Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Anbefalt ekstrautstyr?

Startet av MrG, torsdag 10. juli 2014, klokken 00:28

« forrige - neste »

MrG

Hvor mange av dagens model S eiere vurderer eller har bestemt seg for å bytte til model X når denne kommer ? 

frekri

Tror det blir nedtur for de som bytter. Du vil jo miste den gode kjørefølelsen siden det er SUV.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

BMW850

Tungvint med måkedører i dette landet her, kurant i California sikkert :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Veggen

Helt uaktuelt!
Bytter da ikke en lekker sportssedan med en klumpete SUV.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

akseln

Kiefer

Hos os venter konen kun på at X kommer, så hun kan skifte sin MB ML ud med en elbil.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Muffinman

Beholder S og kjøper en til. Liker ikke SUV``er. Og av alle sistnevnte synes jeg ikke X er spesielt attraktiv.

Epleskreller

Vurderer det, syns ikke det er noen krise med falkevingene. Liker høyere bil og hengerfeste. Kunne da blitt helelektrisk med en liten elbil ved siden av.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sigurdi

Går direkte til X, siden S ikke passer vår bruk. :-)
Det manglet i undersøkelsen, men er kanskje med vilje pga header.

Falcon dører er bare et pluss, (vant med skyvedører), måker alltid taket før bruk, de få gangene bilen har måttet stå ute om vinteren og det faktisk har snødd. :-)
Sette klima på god temkperatur i god tid før kjøreturen starter, så blir det nok ikke så stort problem å få snøen av heller, de få dagene dette faktisk blir aktuelt. ;-)
Har ikke brukt skiboks siden midten av 90 tallet, men en liten henger til å kjøre hageavfrall/søppel er ofte i bruk. 

Men heldigvis er det ulike behov og ønsker, ellers hadde jo absolutt alle hatt samme bil og det hadde blitt noe kjedelig. :-)

Look: X er et par hakk lekrere, en Containeren vi kjører rundt med i dag.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

tessy

X er interesant, men helst uten måkevinge dørene, og ønsker ikke bestille en X-enda dersom det kommer mva i mellomtiden, plutselig sitter en der med en bil som egentlig koster 150-200.000,- mer enn antatt, og da blir det vel dertil vanskelige å bli kvitt den også.. 

Sjøhyene

Hengerfeste er egentlig det største argumentet for X vs S for meg. Men har gjevnt over ikke noe sans for SUV``er. Liker ikke hvordan de føles å kjøre.
Men for all del tror jeg X blir en ekstremt god SUV. Hadde jeg hatt en hytte på fjellet jeg ofte besøkte hadde jeg helt sikkert valgt X forran S. Kommer jo til å bli den ultimate hytte bilen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

paalv

S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Lokführer

Hvis jeg får solgt model s for en noenlunde grei pris, så skal modell x vurderes. Har ikke råd til enda dyrere bil, selv om 4x4 og krok frister. Hvis den kommer uten speiler, så kan Tesla notere seg nok et kvantesprang innen bilhistorien. (Ok da, Kvantesprang er å litt hardt i...)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

janmb

Sitat fra: frekri på mandag 23. juni 2014, klokken 12:46
Tror det blir nedtur for de som bytter. Du vil jo miste den gode kjørefølelsen siden det er SUV.

Jepp. En SUV, selv Tesla sin, vil aldri ha kjøreegenskaper jeg orker å leve med.

Sitter altfor høyt i TMS som det er...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA