Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12V battery

Startet av Elmo, mandag 29. desember 2008, klokken 21:32

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

#15
Think skal ha en pressekonferanse i dag kl. 17.00
(Utsatt fra kl 14.00 grunnet styremøte før pressekonferansen)

Håper de har noe positivt å komme med, og håper å se både Handelsminister og Samferdselsminister....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

HHF

Virkelig kjedelige greier! Får inderlig nå håpe at noen forstår alvoret og kommer på banen før dette dør igjen. Som tidligere sagt, kan man jo ikke bare dele ut penger uten videre til Think selvom de trenger det, da dette naturligvis vil være ugreit i forhold til f.eks andre elbilprodusenter osv som i så fall har like mye retten til slik støtte. Men et solid eierskap ville nok ikke være helt dumt i disse tider, så får vi se hva storinvestorene sier til det - dette er jo selvfølgelig også en kamp om pengene fra deres side ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

Lynet

Hva skjer med batterileieavtalen hvis fabrikken går konkurs?

Er det noen som har siste utgave av avtalen og kan finlese denne?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Håvard

#20
Sitat fra: Lynet på mandag 15. desember 2008, klokken 19:47
Hva skjer med batterileieavtalen hvis fabrikken går konkurs?

Er det noen som har siste utgave av avtalen og kan finlese denne?

Jeg fikk min nye Think City forrige torsdag. Sendte samme spørsmål til Sjur Heglund hos Think nå i ettermiddag og fikk følgende svar tilbake:

"Vi er optimistiske i forhold til løsninger..
Siemens Financial sørger for at man har tilgang til batteri gjennom batteriavtalen. Samtlige underleverandører vil bestå og forhandlerapparatet sørger for tilgang til bl.a service, tilsvarende som for forrige generasjon A266"
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

sveander

Dette er trist ja

Nå ser det ut til at regjeringen sitter helt stille.

Når det gjelder kontrakten man har inngått så er vel den ikke med Think , men med en forhandler, eller ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Laban

Are Slettan i NA24 er ikke så veldig positiv til å redde Think:

La Think dø:   http://areslettan.blogg.no/1229398448_la_think_d.html
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Ser mørkt ut.

Staten burde godt inn som hovedaksjonær, eller kjøpt de bilene som skal til til eget bruk.

Ser ingen grunn til at staten bør forvente avkastning de første årene. Vi trenger kompetansen, og arbeidsplassene denne bedriften har.

Dersom dette virkelig er slutten blir dette en samlerbil av de sjeldne.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Nå melder LO seg også på i kampen! Sjelden jeg heier på dem, men akkurat nå har de min backing ;-)

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=555554

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Catalyzator

Sitat fra: HHF på tirsdag 16. desember 2008, klokken 16:44
Nå melder LO seg også på i kampen! Sjelden jeg heier på dem, men akkurat nå har de min backing ;-)


  :)           TILTREDES    ! 

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Cobos

Nå ser det endelig ut som investorene begynner å røre på seg... Det slår meg at de burde jo være de som er mest redd for at noe skal skje med Think, går de under er det jo deres investeringer som blir nullet ut. Uansett, se her.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Schled

Noen som vet noe mer om dette?:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=555585

Synes hele greie begynner å minne litt om et pr. stunt.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

ravn

Jeg er iallefall glad for at jeg hoppet av ventelista og heller kjøpte meg en Ranger :)

Men jeg skjønner fremdeles ikke helt hvordan de kunne bomme så kraftig på tida.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

#29
Porsche trenger sårt en miljøvennlig bil i porteføjen sin. Kan det være dem som overtar slik Ford i sin tid gjorde.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA