Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av Flips, onsdag 09. juli 2014, klokken 01:24

« forrige - neste »

forte

Som alternativ til en dyr oppgradering er dette kanskje ett alternativ ?

https://speakev.com/threads/adding-dab-the-easy-way-to-your-zoe.17167/

Sjølvbygger instruks til a få DAB i bilen via USB plug

NB : har ikke testet dette sjølv!

ladov

Nice, denne må jeg merke meg til siden. Hvis jeg kan ordne dette uten noe løse kabler kommer jeg nok til å gå for den..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

THE

Tja. 24 sekunder for å bytte kanal er ikke aktuelt for min del i alle fall. Synes det er tregt i den andre bilen min der det tar ca 2 sekunder å bytte kanal.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Skal se om jeg får noe mer info om ettermontering av original integrert DAB+ løsning fra Renault i dag.

boxer72

Har du sjekket noe mere med Renault om om DAB løsning?

Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

THE

Ja, har sjekket opp litt mer. Det som selger hos Motor Forum mente med "original" Renault DAB+ viser seg å være AutoDAB sin adapter. Riktignok integrert, men i følge andre kilder ikke helt stabil og ganske tungvint i bruk.

Det finnes vel et par andre løsninger for DAB-adapter i Zoe også, men ikke noe jeg er interessert i å bruke penger på. Får klare meg med FM så lenge det er signaler der.

ZOE

Jeg byttet min R210 med en ny R240 idag.  Med DAB

Med dab så fikk jeg to ekstra valg utenom AM og FM, nemlig DR1 og DR2. Jeg vet enda ikke hva forskjellen er.

Ellers fungerer det slik som vanlig radio gjorde før. Jeg får en liste og kan lage presets.
Når jeg bytter kanal så tar det noe sånt som ett sekund før jeg får lyd. Ikke så lenge at det er irriterende.
Det kommer ikke opp noen type bilder av cover og slikt, det har jeg sett i andre biler.

Det er ett menyvalg for EPG (tipper det er liste over hva som går på kanalen) og noen andre greier.
Ser ikke ut som det er automatisk overgang til FM ved dårlig signal, kjøre gjennom en tunnel og da ble det bare stille selv om jeg hørte på P1.

Sånn ellers har jeg oppdaget noen små endringer fra R210, nemlig at det nå ble levert deksel over skruene som var synlige i "støvsamlerne" på dørene, det er også en liten plastkant rundt minnekortet slik at det ikke så lett blir trykket ut.
Jeg hadde av sidetrekkene i bagasjerommet, der fant jeg en støydemping jeg mener ikke var i den gamle bilen, men der kan jeg ta feil.

ZOE

Harald VI

Har fått montert Dension DAB+DBU3GEN med Funke antenne i frontruta. Inntrykk etter test i 14 dagar: Flott lyd når systemet fungerer.  Problemet er at det i verste fall kan gå 5-10 min frå start til alt er stabilt. (Lyd i 1 sek, stille i 5 sek osv.  Av og til går skjermen i svart.)  Bilen skal inn igjen til Motorforum Ålesund for feilsøking, men det vil vel kanskje ende med at heile greia blir plukka ut.  Om ikkje andre her inne har erfaring med Dension i Zoe og kan tipse oss?
2014 Renault Zoe (43 kW)

aronesen

Logg inn på de dension.com finn Support. Her kan du laste ned siste firmware som  vel slutter på 09. Videre laster du ned konfigurasonsfilen som heter K7. Disse kopierer du over i root katalogen som vises når du kobler enheten til pc en. Oppdateringen skjer så av seg selv og problemet ditt bør være løst. ;)

Her er linken: http://www.dension.com/automotive/products/dab-radio-solutions/dabu-through-usb#downloads

K7 er den konfigurasjonen som anbefales for r-link. Bruksanvisning/fremgangsmåte for oppdatering finner du også på nedlastingssiene.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA