Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av Flips, onsdag 09. juli 2014, klokken 01:24

« forrige - neste »

klatrechris

Jeg måtte bestille zoe med autodab ved siden av da det ikke var klart enda og den kommer med båten som ankom 15 oktober. Bestilte for 10 dager siden
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

TM

Sitat fra: Barskog på tirsdag 01. september 2015, klokken 17:26
Båten som ankommer Drammen medio oktober har ZOE med ny DAB/DAB+ radio i følge info jeg har fått. Vi avventer derfor levering av vår 2. ZOE slik at vi får en bil fra denne båten. Blir artig å se om dette stemmer, men kilden anser jeg som nokså sikker (nei, det er ikke en lokal selger).
Er det bekreftet at Zoe nå kan leveres med fabrikk-montert DAB+ radio ? Er det inkludert i prisen eller en tilleggsopsjon ?

bjørnm

Hei,
Jeg er veldig interessert i å høre om noen sitter på mer info ang DAB i Zoe. Bestilte bil for en drøy uke siden, med forespeilet levering i slutten av oktober. Regner med at denne er med på samme båten som nevnes lengre opp her.

Jeg spurte om DAB da jeg valgte utstyr, men fikk beskjed om at det ikke fantes noen løsning som var 100% integrert med r-link, og dermed en litt halvveis løsning i mine øyne. I Touranen jeg kjører til daglig nå bruker jeg stort sett bare musikk fra mobil over BT så er på ingen måte avhengig av radio. Men kun FM-radio i 2015 er jo litt merkelig...

StigH

Som jeg har lest så virker det som DAB er litt i startgropa i mange land. Mange har regulære sendinger men FM står fremdeles sterkt i fleste land. Ikke alle land som satser like sterkt på DAB og noen har til og med kuttet det ut og derved tror jeg dette henger ved i bilradioene. Sverige f.eks fortsetter med FM inntil videre i påvente hva som skjer utover. Les litt mer om DAB og utviklingen her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting#DAB_internasjonalt
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

kpinaas

Sitat fra: bjørnm på onsdag 02. september 2015, klokken 12:31
Jeg er veldig interessert i å høre om noen sitter på mer info ang DAB i Zoe. Bestilte bil for en drøy uke siden, med forespeilet levering i slutten av oktober. Regner med at denne er med på samme båten som nevnes lengre opp her.

For hva det er verd så har jeg fått følgende fra en Renault forhandler i forbindelse med mulig kjøp av bil:
Sitat
PS! ZOE kommer med DAB+ fra desember levering (november produksjon).

Ta det med den sedvanlige klype salt.

TM

Med en god DAB + radio på plass og Zaptec lader, så vil ville Zoe være et godt alternativ. Men prisen hvis man ser bort fra "vrakpant" rabatter er for høy. Men "vrak-rabatten" har vel etterhvert blitt en rabatt som alle får, om de har noe vrak eller ikke  ;)

Barskog

Har fått kontrabeskjed, DAB-radio på ZOE kommer ikke til Norge før til våren.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

TM

Ja det stemmer nok. Det jeg har hørt er at det skal komme på biler som produseres fra februar.  Det skulle bety at et fra april 2016 så er de to siste manglene ved en ellers super elbil på plass (Original DAB radio og Zaptec lader).  Men prisen går visst opp 8000 kr etter nyttår, så de som går med planer om Zoe kan kanskje få prisgaranti ved å bestille før nyttår.

Barskog

Den som venter på noe godt osv... I går var jeg og hentet ut vår nye ZOE på Motorforum Drammen, med integrert DAB-radio og greier 8)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

hsa77

Sitat fra: Barskog på tirsdag 15. mars 2016, klokken 09:52
Den som venter på noe godt osv... I går var jeg og hentet ut vår nye ZOE på Motorforum Drammen, med integrert DAB-radio og greier 8)
Litt misunnelig, autodab er en dårlig løsning, det hadde vært fint å ha skikkelig integrert DAB!

Så får jeg heller trøste meg med at jeg har hatt en flott bil i snart et år, hadde nok ikke orket å vente så lenge som deg. Dessuten har jeg jo spart noen tusen i bom og diesel...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Måkemannen

Sitat fra: ZerOE på mandag 23. juni 2014, klokken 01:56
AUTODAB - DAB MOTTAKER FOR INTEGRERING
Renault (2012 -->) m/R-Link Radio
Produktinfo :
AutoDAB integreringsløsning til Renault - Kun for salg via autoriserte Renault forhandlere!
Endelig er det mulig å få integrert DAB i bilen, uten noen form for synlige bokser eller dingser! Denne løsningen lar deg nyte alle DAB/DAB+ kanaler via din Renault's originale headunit! All styring, alle instillinger og justeringer gjøres med bilens multifunksjonsratt, mens DAB-teksten kommer opp på bilens originale display!
Passer til følgende Renault modeller MED R-Link Radio:
Renault Twingo 2012 -->
Renault Clio 2012 -->
Renault Megane 2012 -->
Renault Scenic 2012 -->
Renault Kangoo 2012 -->
Renault Trafic 2012 -->
Renault Master 2012 -->
Renault Captur 2012 -->
Renault ZOE 2012 --> Trenger i tillegg 2 x ADEX3(antenneforlengelseskabel)
Delenummer : 00CT27AA119
Settet inneholder:
AutoDAB OEM modul
Plug & Play kabelsett (Strøm + antenne)
DAB antenne for montering i frontrute
Monteringsanvisning (Engelsk)
Delenummer : 007711599373
Veil pris : 2.990,- eks mva og montering ( 1,5 t )
Må da være bedre å få tak i en splitter til FM antenna som allerede er montert på bilen. Selv om en FM antenne ikke er tunet for DAB frekvensene er den jo montert på et optimalt sted på utsiden av bilen, og man slipper julepynten i frontruta. Tipper en slik løsning uansett gir bedre mottak enn de der jalla DAB antennene som følger med i pakken.

hsa77

Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:54
Produktinfo :
AutoDAB integreringsløsning til Renault - Kun for salg via autoriserte Renault forhandlere!
Endelig er det mulig å få integrert DAB i bilen, uten noen form for synlige bokser eller dingser! Denne løsningen lar deg nyte alle DAB/DAB+ kanaler via din Renault's originale headunit! All styring, alle instillinger og justeringer gjøres med bilens multifunksjonsratt, mens DAB-teksten kommer opp på bilens originale display!
Renault Twingo 2012 -->
Renault Clio 2012 -->
Renault Megane 2012 -->
Renault Scenic 2012 -->
Renault Kangoo 2012 -->
Renault Trafic 2012 -->
Renault Master 2012 -->
Renault Captur 2012 -->
Settet inneholder:
AutoDAB OEM modul
Må da være bedre å få tak i en splitter til FM antenna som allerede er montert på bilen. Selv om en FM antenne ikke er tunet for DAB frekvensene er den jo montert på et optimalt sted på utsiden av bilen, og man slipper julepynten i frontruta. Tipper en slik løsning uansett gir bedre mottak enn de der jalla DAB antennene som følger med i pakken.
Jeg har ingen problemer med mottaket eller antenne i frontruta - problemet mitt med AutoDAB er det elendige brukergrensesnittet. Det skal ørten trykk og vri operasjoner til for å skifte kanal, og det tar 2-3 sekunder før lyden kommer på innstilt kanal og kanalinfo vises i displayet. Skal man skifte til en kanal som ligger 8-10 plasser fra den kanalen man hører på kan det ta et par minutter å finne frem til den. Kanalsøk tar en evighet. AutoDAB er en dårlig løsning, sett i ettertid ville jeg ha foretrukket en løsning med ekstern DAB-radio og så koblet den til AUX-lydingangen - ser mer jalla ut men er nok mye mer praktisk i bruk.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Måkemannen

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 15. mars 2016, klokken 22:52
Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 15. mars 2016, klokken 18:54
Produktinfo :
Renault Twingo 2012 -->
Renault Clio 2012 -->
Renault Megane 2012 -->
Renault Scenic 2012 -->
Renault Kangoo 2012 -->
Renault Trafic 2012 -->
Renault Master 2012 -->
Renault Captur 2012 -->
Settet inneholder:
AutoDAB OEM modul
Jeg har ingen problemer med mottaket eller antenne i frontruta - problemet mitt med AutoDAB er det elendige brukergrensesnittet. Det skal ørten trykk og vri operasjoner til for å skifte kanal, og det tar 2-3 sekunder før lyden kommer på innstilt kanal og kanalinfo vises i displayet. Skal man skifte til en kanal som ligger 8-10 plasser fra den kanalen man hører på kan det ta et par minutter å finne frem til den. Kanalsøk tar en evighet. AutoDAB er en dårlig løsning, sett i ettertid ville jeg ha foretrukket en løsning med ekstern DAB-radio og så koblet den til AUX-lydingangen - ser mer jalla ut men er nok mye mer praktisk i bruk.
Tivoli Audio?

TM

Sitat fra: Barskog på tirsdag 15. mars 2016, klokken 09:52
Har radioen grafisk display som viser programbilde, bilde av platecover når det spilles musikk på DAB kanalen etc ?

THE

Hadde vært interessant å få litt mer informasjon om den integrerte DAB-løsningen som har kommet med de nyeste Zoe. Jeg skal ha bilen inn på service i løpet av de nærmeste ukene, og tenker å få svar på om det er mulig å oppgradere radioen i bilen min med original DAB.

Hvordan opplever dere som har fått integrert DAB at systemet fungerer? For min del er det ikke aktuelt med en adapterløsning, så enten blir det oppgradering/bytte av radio eller så blir det FM så lenge det er lyd der og kun musikk etterpå.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA