Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny Lade stasjon på Jølster

Startet av Thor2014, onsdag 09. juli 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

Thor2014

Hei,
Jeg kjøpte ett whispbar stativ hos Tesla og skulle sette på mine Thule ProRide 591.

De fikk jeg ikke på   :o Stativet var for bredt.

Finnes det noen adaptere?

Edit trykkleif

Sense

Det kan vel hende. Har du prøvd å kontakte en Thule-forhandler?
Nå er vel disse to konkurrenter, så det er ikke sikkert de ønsker gjøre hverandres systemer kompitable, men kanskje forhandlerne har noen kjerringråd som løser problemet.

rene

Du skal bruke festene for T-spor, de festes ikke "rundt" lastebøylene slik som på gamle firkantrør. Begge deler følger med Proride, og du tok selvfølgelig vare på de før du kasta eska.

Thor2014

Sitat fra: rene på mandag 23. juni 2014, klokken 00:19
Du skal bruke festene for T-spor, de festes ikke "rundt" lastebøylene slik som på gamle firkantrør. Begge deler følger med Proride, og du tok selvfølgelig vare på de før du kasta eska.

Klart jeg gjorde det :-\
Da må jeg ut å handle. Er det en spesiell dimensjon eller går Thule og Whispbar om hverandre?

rene

Nei, de bruker samme system.

ctr46

Hva ligger whispbar på? Noen som kjører noe tilbud for tiden?
85D

Aage M.

Betalte 1990 hos Autoload.

ctr46

Hmm ok takk for info. Må skaffe meg det samt takboks. Kanskje lurt å se etter tilbud nå?
85D

rene

Thule har også stativ som passer til Model S. Jeg er godt fornøyd med mitt. Betalte mindre enn 2000, men fikk knallpris.
På Tesla så de på det og mente det kanskje så bedre ut/enklere å montere enn Whispbar.

ctr46

Sitat fra: rene på mandag 23. juni 2014, klokken 22:19
Thule har også stativ som passer til Model S. Jeg er godt fornøyd med mitt. Betalte mindre enn 2000, men fikk knallpris.
På Tesla så de på det og mente det kanskje så bedre ut/enklere å montere enn Whispbar.

Hvor kjøpte du ditt? Høres ut som et alternativ det ja!
85D

rene

BilXtra, men alle Thuleforhandlere kan nok skaffe.

Oreo

Kjøpte mitt Whispbar hos Tesla for ca 2k kr. Har også et Thule 591 sykkelstativ og trodde jeg  måtte investere i Whispbar sitt tilsvarende stativ. Må vel ta meg en tur til dem som selger Thule deler løst, hatt hell med det hos Thorshov tidligere.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

gbzdoc

Har ikke prøvd Thule sitt, men Whispbaren er jeg ikke fornøyd med til bruk sammen med takboks. Den virker alt for myk så hele boksen rører på seg i vinden når man kjører. Ser ikkr bra ut... :-/

Har alltid hatt Thule før og aldri opplevd noe liknende.

Men sammen med ProRide funker de veldig fint. :)

Tore_tang

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 24. juni 2014, klokken 06:45
Har ikke prøvd Thule sitt, men Whispbaren er jeg ikke fornøyd med til bruk sammen med takboks. Den virker alt for myk så hele boksen rører på seg i vinden når man kjører. Ser ikkr bra ut... :-/

Har alltid hatt Thule før og aldri opplevd noe liknende.

Men sammen med ProRide funker de veldig fint. :)
He he, min erfaring er omvendt. Sammen med skiboksen fungerer det fint- litt myk men det er ikke noe stort problem. Slik har alltid whispbar vært (dette er mitt 3. whispbar) men sammen med ProRide piper og hyler sykkelstativet så det er helt ubrukelig. Jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre, men løsningen er muligens gaffelmontert sykkelstativ fra samme produsent som whispbar....
Tesla X100D Juni 19
Hyundai Kona mars 19

ctr46

Hvordan er støy på thule vs whispbar? Hva slags takboks er best dersom man ønsker en som støyer lite og gir nok plass til noen par ski?
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA