/1-13
Tidligere: Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant opp på E18 april-12, 32000 km
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003, 35000 km

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

El rayo

Maken til negativ journalistikk skal man lete lenge etter: bare 1 person (på Romerike) har kjøpt Th!nk i hele år! Lurer på hvor mange bilmerker som ikke har solgt en eneste bil på Romerike. Bare til info så startet produksjonen 27/10. 100 før-produksjonsbiler til testing var laget før det.

Les Hens sin post #38 i denne tråden om igjen, den er verd det.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

#55
En liten økonomisk/juridisk nøtt:
Hvis Think ikke skulle komme igang igjen, hvordan vil leieavtalen og batterigarantien håndheves?
Så vidt jeg har forstått er Think ansvarlig for garantien på batteriet, men det økonomiske er overtatt av et finansieringsselskap.
Hvis garantien bortfaller, hva så med økonomien?

Uansett, de som har fått sin nye Think har fått en bil som er et samlerobjekt av dimensjoner!
En Ford Edsel kan idag selges for mange ganger nybilprisen uansett stand. Den ble bare produsert i et par tusen eksemplarer.

Av samme grunn vil det være en dødssynd å hugge en av urthinkene, snart vil en bil med papirer være gull verdt uansett stand, fordi antallet produserte biler bare er ca 1000 stk, og representerer et stykke motorhistorie!

Og om Think blir borte, vil det alltid finnes kompetanse og deler for å holde bilene i gang.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

el nino

Ja, dette henger jo sammen----uten garanti fra Think om f. eks. nytt batteri når dette blir nødvendig,----- ingen leieavtale. De klør seg nok i hodet hos Siemens om dagen. :o Men en som kan svare på dette, er nok hr. Gadsbøll hos Røhne og Selmer. Det var han som fikk forhandlet fram den nye leieavtalen. :'(

froland

Hei! Jeg fikk faktura på batterileie i dag. 1313 KR for en mnd. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

el nino

Du kan jo ringe/skrive til Siemens og spørre hvordan det forholder seg før du betaler-----

elox

Sitat fra: froland på tirsdag 30. desember 2008, klokken 11:11
Hei! Jeg fikk faktura på batterileie i dag. 1313 KR for en mnd. Froland

Ja, da har du vel også fått et fakturagebyr på kr 75,-?   ;)
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA