Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i remote app

Startet av edyrli, onsdag 09. juli 2014, klokken 15:34

« forrige - neste »

edyrli

På fredag skulle jeg en tur hvor jeg var avhengig av hurtiglading for å gjennomføre.
Når jeg ankom Lyse sin hurtiglader på Randaberg stod en en Leaf der og ladet. Etter litt venting var det min tur. Men akk nei. Det var klin umulig og få ladingen til å starte. Ladeprosessen begynte. Men ble avbrutt igjen etter ca 1 sekund. Jeg prøvde mange ganger med samme resultat. Jeg gav etter en stund opp og kjørte inn til Hillevåg i stavanger. Her fikk jeg nøyaktig samme feilmelding.
Feilmeldinger er:
Feil
En feil har oppstått.
Ladingen Stoppes og
ladekontakten frigjøres.

Da var det ikke noe annet å gjøre enn å dra inn til en kompis å låne dieselbil. Trillingen kommer nok ikke til å bli brukt til turer hvor jeg er avhengig av hurtiglading på en stund.

Jeg har tidligere ladet på Lyse sine ladere på Sandnes, Klepp, Bryne uten noen som helst problemer....
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

svingen

Sitat fra: edyrli på mandag 23. juni 2014, klokken 07:50
På fredag skulle jeg en tur hvor jeg var avhengig av hurtiglading for å gjennomføre.
Når jeg ankom Lyse sin hurtiglader på Randaberg stod en en Leaf der og ladet. Etter litt venting var det min tur. Men akk nei. Det var klin umulig og få ladingen til å starte. Ladeprosessen begynte. Men ble avbrutt igjen etter ca 1 sekund. Jeg prøvde mange ganger med samme resultat. Jeg gav etter en stund opp og kjørte inn til Hillevåg i stavanger. Her fikk jeg nøyaktig samme feilmelding.
Feilmeldinger er:
Feil
En feil har oppstått.
Ladingen Stoppes og
ladekontakten frigjøres.

Da var det ikke noe annet å gjøre enn å dra inn til en kompis å låne dieselbil. Trillingen kommer nok ikke til å bli brukt til turer hvor jeg er avhengig av hurtiglading på en stund.

Jeg har tidligere ladet på Lyse sine ladere på Sandnes, Klepp, Bryne uten noen som helst problemer....

forsøkte du og ringe support?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Prøvde men kom ikke i gjennom akkurat da. Tok meg ikke tid til å vente særlig lenge siden jeg allerede var seint ute. Uansett så fungerte jo laderen. Siden leafen foran meg akkurat hadde ladet uten problemer. Jeg skal svinge innom en av de laderene jeg har ladet på tidligere.
Fungerer det der så er nok problemet hos Lyse. Fungere det ikke så er nok problemet på bilen og den må en tur innom BOS.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

edyrli

Bilen lader normalt i Luravika i sandnes. Da må det være noe snodig som kun gjør seg gjeldende men min bil + noen ladere. Får teste på nytt i stavanger åsen en gang jeg kjører forbi.

For å nenve noe annet så var det satt opp ny multistandard lader i luravika. Det ser ut som denne kommer i tillegg til eksisterende Chademo. Bra jobbet Lyse!
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

edyrli

Nå får jeg igjen ladet på disse laderene.
I følge teknikker hos lyse var det sannsynlig at det var et av likeretter kortene som var kaputt. Det gjorde at man kunne lade normalt opp til en viss kapasitet. Dersom man gikk over denne grensen gikk laderen ut i feil. Hvert kort kunne levere ca 25A. Det forklarer nok hvorfor leafen foran meg ladet uten problemer, men da min bil kom og prøvde trekke 120A gikk laderen i feil.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA