Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk og gummimatter

Startet av Bjoris, torsdag 10. juli 2014, klokken 07:56

« forrige - neste »

MGI

Når vi først skal begynne å bli mer avansert enn den vanlige bileier: hvordan prikker er det? Er det synlig sorte prikker? I så fall kan du bruke Prickbort. Er det usynlige prikker er det mest sannsynlig metallpartikler. Da kan du spraye på så mye Prickbort du har råd til uten at det hjelper. Da må du gå til innkjøp av Iron-X eller tilsvarende produkt. Men da MÅ du polere og vokse området på nytt!
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

petersv

Sitat fra: MGI på onsdag 23. juli 2014, klokken 13:42
Når vi først skal begynne å bli mer avansert enn den vanlige bileier: hvordan prikker er det? Er det synlig sorte prikker? I så fall kan du bruke Prickbort. Er det usynlige prikker er det mest sannsynlig metallpartikler. Da kan du spraye på så mye Prickbort du har råd til uten at det hjelper. Da må du gå til innkjøp av Iron-X eller tilsvarende produkt. Men da MÅ du polere og vokse området på nytt!

Ikke polere vel...

krister461

Sitat fra: MGI på onsdag 23. juli 2014, klokken 13:42
Da må du gå til innkjøp av Iron-X eller tilsvarende produkt. Men da MÅ du polere og vokse området på nytt!
Iron-X er nyttig på metallpartikler ja. Men at man MÅ polere og vokse på nytt høres voldsomt ut!

Vil tro du kan nok fint benytte Iron-X evt. Bilt-Hamber Korrosol en gang i blant uten at verken voks eller glans forsvinner.

BjornLo

Teslaen har her i gården fått flere vask siden april enn den forrige bilen fikk i hele sin 4-årige karriere. Kona er overbevist om at jeg har blitt sprø, og naboene begynner å få en misstanke. Spørsmålet melder seg: Kan man vaske bilen for mye? Sliter det nevneverdig på lakk, eller skal det voldsomt mye vask til? (seriøst sprsm)

Jeg bruker følgende metode (plukket opp på forumet her):

- Evt. avfetting.
- Spyling med HT
- skumming
- Spyling
- Håndvask med vaskehanske
- Spyling
- Tørk med mikrofiber.

Fungerer knallfint for en vanlig (?) bileier. 
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

E_S

Bare å vaske i vei! :) Håndvask når man har peiling på hva man driver med er harmløst :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

krister461

Sitat fra: BjornLo på fredag 01. august 2014, klokken 16:36Kan man vaske bilen for mye? Sliter det nevneverdig på lakk, eller skal det voldsomt mye vask til? (seriøst sprsm)
Det som sliter mest på lakk eller voks/forsegling som ligger over lakken er kraftig avfetting. Bruker du f.eks. utblandet Surfex HD og en sjelden gang Prickbort så har du en effektiv og skånsom og kombinasjon. 

BjornLo

Takk E_S og krister461!

Da fortsetter jeg å holde bilen ren og pen.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA