Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av D.O, onsdag 09. juli 2014, klokken 09:45

« forrige - neste »

Elbilist79

Sitat fra: BMW850 på onsdag 25. juni 2014, klokken 09:15
Hva anbefaler Tesla å bruke av midler for vedlikehold av nappaskinnet? Skinnseter f.eks. er ikke vedlikeholdsfrie...

Nokon som har snakka med Tesla om dette? Er for eks Swizzwax sine leathercare produkter bra for å bevare skinnet?
S85, Sølv

Stiania79

Sitat fra: Elbilist79 på torsdag 26. juni 2014, klokken 12:28
Sitat fra: BMW850 på onsdag 25. juni 2014, klokken 09:15
Hva anbefaler Tesla å bruke av midler for vedlikehold av nappaskinnet? Skinnseter f.eks. er ikke vedlikeholdsfrie...

Nokon som har snakka med Tesla om dette? Er for eks Swizzwax sine leathercare produkter bra for å bevare skinnet?

Undertegnede bruker SwissVax og det er bra. Ser forsatt "som nye ut" etter 5 000 km med 90% småkjøring og mye inn/ut men kjører 95% av tiden med dressbukse... jeans sliter, men ingen tvil om at kvaliteten ikke er tysk på disse setene... dessverre.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

AttackOfTheMac

Slik så mitt ut etter 5mnd og 4000km. Tesla behandlet skinnet (kun på det området) etter jeg klaget, men ble ikke så veldig mye bedre.

Bushy

Jeg kjøpte stoffene. Nettopp pga rykte om dårlig kvalitet på skinnet... Det som er det morsomme... Er jo at det var delskinn.. Fulgt litt dårlig med. Og skinnet er på slitesteder... Jaja... Må nok bite i mange sure epler etter oktober virker det som
S75D sept. 17

Pompel

Hø? Her har nok jeg også fulgt litt dårlig med :)

Valgte selv også stoff etter å ha lest mange tilbakemeldinger om middelmådig skinnkvalitet pluss at jeg likte stoffsetene i bilen jeg prøvde i Trondheim. Jaja, biter nok ikke i noe sure epler likevel - fornøyd skal man bli uansett
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Ser nå at jeg har små antydninger til slitasje på førersetet etter 29.000km, så lite at jeg anser det som godkjent. Med en snitthastighet på 70km/t tilsvarer det over 400 timer i førersetet, og jeg forventer ikke at det skal se nytt ut til evig tid. Når det er sagt, det vises knapt selv om man leter etter det.

Saab``en jeg solgte til fordel for Tesla``en hadde himmelsk komfort og sidestøtte, men kvaliteten var elendig. Her var sidevangen utskjemt allerede etter 3-4000km, og etter noen år sprakk pynteinnleggene som bare Aero-setene (de dyreste og mest eksklusive) hadde. Innleggene viste seg å være av dårlig skai. Så på min bil spesifikt synes jeg i det minste førersetet virker bra solid. Jeg har riktignok noen bølger på sitteflaten - de kom nesten øybelikkelig og har ikke utviklet seg ytterligere. Og jeg synes ikke de er skjemmende.

Hyperstress

Sitat fra: Bushy på torsdag 26. juni 2014, klokken 18:07
Jeg kjøpte stoffene. Nettopp pga rykte om dårlig kvalitet på skinnet... Det som er det morsomme... Er jo at det var delskinn.. Fulgt litt dårlig med. Og skinnet er på slitesteder... Jaja... Må nok bite i mange sure epler etter oktober virker det som

Er ikke delskinn, men imitert skinn.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA