Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny Lade stasjon på Jølster

Startet av Thor2014, onsdag 09. juli 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

mariowing

Sitat fra: drinden på mandag 24. november 2014, klokken 10:07
Sitat fra: Cato76 på fredag 03. oktober 2014, klokken 15:51
Jeg fikk levert blank 3M folie i posten i går. 1m x 75mm kostet 116 kroner inkl frakt. Jeg kommer til å klippe opp passende biter til å legge under føttene på whispbarene.
Det lønner seg nok å legge disse i mellom, for merkene jeg fikk fra sist vinter får jeg ikke bort... Er så vidt synlige  :(

http://www.ebay.com/itm/251440812100?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg får opp at de ikke sender til Norge. Hvordan fikset du det?

Jeg har også bestilt derifra men når jeg nå går inn på samme link som du har postet her så får jeg heller ikke sendt til Norge. Det står også at "you bought this item" så det er nøyaktig samme som jeg kjøpte. Trolig har selgeren sluttet å sende til Norge av en eller annen grunn.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Øyvind.h

Er 75mm bredt nok egentlig? Jeg gikk opp til 10cm bredde på samme type folie (søkte på eBay etter 1mtr x 100mm), men har ikke målt føttene :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Pompel

Sitat fra: mariowing på mandag 24. november 2014, klokken 11:50
Sitat fra: drinden på mandag 24. november 2014, klokken 10:07
Sitat fra: Cato76 på fredag 03. oktober 2014, klokken 15:51
Jeg fikk levert blank 3M folie i posten i går. 1m x 75mm kostet 116 kroner inkl frakt. Jeg kommer til å klippe opp passende biter til å legge under føttene på whispbarene.
Det lønner seg nok å legge disse i mellom, for merkene jeg fikk fra sist vinter får jeg ikke bort... Er så vidt synlige  :(

http://www.ebay.com/itm/251440812100?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg får opp at de ikke sender til Norge. Hvordan fikset du det?

Jeg har også bestilt derifra men når jeg nå går inn på samme link som du har postet her så får jeg heller ikke sendt til Norge. Det står også at "you bought this item" så det er nøyaktig samme som jeg kjøpte. Trolig har selgeren sluttet å sende til Norge av en eller annen grunn.
+1. Jeg har bestilt og mottatt samme. Sikkert bare å sende en melding til selgeren og spørre hvorfor han ikke lengre sender til Norge.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Soala

Monterer Whispbarene igjen etter sommerdvalen. Finner ikke ut av hvilken vei de metallbrakettene man skrur fast i taket skal være, altså skal de to nedbøyde flensene på anleggsflaten mot taket vende ut eller inn mot midten av taket? Ser ut som det passer begge veier. Noen som vet?

TRM

Sitat fra: Soala på onsdag 17. desember 2014, klokken 12:57
Monterer Whispbarene igjen etter sommerdvalen. Finner ikke ut av hvilken vei de metallbrakettene man skrur fast i taket skal være, altså skal de to nedbøyde flensene på anleggsflaten mot taket vende ut eller inn mot midten av taket? Ser ut som det passer begge veier. Noen som vet?
Har ingen betydning. Monterte mine forleden dag. Sitter godt med flensene begge veier. Anbefaler å legge på folie under "føttene". Blir fort ripete uten...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Soala

Takk for svar! Endte opp med å vende de utover, men det stemmer nok som du sier at det ikke spiller noen rolle.

Ble også litt I tvil om hvordan vingemutteren og stoppskiven på toppen skulle monteres. Endte opp med tappen på stoppskiven inn, men det ble Ganske trangt mellom vingemutteren og plastdekslet, bare så vidt jeg fikk låst det fast.

Synes ikke monteringsanvisningen var den beste... Men det ser ut som det fungerer.

Soala

Har på de teipbitene som fulgte med. De er litt små men det gikk greit I vår så jeg la ikke på noe mer.

drinden

Dere kan finne ulike typer av tape her: http://www.stickytapes.com/
De har ulike bredder og lenger.

Venter på bestilling...

indis

auduny

Jeg har også whispbar og skulle forsøke å montere proride 591. Har hatt dem på firkanta rør tidligere, men hadde heldivis ikke rotet bort de ekstra firkanta skruene.
Men hvordan skal egentlig dette fungere? Forsøker å åpne opp sidene på whispbar'en og skli disse firkanta skruene inn. Det funker jo forsåvidt litt, men er jo jævelsk trått og knotete. Ender stort bare med å dytte gummien bortover. Ser også at gummien har et spor lenger nedi whispbaren som gummien kunne ha passet i, skal man dytte den ned på noe vis? Skal man bare fjerne hele gummien? Skal det bare være så trått?

Thor2014

Dytt gummien ned foran skruen så pleier det å gli lett inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA